MTB marathon Amerongse berg - Amerongen 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Nou ben ik normaal gesproken geen pretbederver maar hoe zit het met de rupsen in de omgeving???
Vrienden van mij hebben de Montferlandmarathon gefietst en ik de Hel van Ede-Wageningen en iedereen zit onder.......en dat is niet fijn.
Resist much, obey little.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Hel Ede Wageningen gefietst, geen rups gezien en nergens last van. Massahysterie ligt op de loer :D Ook in Amerongen is de kans op een aanvaring met de rups groot, dat geldt trouwens ook voor teken en muggen.
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Peter243 schreef: ma 24 juni 2019, 20:31 Hel Ede Wageningen gefietst, geen rups gezien en nergens last van. Massahysterie ligt op de loer :D Ook in Amerongen is de kans op een aanvaring met de rups groot, dat geldt trouwens ook voor teken en muggen.
Dat denk ik niet, zijn er meerdere die er goed last van hebben. Verder geen hysterie maar gewoon een vraag. Goede vergelijking trouwens met de teek en mug.
Resist much, obey little.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Zeker geen hysterie! Mijn armen, benen en nek zitten onder de bultjes en zien helemaal rood en er komt pus uit.
Het heeft ook drie dagen lang flink gekriebeld.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Nielsefiets schreef: ma 24 juni 2019, 20:54
Peter243 schreef: ma 24 juni 2019, 20:31 Hel Ede Wageningen gefietst, geen rups gezien en nergens last van. Massahysterie ligt op de loer :D Ook in Amerongen is de kans op een aanvaring met de rups groot, dat geldt trouwens ook voor teken en muggen.
Dat denk ik niet, zijn er meerdere die er goed last van hebben. Verder geen hysterie maar gewoon een vraag. Goede vergelijking trouwens met de teek en mug.
Klopt een vraag waar je antwoord al op weet als je het nieuws een beetje in de gaten houdt. En voordat je het weet komt eenieder met zijn bultjesverhalen en ligt de hysterie op de loer.
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Peter243 schreef: ma 24 juni 2019, 21:22
Nielsefiets schreef: ma 24 juni 2019, 20:54

Dat denk ik niet, zijn er meerdere die er goed last van hebben. Verder geen hysterie maar gewoon een vraag. Goede vergelijking trouwens met de teek en mug.
Klopt een vraag waar je antwoord al op weet als je het nieuws een beetje in de gaten houdt. En voordat je het weet komt eenieder met zijn bultjesverhalen en ligt de hysterie op de loer.
Ik heb nog geen nieuws gehoord over de Heuvelrug, jij?
Resist much, obey little.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik heb zondag 56 km op en af de UHR gefietst tussen Leersum en Rhenen (nog voornamelijk asfalt en gravel) en heb nergens last van.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Nielsefiets schreef: ma 24 juni 2019, 22:20
Peter243 schreef: ma 24 juni 2019, 21:22
Klopt een vraag waar je antwoord al op weet als je het nieuws een beetje in de gaten houdt. En voordat je het weet komt eenieder met zijn bultjesverhalen en ligt de hysterie op de loer.
Ik heb nog geen nieuws gehoord over de Heuvelrug, jij?
Vraag voorleggen aan de organisatie van Amerongen. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat ze bereid zijn met stoffer en blik rond te gaan om de rupsjes te verwijderen. En ja, als je het nieuws een beetje volgt dan komen daar ook Utrecht en Gelderland voor als potentiële brandhaarden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Peter243 schreef: di 25 juni 2019, 06:43Vraag voorleggen aan de organisatie van Amerongen. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat ze bereid zijn met stoffer en blik rond te gaan om de rupsjes te verwijderen.
Volgens mij zocht en zoeken ze nog steeds vrijwilligers voor het evenement, dus ga je gang. Als je vooraan begint en tegen het einde van de ronde bent kan je weer vooraan beginnen. :lol:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Peter243 schreef: di 25 juni 2019, 06:43
Nielsefiets schreef: ma 24 juni 2019, 22:20

Ik heb nog geen nieuws gehoord over de Heuvelrug, jij?
Vraag voorleggen aan de organisatie van Amerongen. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat ze bereid zijn met stoffer en blik rond te gaan om de rupsjes te verwijderen. En ja, als je het nieuws een beetje volgt dan komen daar ook Utrecht en Gelderland voor als potentiële brandhaarden.
Raar mannetje ben je.
Resist much, obey little.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Volgens mij ben je er altijd nog zelf bij. Is het je niet waard om het risico op te lopen dan moet je het skippen. De ene persoon is er natuurlijk ook gevoeliger voor dan de ander. Zelf blijven nadenken is nog het beste dus.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Die bulten hysterie noemen, slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Ik heb zelf Montferland gereden en zit onder honderden bultjes. En iedereen die ik heb gesproken heeft hetzelfde. En het is geen pretje

Bij Amerongen zitten ze ook, maar het is niet zo erg. (Minder eiken?)

Het lijkt erop dat het wel wat koeler gaat zijn en wat regen.. . Dus minder stof, dan is het aan te raden met armstukken te rijden


Ik ga het trouwens even bij Staatsbosbeheer navragen
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Update.. iig de eenzame eik is toegezegd ontrupst te worden door SBB!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

RIP rupsjes :( :((
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie