Montferland marathon 2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Murky schreef:@TinaToertocht, er lag inderdaad ontzettend veel rommel (gelletjes, snelle jelle wikkels etc) langs de route.. Wat een ellende, waarom niet in je zakje steken of onder je broekspijp, daar heb je echt geen last van (ook niet als je wedstrijden rijdt..).
Er was zelfs een dropzone. Helaas is het lastig om er toezicht opte houden, Als ik het zie bij Amerongen marathon wordt je iig minstens gedisqualificeerd :)
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

De voorlopige resultaten van de afval inzamelactie van de wedstrijdroute:

Ik heb in circa 4 uur ongeveer een 1/4 van de wedstrijdroute afgezocht.

Het goede nieuws is dat er echt een enorme verbetering is ten opzichte van 2 jaar geleden!

Toen lag zo ongeveer de gehele route echt bezaaid met gel verpakkingen en energiereep-verpakkingen.
Maar ik vind persoonlijk dat wat ik nu gevonden heb, ook nog teveel is. Na zo'n wedstrijd hoor je gewoon niets te vinden in het bos.

Wat me ook opviel is dat afzetlinten weer ergens van een boom afgerukt wordt maar dat de restanten dan gewoon in het bos achterblijven. Of afzetlinten worden helemaal niet verwijderd.

Het terreintje tegenover Specialized was volgens mij dropzone, maar na het opruimen is het daar zeker niet afvalvrij en ook de berm voor en na dat terreintje ligt nog vol troep.

Hieronder volgen de foto's van troep gevonden op 1/4 van de wedstrijdroute ('s-Heerenberg en deel van Kilderbos).

Ik probeer de hele ronde nog troepvrij te krijgen, want ik heb gewoon plaatsvervangende schaamte dat 'onze sport' zo met de natuur omgaat, alleen omdat we in een wedstrijdje zitten.

En ik roep bikers uit de buurt op om ook een stuk van de route op te ruimen! En fotografeer het afval en laat het hier zien, zodat iedereen zich bewust wordt van deze idioterie.

Mocht je dit lezen en denken 'ik was 1 van die idioten die de rotzooi tijdens de wedstrijd van zich af gegooid heeft'...en je hebt dit 2 jaar geleden ook gedaan....en je hebt nu toch wel het schaamrood op de kaken staan.....

Bedenk dan goed dat ik 2 jaar geleden zo'n 14 uur troep van jou en anderen heb lopen opruimen en dit jaar kom ik daar ook wel aan.

Dus ik stuur je met alle liefde mijn bankrekeningnummer via pb, zodat jij ,de VERVUILER, kan betalen voor de door mij gemaakte uren!
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Alles in een doos naar de organisatie! (En daar een bijdrage in de schoonmaakkosten claimen!)


Goed werk :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Blijft natuurlijk bizar dat er nog steeds mensen zijn die hun zooi niet meenemen...
Maar eerlijk is eerlijk, het is al een stuk minder dan vorig jaar.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

Ik heb twee jaar geleden uitgebreid de organisatie op de hoogte gesteld.
Voor die 14 uur schoonmaken van toen...... heb ik helemaal niets gezien!

Ik mag aannemen dat de organisatie hier ook meeleest, al dan niet indirect.

Ik vind zelf eigenlijk ook dat er best een vergoeding mag komen, voor alle uren wedstrijdroute opruimen.

Ik kom nog wel aan 14 uur dit jaar!

Dus 28 uur over 2016/2018 X (wat kost een gemiddelde poets?)
+ daarboven op een bonus per gelopen kilometer
+ een bonus per gelopen hoogtemeters
+ verwerking van het afval in onze afvalcontainer ( en twee jaar geleden was dat een hele container vol)
+ een 'ergernis'-bonus dat ik de rotzooi van een ander mag opruimen waar 'de ander' (lees: vervuilende biker, organisatie) zich niet verantwoordelijk voor voelt....
ben ik dan nog iets vergeten?

Organisatie: 'do the math' en stuur een pb voor mijn bankrekening nummer en ik zie het bedrag met genoegen tegemoet!
:D
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat deelnemers hun zooi zomaar weggooien is al behoorlijk teleurstellend (netjes uitgedrukt...), maar dat de organisatie hun linten laat hangen is behoorlijk asociaal.
En dan klagen als ze volgend jaar de vergunning moeilijk of niet krijgen... :roll:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Wacht ff, ik zie één ding die niet door marathon deelnemers is achtergelaten.

14 uur bezig met opruimen van rotzooi van deelnemers...
Eigenlijk nog erger; die dikke penzen achter de organisatie die hier dus blijkbaar geen boodschap aan hebben.
Tina verdient een podiumplaats :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
TinaToertocht
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 986
Lid geworden op: ma 8 oktober 2012, 12:00

MacReal schreef:Blijft natuurlijk bizar dat er nog steeds mensen zijn die hun zooi niet meenemen...
Maar eerlijk is eerlijk, het is al een stuk minder dan vorig jaar.
Ik ben nog niet helemaal rond geweest maar op basis van dat stuk wat ik al wel gedaan heb, is het beeld stukken beter dan 2 jaar geleden.

Wat ik me nog afvroeg, is er aandacht voor geweest bv in de inschrijfbevestiging of voor de start, bij het ophalen van je startnummer?
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

De terrein eigenaar vindt het blijkbaar ook wel best !?

Voorwaarde voor deelname naast het dragen van een helm, kan worden: Spulltjes weggooien in het bos is startnummer inleveren, gebruik de dropzone. ( er wordt gecontroleerd)

Hier of daar een oplettende, al dan niet incognito op de route, die contact houdt met de wedstrijdleiding. Dan komt het wel beter/goed.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
v_schultinge

Verpakkingen zomaar weg gooien kan natuurlijk niet. Maar helaas zal er altijd wel iets van verpakkingen achter blijven na een wedstrijd.

Voorbeeld: Je opent de verpakking van je reep. Je propt de reep in je mond en vervolgens doe je de verpakking in je achterzakje. Tenminste, dat proberen de meeste denk ik wel. Helaas gebeurt het nog wel eens dat de verpakking eruit valt om het net niet lekker weg gestoken is of het valt eruit om je na een uurtje nog een reepje pakt en daarbij valt de oude verpakking, die je zo netjes in je zakje had gedaan, er uit. Het is vervelend, maar gebeurd helaas wel. Zonder dat je het door hebt.
Plaats reactie