MTB marathon Amerongse berg - Amerongen 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Greyfox schreef: za 6 juli 2019, 17:43
Puur uit interesse....een startlijst mag van de AVG niet maar een resultatenlijst wel?
Of wordt de soep niet zo heet gegeten?
Moet je bij racetimer zijn.. Ik denk dat het vooral met het registratie systeem te maken en de gegevens die erin staan
Wij hebben er iig niks mee te maken, maar ik wil het nog we eens aanstippen bij racetimer
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

v_schultinge schreef: za 6 juli 2019, 17:40 Was een mooi rondje. Helaas in ronde 2 hard onderuit. Door het stoffige laagje was mijn voorwiel ineens weg en viel er niks meer te redden. Handvat stuk, shifter stuk, derrie krom en een gehavend lichaam. Dus nadat ik weer een beetje bij mijn positieven was, heel rustig terug gereden richting start/finish. Daar heeft de aardige dame van de EHBO alles netjes ontsmet. Volgend jaar in de herkansing.
Ha, jij zit dus ook op ‘t forum.😄
(Na afloop bijkletsen en samen een patatje gegeten)

Beterschap!
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Mooi rondje met mooie single trails. Kom oorspronkelijk uit Amersfoort en heb vele malen de berg beklommen met de racefiets. Maar met de MTB is het nog veel leuker :D Deelname was de eerste keer maar is zeker voor herhaling vatbaar (en nog geen last van rupsbulten :wink:)
v_schultinge

Giant-E schreef: za 6 juli 2019, 18:11
v_schultinge schreef: za 6 juli 2019, 17:40 Was een mooi rondje. Helaas in ronde 2 hard onderuit. Door het stoffige laagje was mijn voorwiel ineens weg en viel er niks meer te redden. Handvat stuk, shifter stuk, derrie krom en een gehavend lichaam. Dus nadat ik weer een beetje bij mijn positieven was, heel rustig terug gereden richting start/finish. Daar heeft de aardige dame van de EHBO alles netjes ontsmet. Volgend jaar in de herkansing.
Ha, jij zit dus ook op ‘t forum.😄
(Na afloop bijkletsen en samen een patatje gegeten)

Beterschap!
Ja, zo leer je nog eens wat mensen kennen :). Dank!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

schepp schreef: za 6 juli 2019, 17:21 ... ,..god om in te halen ook
Fred reed niet.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

v_schultinge schreef: za 6 juli 2019, 17:40 ... en een gehavend lichaam. ...
Beterschap :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Lars TB schreef: za 6 juli 2019, 19:13
schepp schreef: za 6 juli 2019, 17:21 ... ,..god om in te halen ook
Fred reed niet.
Jawel,..met de fotofiets :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

schepp schreef: za 6 juli 2019, 19:40Jawel,..met de fotofiets :winkie:
Yep, en er staan inmiddels zo'n dikke 750 foto's op het web.
Serie van de start https://www.facebook.com/10000204096602 ... 30?sfns=mo
Onderweg https://www.facebook.com/10000204096602 ... 50?sfns=mo

Enne, ook deze hoop ik wat euro's in te zamelen voor KiKa. Enjoy.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Ik heb vandaag genoten van het parkoers. Veel bekende stukken van de voorgaande jaren en ik heb de stukken aan de andere kant van de weg niet gemist. En het loopt wel lekker zo, zonder oversteek. Top! Voor mijn gevoel waren er ook wat minder saaie sloop stukken en wisselde het elkaar allemaal lekker af.

Uiteindelijk wel genoten nadat ik in de eerste ronde flink heb zitten beesten ... dit heb ik in de tweede ronde terug moeten betalen :D . Met 10 minuten verval in 2u30min over de finish gekomen, was blij dat ik er was. De cola en friet was goddelijk.

Wat ik uiteindelijk wel jammer vond (hoorde ik van m'n vriendin) is dat de winnaar van de 60km een beetje een sippe finish had. Hij wist niet eens dat hij er was. Misschien wel leuk om er een finish boog te hebben staan ofzo. Daarnaast ook wel wat weinig toiletten (zeker omdat dames het bos niet gemakkelijk in kunnen...)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Stoffig was voor mij wel het kenmerkende van deze dag. En afzien. 1e ronde ging eigenlijk nog heel goed maar daarna viel ik helemaal stil. Zelfs overwogen te stoppen in ronde 2. Maar uitgereden op karakter. Beetje oververmoeid de laatste tijd helaas. Misschien volgende keer volle bak voor de 2/3 afstand gaan. Of meer trainen want daar schortte het dit jaar beetje aan :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Ja top geregeld allemaal hoor. Erg mooie ronde, zonder oversteek vind ik wel beter. Vond het erg lekker lopen allemaal, lekker raggen door de bochten. tnx organisatie :-q
MTBArnhem
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Altijd weer super geregeld inderdaad. Ik heb alleen de eerste 10 km gereden (om half 10) maar wat een mooie paden weer. Daarna stukken vaste route maar dat is prima, na 10 km rijdt alles wel op een lint.
Alleen was de finishlijn dit keer ongelukkig gekozen. Iedereen liep vast in een fuik. Hopelijk volgend jaar weer bovenop bij de eenzame eik, daar veel meer ruimte. En inderdaad, waarom geen Dixi bij de finish? Nu moest je 2 km terug naar de Burgwal.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

De verplaatsing van de start/ finish was natuurlijk een last minute iets. Maar ik moet zeggen dat ik het wel fijn vond dat we in de schaduw konden starten. Vorig jaar was ik al gekookt voordat het startschot klonk.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En waar hebben ze last minute de start/finish naar toe verhuist.... :D gewoon uit nieuwsgierigheid... :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Hier ook een enthousiaste deelenemer; prima georganiseerd en een mooie, snelle ronde :-q

Gaaf om een keer zo op de UHR te mogen "racen". Tevreden met mijn tijd (onder de 3 uur voor de 60K), maar het had zeker sneller gekund.
Kom toch vrij regelmatig op UHR, maar vond sommige bochten er nu wel heel glibberig bijliggen, twee keer scheelde het niets of ik lag zand te happen. Reed met Racing Ray voor, al verlaagd naar 1,5 bar, dus daar zou het niet aan moeten liggen.
Hoe doen de snelle mannen (& vrouwen!) dat toch?
Plaats reactie