MTB marathon Amerongse berg - Amerongen 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Het eerste vakje is een dropdownmenu. Even op klikken krijg je de andere opties te zien..
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Oké, gelukt. :-q

@Rutger S: Had graag geholpen maar ik ga zelf een asfaltrondje rijden met alle klimmen op UHR oost. Bij start en finish wél aanwezig.

(Moet toch die frustratie uit m'n lijf fietsen als jullie allemaal 't nieuwe parcours opknallen.)
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Reinhard schreef: za 25 mei 2019, 19:55 Goed bezig rutger. Giant E, die inschrijving wil ik wel van je overnemen, lange of middenafstand?
hahaha moet niet gekker worden met die Reinhard :winkie:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Giant-E schreef: ma 27 mei 2019, 18:59 Oké, gelukt. :-q

@Rutger S: Had graag geholpen maar ik ga zelf een asfaltrondje rijden met alle klimmen op UHR oost. Bij start en finish wél aanwezig.

(Moet toch die frustratie uit m'n lijf fietsen als jullie allemaal 't nieuwe parcours opknallen.)
of je fietst voor de start het wedstrijd rondje, zitten genoeg klimmen in
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Met een gebroken ruggenwervel die dan voor 80% hersteld is? Kans op de wegglijder en smak is toch aannemelijker dan op een asfaltrondje.
Nee, dat risico ga ik niet nemen. In augustus moet alles weer in orde zijn en kan ik een klap of val weer opvangen zonder terugkerend rugletsel.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Giant-E schreef: di 28 mei 2019, 11:46 Met een gebroken ruggenwervel die dan voor 80% hersteld is? Kans op de wegglijder en smak is toch aannemelijker dan op een asfaltrondje.
Nee, dat risico ga ik niet nemen. In augustus moet alles weer in orde zijn en kan ik een klap of val weer opvangen zonder terugkerend rugletsel.
Geen idee, ik vind op de wegfietsen altijd levensgevaarlijk, haha :)
Succes met het herstel en veel plezier met aanmoedigen
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik mis nu alleen dat heerlijke patatje zeker? :-{
PaganiProductions

Hoe moeilijk is zo'n Marathon om te doen voor iemand die nog nooit een wedstrijd heeft gereden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Deze is wel aardig pittig, Pagani. Zeker zoals vorig jaar bij dik 30 graden.
De 60 km heeft ongeveer 1200 HM. Die is te doen, maar een beetje tempo rijden is hier wel verplicht.

De 5 van LV was eenvoudiger. :wink:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

PaganiProductions schreef: di 4 juni 2019, 13:07 Hoe moeilijk is zo'n Marathon om te doen voor iemand die nog nooit een wedstrijd heeft gereden.
Als je een rondje Amerongen op een redelijk tempo kan fietsen is het geen enkel probleem. De wedstrijd ronde is in principe makkelijker qua terrein.. het nadeel is dat je meestal te hard fietst in een wedstrijdsetting en er velen kramp krijgen op het eind. Als het je eerste wedstrijd is is het vooral zaak je de eerste ronde te bedwingen, en niet mee te gaan in de gekte bij de start
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Of gewoon volle bak gaan en kijken waar het schip strand..
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Het is een pittige wedstrijd hoor.
Vorig jaar was het heet en mul, viel bij mij tegen qua gemiddelde snelheid.

Vooral als je te weinig eet onderweg, gaat je bezuren op het einde.

Ik ga altijd volgas weg en zie wel tot hoever ik kom.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Was mijn 2e marathon en ik was zoooo blij dat ik de finish heb gehaald.
Het was echt super warm. Maar ik rij vooral mijn eigen wedstrijd, dus meer een opgevoerde toertocht :wink:
PaganiProductions

Giant-E schreef: di 4 juni 2019, 13:28 Deze is wel aardig pittig, Pagani. Zeker zoals vorig jaar bij dik 30 graden.
De 60 km heeft ongeveer 1200 HM. Die is te doen, maar een beetje tempo rijden is hier wel verplicht.

De 5 van LV was eenvoudiger. :wink:
Ja misschien dat ik nog terug ga na Utrecht dit jaar.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Let op er zijn nog 100 startplekken beschikbaar voor de mtb Marathon Amerongse berg. Hier wordt dit jaar ook het open NK gehouden waar iedereen (mits NLs) automatisch aan meedoet. Voor de dames op de 58 km en de Heren 58 en 87km. De ronde Heeft dit jaar weer een enorme make-over gehad en ca 13 km vd 29 km is anders tov vorig jaar. De ronde bestaat uit een mix van brede bospaden en singletrail. In de eerste 13 km zit slechts 400m single trail en een paar pittige klimmen , waardoor er geen opstopping zullen ontstaan en het veld mooi uit elkaar getrokken wordt. De 2e helft vh rondje bestaat uit ca 40% single trail met een aantal mooie singletrail afdalingen. Ook dit jaar gaat de opbrengst weer naar goede doelen op de UHR, zo is er via jullie inschrijfgeld bijna 9500 euro gedoneerd aan een mindervalide pad op het Leersumse veld dat onlangs geopend is. Schrijf je dus snel in. Wil je niet meedoen maar wel helpen die dag, vrijwilligers zijn hard nodig! https://mtb-marathon-amerongen.nl/site/inschrijven/
Plaats reactie