Montafon M3 Marathon

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ik vond het op zich een zeer mooie marathon, maar inderdaad zeer veel asfalt. Bergop stoor ik me hier niet per se aan in de Alpen, maar ook bergaf. Er zaten slechts twee technische afdalingen in: deze in de afdaling naar Schruns na de eerste lus, en die in de afdaling van de Hochstrasse. Die laatste was voor mij niet te berijden op het switchback-gedeelte, ondanks dat ik technisch geen sukkelaar ben. Rijden die toppers hier met hun hardtail echt naar beneden?

Een weekje later de Ischgl Ironbike gereden, en ik moet eerlijk zijn, qua mtb-trails was deze véél beter. Maar de combinatie van deze beide op een weekje vakantie in de Montafon/Paznaun regio is gewoon ideaal.
v_schultinge

Ja, die toppers rijden gewoon alles en vrij rap ook.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Na in 2015 de M3 gereden te hebben zit ik dit jaar toevallig weer in Schruns tijdens de M3. Alleen is de extreem nu nog maar 75km en 3.100hm (in 2015 130km en 4.200hm). Iemand enig idee van het parcours nu? Korter maar veel technischer dan ‘vroeger’?

En de combi met de Iron Bike komt ook in zicht, kan iemand die vergelijken met de oude M3? (Ik lees hier dat Iron Bike veel meer trails heeft, maar hoe technisch is die?).

De M3 vond ik destijds erg leuk, maar ook niet te technisch voor mij, vandaar :-D
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jeetje, ook hier de achteruitgang mbt afstanden van marathons. :((
De allereerste versie (2009) was zelfs 145 km en 5.100hm, nu is "extreme" iets meer dan de helft.........
De Iron Bike ook gereden (toen iets boven de 84 km/ 3.500hm) en ook niet de meest technische marathon. Al zitten er een paar hele mooie trails bij zoals over de bergkam richting "Salaaser Kopf". Vond het toen indrukwekkend om daar te rijden.
Ik zou als ik in de buurt was en toch niets te doen hebben, hem gewoon pakken.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie