Hel van Groesbeek - 8-4-2018

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Herkenbare verhalen over ‘de hel’ met name wat betreft start over de crossbaan en de zwaarte van deze editie. Het is al geen snelle marathon (vergeleken met Amerongen of Montferland) en dit jaar zaten er wel erg veel stukken in waar de snelheid er flink uit ging. Inderdaad rondom veel omgevallen bomen, maar dat vond ik ook echt gave stukjes. En al met al echt een heel mooi parcours :-q . Doel was binnen de vijf uur maar dat is bij lange na niet gelukt. Desondanks met ‘top 75’ zo’n 25 plaatsen beter dan voorgaande edities.
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Het rondje van vandaag beviel me wel. helaas ging er na een kilometer of 20 iemand voor me onderuit en ik daarna in een poging om uit te wijken. hierbij mijn kettingblad krom gereden. De wandeling terug naar de start is slecht bevallen.
Beeldvullend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 16:26
Mijn mountainbike: Heeft twee wielen

Blij te lezen dat deze editie door de meeste als zwaar ervaren is... eerste rondje ging heerlijk maar de tweede bleek toch wat te veel vandaag. Stukjes rustig gereden om wat te sparen.

2015 voor het laastst meegedaan en dat was op een camber nu voor het eerst op een ht (Epic) gereden en dat is toch wel wat harder werken in de afdalingen.

Alles weer top geregeld en gelukkig lag het parcours er droog bij. Zonder de zon van de afgelopen dagen was het nog meer een hel geworden vrees ik.
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

In 1 woord Super. Ik mocht vooraan starten en dan heb je van de crossbaan weinig last. Maar achteraan zal dat anders zijn kan ik me voorstellen. Start ging heel soepel en de eerste ronde ook. Had al wel gelijk door dat er veel meer single track in zat, voelde langer (en was het ook). Maar lag er prachtig bij. Moest heel erg veel inhalen, niet ideaal, maar leidde nooit tot ergenis. Tweede ronde ook zonder al teveel verval gereden, top uitslag. De beste Marathon die Nederland rijk is. Het echte MTB-en. Dank aan de vlekkeloze orga .!
MTBArnhem
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Was idd een pittig rondje, maar wel erg gaaf.

Moest helaas na 1 ronde de strijd staken met pech. voor de 2e x dit seizoen mijn derailleur krom gereden. leek me niet verstandig om nog ee n2e ronde te doen.
Yenssen
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 12:08

Weer een zware dag rondom Groesbeek. De motorcrossbaan met maar 1 of 2 goede spoortjes is inderdaad vrij irritant. En nu was ie dit jaar nog aardig goed te rijden. Nu lees ik in de krant dat over 2 jaar het NK Marathon hier wordt georganiseerd, dan moet ie er echt wel uit lijkt mij.
Wat ook vrij irritant was (op de 70 km) was het inhalen van alle trage deelnemers van de 105 en de grote groep dames die een kwartier eerder waren gestart. Vanaf een kilometer of 15 tot het eind alleen maar grote groepen aan het inhalen geweest. Als je mee doet in de top, is dit erg frustrerend, omdat er ook telkens gaten in de groep vallen die je vervolgens weer dicht moet rijden. En er fietsen aardig wat eigenwijze dames en (oudere) heren tussen kan ik je vertellen.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Heel moedig had ik me een tijd terug ingeschreven voor het combi-klassement, en dan ook maar gelijk de zwaarste versie (75min+105km). Vorig jaar reed ik 'alleen' de 105km.
De xc-race was erg leuk, en ik heb me heerlijk leeggereden.
En dan een dag later (natuurlijk ;-) ) merken dat de hoogtemeters een stuk moeilijker te verteren zijn. Al halverwege ronde 1 mocht ik van mezelf inkorten tot 70km, maar niet veel later dacht ik dat 1 rondje (ruim 38km) ook prima zou zijn :-? .
Ronde 2 (en zeker 3) zou anders een te grote slijtageslag worden, en daar had ik - ondanks het heerlijke weer, en prachtige rondje - geen zin in.

