MTB marathon Amerongse berg - Amerongen 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Zet maar vast in de agenda; 6 juli 2019 of beter schrijf vast in

Voor de MTB marathon Amerongse Berg (in Amerongen dus) kan je nu inschrijven de 58km is onderdeel van de ladiescup en de 58 en 87km van de marathoncup. We hebben lief gelachen naar de boswachter van SBB (dankje Corien) en een vernieuwde route bedacht, deze doet voor het eerst sinds lange tijd (2010?!) de Elsterberg weer aan en zal geheel aan de Amerongen kant liggen. Ca 12 km is anders tov vorig jaar! en wederom een mix van brede paden en singletrail. Naast een nieuwe route ook een nieuwe website. Let op! Na ca 100 mailtjes vorig jaar van mensen die dingen op het laatste moment nog wilden veranderen/annuleren, dit kan je nu helemaal zelf doen in de inschrijfmodule tegen minimale kosten (lees de FAQ).
Info en inschrijven hier
https://mtb-marathon-amerongen.nl

Let op er mogen maximaal 800 fietsjes op het parcours
Dames hebben weer hun eigen start.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Gelijk maar ingeschreven. Wederom voor de 60. Leuk dat de route gedeeltelijk nieuw is. Ben benieuwd.
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Vorig jaar erg goed bevallen. Dus ik heb mij ook ingeschreven voor de nieuwe editie. Ben benieuwd!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ben benieuwd hoe dat nieuwe rondje eruit zal gaan zien.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Rayb81 schreef: do 13 december 2018, 02:26 Ben benieuwd hoe dat nieuwe rondje eruit zal gaan zien.
Dat interesseert me echt geen reet als ik aan het afzien ben :winkie:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hopelijk wat minder vaste routes erin. De meerwaarde is juist daar rijden waar je niet al een paar keer per maand (en voor velen per week) rijdt.
Zo was dit jaar oa die singletrack afdaling richting Scherpenzeelseweg echt heerlijk. Daar mag je normaliter (helaas) dus niet rijden.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Giant-E schreef: vr 14 december 2018, 22:51 Hopelijk wat minder vaste routes erin. De meerwaarde is juist daar rijden waar je niet al een paar keer per maand (en voor velen per week) rijdt.
Zo was dit jaar oa die singletrack afdaling richting Scherpenzeelseweg echt heerlijk. Daar mag je normaliter (helaas) dus niet rijden.
Is dat de een lange afdalingen waar je zo een beetje met 50 kmh naar beneden rijd... :D :-D
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Yep. Aan het eind van een breed pad rechts naar beneden. Een vrijwilliger wees je daar naar beneden. Voor die unieke tracks kom ik naar de marathon. Ik rij niet voor klassement of tijd.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Giant-E schreef: za 15 december 2018, 11:22 Yep. Aan het eind van een breed pad rechts naar beneden. Een vrijwilliger wees je daar naar beneden. Voor die unieke tracks kom ik naar de marathon. Ik rij niet voor klassement of tijd.
Okee....thanks :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Giant-E schreef: vr 14 december 2018, 22:51 Hopelijk wat minder vaste routes erin. De meerwaarde is juist daar rijden waar je niet al een paar keer per maand (en voor velen per week) rijdt.
Zo was dit jaar oa die singletrack afdaling richting Scherpenzeelseweg echt heerlijk. Daar mag je normaliter (helaas) dus niet rijden.
Helaas is veel verboden terrein geworden (sinds de routes). Ik moest helaas het mooiste stukje (niet route) eruit halen . Alles over utrechts landschap (o.a vanaf de bergweg totaaan het berghuis) mag helemaal niet meer buiten de routes. Desondanks gaat ca 16.5 km vd 29km niet over de officiele routes.

volgens mij hebben de AXA valleiridders ook al een jaar of 2 -3 geen toertocht meer gehouden bij amerongen/leersum, ik vermoed dat ze ook niet meer toestemming krijgen om veel buiten de routes om te rijden.

maar goed een keer volledige cart blanch zou wel een geweldig rondje opleveren. :)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Oke, begrijpelijk. Al moet 1 keer per jaar toch wel aanvaardbaar zijn voor de landeigenaren.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Jammer dat er nooit MTB liefhebbers tussen de landeigenaren lijken te zitten.
Zou mooi zijn als dat hele gebied opgekocht kon worden ;)

Desondanks is het altijd een heel fijn evenement :)
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Bij SBB zitten wel de liefhebbers hoor. Daarom kan daar nog buiten de paden gereden worden en samenwerking is heel goed. Denk meer met andere zaken te maken heeft..
Stiltegebied, natuurgebied, wandelgebied, honden uitlaat gebied. Ik loop hier altijd precies op dit pad.gebied.. Ik fiets altijd hier op zondag 11 uur dus nu ook want ik heb er recht op. Ik wil persee hier met m'n auto in en niet 100 m verderop parkeren . Belachelijk 800 achreeuwende mountainbikers in ons bos en onze paden . Hoezo stoppen voor verkeersregelaars in rij gewoon door en bel de politie dat ik zomaar werd tegen gehouden. En je weet hoe het gaat als 3 mensen klagen mag het zo rollen we tegenwoordig.

Overigens soms staat er nog grond te koop hoor.. denk euro of 4-5 per M2 , maar meeste is in bezit vanj UL en SBB
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dat stoorde mij vorig jaar wel. Het ongeduld en geschreeuw bij de oversteek Bergweg. Sommige staken vol gas over, gewoon onverstoorbaar tussen de auto's door. Plaatsvervangende schaamte naar al die vrijwilligers was dan ook mijn deel.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wat Rutger zegt! Beter dan we het nu voor elkaar hebben wordt het niet op de Utr. Heuvelrug. Dat betekent alleen nog niet dat alles kan. En soms moet je ook niet alles willen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie