vaude engadin marathon Zwitserland

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
mario1967
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 2 mei 2004, 18:36
Mijn mountainbike: Specialized WC
Contacteer:

Iemand ervaring met deze marathon 3 daagse?

Vaude engadin marathon.

De foto's en video's zien er op het internet goed uit.
Fietsen leer je met vallen en opstaan.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Geen ervaring mee, maar volgens mij is deze marathon om te kwijlen.
MTB'en in Zwitserland is sowieso al erg gaaf, maar in Engadin is helemaal top.
Ik ben diverse keren voor het beklimmen van bergtoppen in Engadin geweest en vind het 1 van de mooiste plekken van Zwitserland.
Helaas qua onderkomen wel aan de hoge prijs...
Het inschrijfgeld van deze marathon is ook hoog. :-(
KeX
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 11 november 2004, 10:41
Mijn mountainbike: BMC TE02 29er

Deze heb ik dit jaar gereden. Als het goed is was het de tweede editie en het is de organsiatie (Duits) van Sauser die ook de Trans Schwarzwald doen/deden. De omgeving daar bij St. Moritz en Silvaplana is uniek. De organisatie is oké. Parkoer is ongeveer gelijk elk jaar. Dat wil zeggen eerste dag proloog bij Corviglia stijl omhoog en over de (übervette) flowtrail van corviglia omlaag. Tweede dag eerste deel redelijk vlak met schitterend stuk richting Bernina pas om vervolgens Corviglia van een andere kant te beklimmen en over de flowtrail omlaag te gaan. Daarna richting Silvaplana om de fopettas flowtrail nog te rijden (freeride trail). Derde dag vanaf Silvaplan naar Maloja en weer terug om daar voor de derde keer van een andere kant Corviglia op te rijden. De laatste afdaling vanaf Suvretta pas van ongeveer 1000 hm over natuurlrijke vette trails met dit jaar zelfs in juli nog stukjes door de sneeuw en af en toe te voet wegens te technisch. Ik vond het een hele gave meerdaagse, maar je moet van technische trails houden en behoorlijk kunnen klimmen.
mario1967
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 2 mei 2004, 18:36
Mijn mountainbike: Specialized WC
Contacteer:

KeX schreef: ma 29 oktober 2018, 12:13 Deze heb ik dit jaar gereden. Als het goed is was het de tweede editie en het is de organsiatie (Duits) van Sauser die ook de Trans Schwarzwald doen/deden. De omgeving daar bij St. Moritz en Silvaplana is uniek. De organisatie is oké. Parkoer is ongeveer gelijk elk jaar. Dat wil zeggen eerste dag proloog bij Corviglia stijl omhoog en over de (übervette) flowtrail van corviglia omlaag. Tweede dag eerste deel redelijk vlak met schitterend stuk richting Bernina pas om vervolgens Corviglia van een andere kant te beklimmen en over de flowtrail omlaag te gaan. Daarna richting Silvaplana om de fopettas flowtrail nog te rijden (freeride trail). Derde dag vanaf Silvaplan naar Maloja en weer terug om daar voor de derde keer van een andere kant Corviglia op te rijden. De laatste afdaling vanaf Suvretta pas van ongeveer 1000 hm over natuurlrijke vette trails met dit jaar zelfs in juli nog stukjes door de sneeuw en af en toe te voet wegens te technisch. Ik vond het een hele gave meerdaagse, maar je moet van technische trails houden en behoorlijk kunnen klimmen.
Dank voor je reactie. De komende tijd maar eens een keus maken tussen deze of de Hero Dolomiti.
Fietsen leer je met vallen en opstaan.
Helmuth
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 16:31

KeX schreef: ma 29 oktober 2018, 12:13 Deze heb ik dit jaar gereden. Als het goed is was het de tweede editie en het is de organsiatie (Duits) van Sauser die ook de Trans Schwarzwald doen/deden. De omgeving daar bij St. Moritz en Silvaplana is uniek. De organisatie is oké. Parkoer is ongeveer gelijk elk jaar. Dat wil zeggen eerste dag proloog bij Corviglia stijl omhoog en over de (übervette) flowtrail van corviglia omlaag. Tweede dag eerste deel redelijk vlak met schitterend stuk richting Bernina pas om vervolgens Corviglia van een andere kant te beklimmen en over de flowtrail omlaag te gaan. Daarna richting Silvaplana om de fopettas flowtrail nog te rijden (freeride trail). Derde dag vanaf Silvaplan naar Maloja en weer terug om daar voor de derde keer van een andere kant Corviglia op te rijden. De laatste afdaling vanaf Suvretta pas van ongeveer 1000 hm over natuurlrijke vette trails met dit jaar zelfs in juli nog stukjes door de sneeuw en af en toe te voet wegens te technisch. Ik vond het een hele gave meerdaagse, maar je moet van technische trails houden en behoorlijk kunnen klimmen.
Klinkt heel gaaf!

Zeer waarschijnlijk ga ik hem dit jaar rijden. Het lijkt me een hele gave meerdaagse.
Plaats reactie