Land van Bartje 200

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

kun je 2 bidons van 750 ml meenemen?? dan heb je al 1,5 liter te pakken + extra drinken bij de stops is bijna 2 liter per 50km... Ik drink vooral ter vergelijking met mijn fietsvrienden heel veel, maar dat krijg ik niet op hoor!

Ik heb er veel zin in, zit nog wel wat te twijfelen hoe ik deze week nog ga trainen. denk morgenvroeg nog 50km rustig aan en dan is het wel goed hoop ik... 8)
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

awinkel schreef:Ik twijfel nog steeds een beetje over wel of niet een camelbak...
Ik was er eigenlijk van overtuigd dat ik met camelbak zou gaan rijden, maar dat viel mij de laatste ritten met warm weer eigenlijk best tegen. De warmte die je extra vasthoudt is niet optimaal.
Maar ja, dat is te weinig drinken ook niet. Lastig...

Begint de wedstrijdstress al wat op te spelen? :-)
Ik merk dat ik al lichtelijk nerveus begin te worden. :-)
Zelfde twijfel hier, bij de huidige temperaturen gaat hier de Camel niet mee... zover ben ik wel. ik kan 1,5 liter kwijt op m'n fiets, zoals al benoemd kan je op een stop nog snel ff een bekertje achterover tikken en moet het volgens mij goed komen.

Sportvoeding gaat er wel voldoende mee, just to be sure (ookal kom ik er elke keer weer achter dat ik teveel meeneem).

Ook heb ik zo al eens iemand die zonder zat en er ernstig aan toe was mee kunnen helpen door een reepje af te staan, mooie sport he! :-D

Maar aangezien wij in hetzelfde parket zaten/zitten. Ik ga er bij een temperatuur van 20-23 graden met bidons rijden en thats it.
Ik ben mij er eentje...
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

hier ook 2 x 750ml in bidons.
+ een paar reepjes/gelletjes, en hopen op goed verzorgde posten waar je bidons kunt vullen met sportdrank, en ook een fatsoenlijk reepje en wat ander lekkers kunt krijgen.

Ik heb de Montferland 100km van eergisteren overleefd, op naar vlak Drenthe (ben wel ff klaar met het klimmen en die stuiterafdalingen :lol: )
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Ik neem ook 2 bidons mee en geen camelbak.
Scheelt een hoop geklots op de rug :winkie:

Tussen stop 2/3 en en stop 3/4 is 1 bidon leeg voor gewichts besparing.

Bij stop 4 weer bijde vullen voor de laatste 50km, dit moet genoeg zijn.


Het mag van mij ook wel beginnen, ben er wel aan toe. :D
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

De MTB 200 Drenthe app heb ik gedownload, ga deze voor het eerst gebruiken, toch heb ik hier een aantal vragen over..

Is het beste om de optie push notificaties uit te laten?

En bij de opties workout en meeteenheden staat bij intervallen elke 1 km een update geven. Dit kan niet worden uitgezet? De langste afstand is hierbij 10 km.

En audiocoaching ook gewoon uitzetten neem ik aan?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De push notificaties heb ik aan staan.
Live tracking laat ik uit staan. Ik heb geen zin in een lege accu tijdens of na de race.
Als ze mij willen volgen doen ze dat maar via het chipje in het stuurbordje. Dan kan het thuisfront ook zien waar ik ongeveer uithang.
Audiocoaching zie ik nergens staan.
fletcher
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 22:48
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon HT 2013

Audio coaching staat in het menu van de instellingen boven sensoren en hartslag
Hanschen
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 juni 2014, 18:08
Mijn mountainbike: giant xtc/ tcr

Ik twijfel trouwens ook nog om een waterzak in m'n rugtas te hangen. Niet vanwege de dorst, maar meer omdat ik "bang" ben dat het vooral bij de eerste twee verzorgingsposten erg druk en chaotisch zal zijn en dat je lang moet wachten op je water en je hapje. Of zal dit wel een beetje meevallen? Heb geen zin om bijvoorbeeld 10 minuten in de rij te moeten staan bij de eerste twee posten. Iemand ervaring hiermee?
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Denk dat dat wel mee gaat vallen, omdat het 50 km duurt voordat je bij de eerste post bent, en zal het veld wel redelijk uit elkaar getrokken zijn.