Organisatie was weer top :-q :-q
Marianbikepictures
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 juni 2017, 10:01

Tijdens de Hel van Groesbeek heb ik foto's gemaakt.
De foto's zijn te vinden op onderstaande link. Veel kijkplezier!
http://www.oypo.nl/marianbikepictures" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Marianbikepictures op ma 9 april 2018, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Yenssen schreef: Wat ook vrij irritant was (op de 70 km) was het inhalen van alle trage deelnemers van de 105 en de grote groep dames die een kwartier eerder waren gestart. Vanaf een kilometer of 15 tot het eind alleen maar grote groepen aan het inhalen geweest. Als je mee doet in de top, is dit erg frustrerend, omdat er ook telkens gaten in de groep vallen die je vervolgens weer dicht moet rijden. En er fietsen aardig wat eigenwijze dames en (oudere) heren tussen kan ik je vertellen.
Niet zeiken. Als je een kerel bent rij je de 105 km !

:D
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Marianbikepictures schreef:Tijdens de Hel van Groesbeek heb ik foto gemaakt.
De foto's zijn te vinden op onderstaande link. Veel kijkplezier!
http://www.oypo.nl/marianbikepictures" onclick="window.open(this.href);return false;
Ooit gedacht aan een fatsoenlijke zoekmachine?
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Genoten van beide wedstrijden, uitslagen niet helemaal naar wens maar het gevoel was goed. Zondag kramp tot achter de oren terwijl ik hier anders bijna nooit last van heb. Enige minpuntje vond ik dat er veel mensen niet in het startvak stonden waar ze hoorden. Hier werd naar mijn idee niet op gecontroleerd :( .
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Yenssen schreef:Weer een zware dag rondom Groesbeek. De motorcrossbaan met maar 1 of 2 goede spoortjes is inderdaad vrij irritant. En nu was ie dit jaar nog aardig goed te rijden. Nu lees ik in de krant dat over 2 jaar het NK Marathon hier wordt georganiseerd, dan moet ie er echt wel uit lijkt mij.
Wat ook vrij irritant was (op de 70 km) was het inhalen van alle trage deelnemers van de 105 en de grote groep dames die een kwartier eerder waren gestart. Vanaf een kilometer of 15 tot het eind alleen maar grote groepen aan het inhalen geweest. Als je mee doet in de top, is dit erg frustrerend, omdat er ook telkens gaten in de groep vallen die je vervolgens weer dicht moet rijden. En er fietsen aardig wat eigenwijze dames en (oudere) heren tussen kan ik je vertellen.
Herkenbaar, maar je weet het ook van te voren als je de 70km rijdt. Kost veel energie maar iedereen heeft er last van. best remedie is vooraan het groepje blijven zitten he :) Ik heb deze editie helaas moeten laten lopen door vette buikgriep :-{ dus het kon erger met de frustratie :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Pino schreef:
Yenssen schreef: Wat ook vrij irritant was (op de 70 km) was het inhalen van alle trage deelnemers van de 105 en de grote groep dames die een kwartier eerder waren gestart. Vanaf een kilometer of 15 tot het eind alleen maar grote groepen aan het inhalen geweest. Als je mee doet in de top, is dit erg frustrerend, omdat er ook telkens gaten in de groep vallen die je vervolgens weer dicht moet rijden. En er fietsen aardig wat eigenwijze dames en (oudere) heren tussen kan ik je vertellen.
Niet zeiken. Als je een kerel bent rij je de 105 km !

:D
Dan wordt je van zelf wel traag.... :lol: :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Aduif
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 11 januari 2019, 22:40

Ik heb interesse in startbewijs 105 km graag mailen naar aleks.duif@dpe-bv.nl bij voorbaat dank
Kooijtje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 3 december 2018, 09:25

Ik ben nog op zoek naar een startbewijs voor de 105 km, mocht iemand eentje kwijt willen dan hoor ik het graag! Kan via pb. Zou erg graag mee willen doen dit jaar..

Groeten,

Johan
Plaats reactie