Land van Bartje 200

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

't was een testje om te zien of ik zonder camelbak (maar dus met 2 x 750ml) de eerste posten (die behoorlijk uit elkaar liggen) ga halen. tijdens Bartje ga ik zeker niet matigen ;-)
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Dreezz schreef:'t was een testje om te zien of ik zonder camelbak (maar dus met 2 x 750ml) de eerste posten (die behoorlijk uit elkaar liggen) ga halen. tijdens Bartje ga ik zeker niet matigen ;-)
De posten erna liggen inderdaad minder ver uit elkaar alhoewel het van de laatste post naar de finish toch ook nog wel weer een stukkie is.

Het lijkt voor alsnog minder warm te worden tijdens de Bartje, dat scheelt ook mee in de keuze wel/niet een camelbak of met bidons rijden. Ik ben er nog niet over uit, matigen zou ik in geen geval doen!
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

Ik heb maar één bidonhouder op de fiets. Hooguit kan hier een bidon van ongeveer 1 liter in. Dat is te weinig voor 50 km tussen de stops, ook al wordt het waarschijnlijk niet al te warm.

Anders zal ik een tweede bidonhouder moeten monteren maar dat vind ik minder mooi staat imho.

Ik zit er ook over na te denken om dan een Camelbak Rogue aan te schaffen met een 2 liter drinkreservoir.. Hierin kan denk ik ook nog wel een tweede binnenband, co2 patroon en telefoon met powerbank in kwijt. Is er dan nog wel plek voor deze camelbak voor bananen / gelletjes ? En Ik weet weet niet hoe een camelbak is om te fietsen (in warme omstandigheden) en dan ook nog zo'n lange afstand. Iemand hiermee ervaringen?
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Ik gebruik een camelbak alleen voor tochten van een uur of 4/5

Met de bartje 200 gaat hij niet mee, hij gaat me irriteren als hij de hele dag op de rug zit.

Als ik bij de verzorgingspost voldoende drink (een paar bekertjes ) red ik het wel met 1 bidon tot de volgende post, met het weer wat ze nu voorspellen (17graden en bewolkt ) 50 km is bij mij wel de max.

Wordt het toch mooier weer, schroef ik er een bidonhouder bij op.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Als ik de voorspelling bij weeronline bekijk kunnen we onderweg de bidons bijvullen met regenwater... :-(
Gelukkig dat voorspellingen langer dan 3 dagen niet betrouwbaar zijn. :-)
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

:lol:
De tong gaat vanzelf naar buiten hangen om het water op te vangen.

Heb een tijdje Accuweather in de gaten gehouden en daar kwam ook steeds een bewolkte dag te voorschijn.
Was wel een kans op een beetje regen, dus er is hoop.. :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Da's waar. :-D
Bidons en camelbags dus gewoon thuislaten. :winkie:

Buienradar geeft 19 graden, zonnig en half bewolkt aan, dus voorlopig vertrouw ik die het meest. :D
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

awinkel schreef:Da's waar. :-D
Bidons en camelbags dus gewoon thuislaten. :winkie:

Buienradar geeft 19 graden, zonnig en half bewolkt aan, dus voorlopig vertrouw ik die het meest. :D
Ik vertrouw met je mee... met die omstandigheden gok ik het ook op alleen bidons :D
Ik ben mij er eentje...
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ja, met 19 graden gok ik het ook met alleen 2 bidons. Een camelbak zorgt toch voor een extra warme rug.
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Maar het belangrijkste is,, zijn we er klaar voor :-D

Gisteren m'n generale gehad en ging voorspoedig :-q

Aankomend weekend nog een rustig rondje rijden en dan spullen klaar maken voor de grote dag...

:bier: :bier:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tja, de conditie gaat de goede kant op, alleen valt het aantal lange ritten wat tegen de laatste tijd.
Door tijdgebrek rij ik nu ongeveer 3 a 4 ritten per week van rond de 50km. Maar lange duurritten van rond de 100km valt sterk tegen.
Maar goed, de 200km uitrijden zal ik echt wel doen, alleen of ik mijn doelstelling om dit binnen 10 uur te doen haal is afwachten...
Komend weekend nog even een wat langere rit en daarna nog 1 of 2 kortere ritjes en dan op naar Ees.
Ik heb er zin in! Na de laatste Drenthe200 zal het rijden op droge Drentse grond even wennen zijn. :winkie:
En kijken of het mentaal lukt om Drenthe überhaupt weer in te rijden. :D
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

:lol: Drenthe in rijden is geen probleem voor mij, anders kom ik nooit thuis :winkie:

Daarom heb ik 11 u als doelstelling 8) , kan het allen maar positief uitvallen :D .

Gisteren waren er toch nog natte plekken in Drenthe na de regen van afgelopen vrijdag, je zou bijna de as saver er weer op doen :lol:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tja...mijn 1ste Drenthe200 reed ik in 10:25 uur, dus 200km in de zomer zou sneller moeten kunnen.
Hoewel de laatste Drenthe200 12:47 uur duurde... Iets met wat water een modder... :roll:

Ik zag gisteren zelfs in Zeist een plas water! :o
En nee, dat was geen fata morgana. :D
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

wat klokken 'we'? nettotijd (op de garmin) of inclusief stops bij de posten?

laat het alsjeblieft wel een droge editie worden zeg, heb echt geen zin in geglibber ;-)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik hou de officiële meting van de organisatie aan, dus dat is inclusief stops.

Een droge editie zou erg prettig zijn. Ik heb net een Raceking Racesport achter gemonteerd. :-D
Plaats reactie