MTB marathon Amerongse berg - Amerongen 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
alfa159
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 16:42

Voor mij de eerste keer dat ik mee deed en vond het allemaal prima georganiseerd. 2 weken geleden ook Montferland gereden en daar was er alleen meer sfeer. Helaas mag er niet veel op de UHR en dan is het allemaal wat matjes. (vroeger ook meegemaakt in een wegwedstrijd op de Amerongse berg)
Parkeren geen enkel probleem en vanaf daar stonden er kleine bordjes naar de start. Daarnaast reden er veel atb'ers die kant op dus dat kon niet missen.
Route was wat mij betreft overal duidelijk. Nooit verkeerd gereden of onduidelijkheden tegen gekomen.
Geen last gehad van drukte na de finish maar dat kan ook komen omdat ik het na 2 rondjes voor gezien heb gehouden. Helaas deden de beentjes niet wat het hoofd wilde en nog langer achteraan hobbelen had ik niet zo'n trek in.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Zoemende bandjes, ratelende naafjes



Best rustgevend om naar te kijken, je zou bijna het afzien vergeten
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Zo... nog even terugkijken op een zeer geslaagde editie van de marathon :-q Het vernieuwde parkoers,
de stoffige paden, patat & cola na afloop, rupsen... er is al het nodige over geschreven. Daarom dus alleen
nog dit.... ik heb nog een filmpje gemaakt van mijn deelname.

Ben je in beeld, haal ik je mij in of sta je met pech langs de route... kijk en check of je in beeld bent ??
In 6 min is al het afzien en de strijd samengevat

Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Gaaf weer.! Top
Mees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 9 januari 2008, 23:52
Mijn mountainbike: Liteville 101 MK1 / Cannondale F29 Carbon 2

Rutger S schreef: ma 8 juli 2019, 11:47
Mees schreef: zo 7 juli 2019, 23:48

:lol: :lol: :lol: Ja, dat was misschien op de eerste rijen hoorbaar. Ik kon nog net zien dat er iemand met een megafoon in de weer was. Niks van meegekregen, was denk ook niet belangrijk. Als het wel belangrijk is dat er voorafgaand aan de start iets verteld gaat worden, zorg dan voor een middel zodat het verderop ook verstaanbaar is.

Verder alles prima voor elkaar. :-q :-q Dikke pluim voor de organisatie, tot volgend jaar :D
Ja klopt was vooral voor de eerste rijen, korte uitleg over het start verloop, en met name de haakse bocht na de eerste snelle afdaling. Met het idee die rijden voorop de rest volgt wel. Door die enorme stof wolk in de eerste afdaling werd er sowieso iets rustiger gereden in de afdaling had ik het idee. Dus het ging helemaal goed

Dat enorme lint vd lange afstand op het stoffige grindpad dat met 45 km voortraasde was wel een indrukwekkend gezicht.
Klopt helemaal :-q Heerlijk kunnen doortrappen, ontspannen mensen (dat is wel eens anders) en genoeg ruimte om te passeren.
Haast u langzaam
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Kwam er achter dat de foto's die ik op Facebook geplaatst heb, niet in de volledige resolutie zijn te downloaden.
Heb maar even mijn OneDrive bij MicroSoft uitgebreid en via deze link https://1drv.ms/u/s!AvzzCtZcKocdhKJliQ5 ... gfsaDiAjJg kan je ze nu ook bekijken/downloaden/uitprinten voor boven je bed....
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
v_schultinge

Leuke foto's Fred. Waar kan er een donatie naar Kika gemaakt worden?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

v_schultinge schreef: di 9 juli 2019, 09:22 Leuke foto's Fred. Waar kan er een donatie naar Kika gemaakt worden?
Dank je, voor mij ook leuk om te doen en je spreekt nog eens een hoop mensen op een dag :-D

Even copy/paste vanaf FB
Bijdrage t.n.v. F. van Zetten NL17 INGB 0000 6510 69, vermeld GdK 2020 in omschrijving en begin augustus zal ik het eindresultaat met jullie delen.
Enne, er blijft niets achter !!!


Alvast bedankt, enne inmiddels staat de score op 49,50 :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Reinoud87
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 13:04

Dat gaat flink zoeken worden, wat een foto's heb je gemaakt Fred
Ramon de N
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 9 maart 2013, 18:07
Mijn mountainbike: Merida Big Nine.

MCV schreef: ma 8 juli 2019, 18:22 Zo... nog even terugkijken op een zeer geslaagde editie van de marathon :-q Het vernieuwde parkoers,
de stoffige paden, patat & cola na afloop, rupsen... er is al het nodige over geschreven. Daarom dus alleen
nog dit.... ik heb nog een filmpje gemaakt van mijn deelname.

Ben je in beeld, haal ik je mij in of sta je met pech langs de route... kijk en check of je in beeld bent ??
In 6 min is al het afzien en de strijd samengevat

Leuk filmpje :-q ik ben een aantal keer in beeld :D je viel ook goed op met je shirtje en camera.
Zollang je nog kan lullen,gewoon door trappen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Reinoud87 schreef: di 9 juli 2019, 13:19 Dat gaat flink zoeken worden, wat een foto's heb je gemaakt Fred
Yes, en als extra uitdaging geen stuurbordjes op de foto's :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

En nog meer foto's van Rob Vermaas
Waaronder een paar prachtige luchtfoto's
https://myalbum.com/album/Zyuwit9VRpGy

Ook deze zijn gratis, via de organisatie beschikbaar gesteld
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Even een tussenstand van mijn fotoactie voor Kika. Momenteel staat de score op 78,50 euro. :-q
Blij mee en wie heeft bijgedragen bedankt, maar ik laat de actie nog even lopen tot ik terug ben uit de bergen begin augustus.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

worstkaas schreef: zo 7 juli 2019, 21:45
_Erik_ schreef: zo 7 juli 2019, 21:39

Na ongeveer 11 km werd er een pad gekruist wat behoorlijk uitgesleten was, De rechterkant was niet zo'n probleem, links was het een behoorlijk diep gat waar je een aardige klapper in kon maken.
Dat was idd een link stukje. Ik zat de eerste ronde bij iemand in het wiel, toen dit gat opdoemde. Even goed je stuur vasthouden.
De 2e ronde was je erop ingesteld.
Nou, dat was inderdaad link... de eerste ronde landde ik volle bak met mijn achterwiel in die geul. 't ging goed, en ik heb de wedstrijd lekker kunnen uitrijden. maar... na thuiskomst het achterwiel, dat wat minder rond liep dan anders, eens goed bekeken: gebroken spaak :-{
(was voor de 2e keer binnen een jaar, dus besloten het hele wiel opnieuw te laten spaken. de nippels zagen er niet erg goed meer uit).

vond het weer een erg gave wedstrijd! parcours nóg leuker dan voorgaande edities.
ik had de 3e ronde wel kramp in beide kuiten, maar kon er goed doorheen trappen.
elk jaar denk ik, nu maar een keer overslaan, toch sta ik telkens weer aan de start :-q
Victor Valkhof
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: di 9 oktober 2007, 13:01
Mijn mountainbike: S-works stumpjumper

Was een leuke marathon, wat ik wel wat vervelender vond dat iedereen door het bos naar voren liep om naast het pad te gaan staan bij de start. Ik was redelijk op tijd,en sluit gewoon netjes achteraan in de rij op het pad. Met als gevolg dat ik nog bijna achteraan sta. 2 rijen hekken was hier beter geweest. Voor de rest een goede organisatie
Bike: S-works Stumpjumper 29"
Plaats reactie