Bij de drenthe 200 liggen de posten dichter bij elkaar en is het bij de eerste post wel even wachten voor je aan de beurt bent, maar ook daar duurt het geen 10min.
Stornie.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 9 juni 2018, 13:31

Met mijn nieuwe account.

Ik was eigenlijk van plan om maar een bidon van 750 milliliter mee te nemen, ook gezien de lagere temperaturen dan tijdens de marathon in het Montferland afgelopen zondag. Toen was één bidon ook genoeg tussen de verzorgingsposten, zelfs toen het warmer was. Dan heb ik achterop de rug wat meer ruimte voor eten, wat voor mij belangrijker is. Ik ga er ook vanuit dat tijdens de stops voldoende eten/drinken te krijgen is toch?!
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Stornie. schreef:Met mijn nieuwe account.

Ik was eigenlijk van plan om maar een bidon van 750 milliliter mee te nemen, ook gezien de lagere temperaturen dan tijdens de marathon in het Montferland afgelopen zondag. Toen was één bidon ook genoeg tussen de verzorgingsposten, zelfs toen het warmer was. Dan heb ik achterop de rug wat meer ruimte voor eten, wat voor mij belangrijker is. Ik ga er ook vanuit dat tijdens de stops voldoende eten/drinken te krijgen is toch?!

Je zal niets te kort komen, ga daar maar van uit.
:bier:
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Stops liggen niet helemaal gelijk om de 40 km. 46, 52, 39, 20 en 45 km.
Hanschen
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 11 juni 2014, 18:08
Mijn mountainbike: giant xtc/ tcr

Afgelopen zondag 2,5 l water gedronken en 4 snelle jelles gegeten op 115 km. En als het dan blijkbaar bij de verzorgingsposten ook nog meevalt met de drukte enzo, blijft de camelback mooi thuis.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

fletcher schreef:De MTB 200 Drenthe app heb ik gedownload, ga deze voor het eerst gebruiken, toch heb ik hier een aantal vragen over..

Is het beste om de optie push notificaties uit te laten?

En bij de opties workout en meeteenheden staat bij intervallen elke 1 km een update geven. Dit kan niet worden uitgezet? De langste afstand is hierbij 10 km.

En audiocoaching ook gewoon uitzetten neem ik aan?
Oh ja, ook dat nog.

Ik twijfel nog hoe ik ga registreren, heb nog nooit zo lang op de fiets gezeten.

garmin 520 met helderheid op 0; gaat die dat redden?
garmin 735 om de pols; die redt het zeker niet.
telefoon met app aan; vast niet
telefoon met strava aan; vast niet
powerbank extra in het fietsshirt; best zwaar

hmmm :-{
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Dreezz schreef:
fletcher schreef:De MTB 200 Drenthe app heb ik gedownload, ga deze voor het eerst gebruiken, toch heb ik hier een aantal vragen over..

Is het beste om de optie push notificaties uit te laten?

En bij de opties workout en meeteenheden staat bij intervallen elke 1 km een update geven. Dit kan niet worden uitgezet? De langste afstand is hierbij 10 km.

En audiocoaching ook gewoon uitzetten neem ik aan?
Oh ja, ook dat nog.

Ik twijfel nog hoe ik ga registreren, heb nog nooit zo lang op de fiets gezeten.

garmin 520 met helderheid op 0; gaat die dat redden?
garmin 735 om de pols; die redt het zeker niet.
telefoon met app aan; vast niet
telefoon met strava aan; vast niet
powerbank extra in het fietsshirt; best zwaar

hmmm :-{
Ik heb mijn vorige 200's met de Garmin 820 op de energiespaarstand gereden... dus scherm dat na n minuutje uit gaat, bluetooth en wifi uit... dan redt ie het gemakkelijk!
Ik ben mij er eentje...
Plaats reactie