Bar End Bikeweekend powered by Merida 9 en 10 maart 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Guardian Angel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 00:14
Mijn mountainbike: Ridley bike test rider :Ignite 29r and Helium SL road bike
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef: za 9 maart 2019, 16:33 Tja, wel/geen MTB marathon? Het is Nederland, je hebt te maken met vergunningen. Denk dat Bar End een compliment verdient met het willen organiseren van een (trainings)wedstrijd in maart. :-q
Mooie marathons, dan iets langer in de auto?
Zelf een aantal stukjes gereden van het parcours om plekjes uit te zoeken voor wat plaatjes te schieten. Deze volgen later vandaag.
Vond het leuk om eea vanaf de zijkant te bekijken en antwoord is en blijft NEE op de vraag: Doe je ook mee?
Fred waar post je de link voor de picas ?

THANKS JB
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

schepp schreef: za 9 maart 2019, 08:28
NelizRijn schreef: vr 8 maart 2019, 21:54 Ik ben gister hard gevallen op de mtb met gekneusde ribben als gevolg. Gaat m morgen niet worden dus, jammer had er zij in, vorig jaar goed gereden. Maar ondanks diclofenac en een FOX34 vork was de impact van de stoeprand zojuist al te veel. Mocht iemand de 70 willen rijden stuur dan maar een pb of mail nielsvanrijn@outlook.com.
Prutser :winkie: 't is maar pijn Niels
Niet gevallen. Niet getraind. Nee maar 1 keer in de zoveel tijd voel je meteen als t fout is en hoop je dat alles heel is. Had n testfiets met stuk breder stuur en was ff onachtzaam.
Wel apart volk dan daar, vorig jaar ook zo,n wacko die vrijwilligers en andere volk stond te bedreigen met vuur in zijn ogen en gebalde vuisten.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Blijkbaar reden anderen een heel ander rondje , ik vond het zo verkeerd nog niet. Marathons zijn nou eenmaal niet het spannendst, 100 km singeltrack werkt nou eenmaal niet. Kan de uitlag nergens vinden , iemand een link?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Yeah Steel schreef: za 9 maart 2019, 20:11stel je voor dat je je bij de start al gaat opwinden zoals die koekebakker die 1 cm voor het gezicht van die arme vrijwilligster ging staan om haar een beetje te bedreigen.... wat een koekwaus
Die koekebakker was wel zo'n beetje het meest trieste wat ik ooit heb gezien. Het respect voor de dame die netjes bleef ondanks het gezanik van die gozer. Persoon vergeet blijkbaar dat zo'n dame haar vrije tijd besteed om eea goed ons de rijders te organiseren :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

En niemand die haar even hielp en die kerel vertelde dat hij beter kon vertrekken?
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Speedfreak98 schreef: za 9 maart 2019, 20:33 Blijkbaar reden anderen een heel ander rondje , ik vond het zo verkeerd nog niet. Marathons zijn nou eenmaal niet het spannendst, 100 km singeltrack werkt nou eenmaal niet. Kan de uitlag nergens vinden , iemand een link?
Uitslag stond vanmiddag op de site maar nu niet meer??
DNFers stonden er niet bij dus de aantallen waren vertekend.
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Speedfreak98 schreef: za 9 maart 2019, 20:33 Blijkbaar reden anderen een heel ander rondje , ik vond het zo verkeerd nog niet. Marathons zijn nou eenmaal niet het spannendst, 100 km singeltrack werkt nou eenmaal niet. Kan de uitlag nergens vinden , iemand een link?
https://results.chronotrack.com/event/r ... vent-45957
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ik had even wat "ruzie" met uploaden van foto's op Facebook. 400 stuks in 1 keer lukte tot 2 maal toe niet.
Dus heb eea maar gesplitst in 4 porties van 100 en dat lukte uiteindelijk wel.

deel 1 https://www.facebook.com/media/set/?set ... 573364e849
deel 2 https://www.facebook.com/media/set/?set ... fd8d99b5ff
deel 3 https://www.facebook.com/media/set/?set ... 3532478ba7
deel 4 https://www.facebook.com/media/set/?set ... 4b457099f2

Was in ieder geval leuk om mijn nieuwe speeltje (Canon EOS2000D) uit te proberen.
Oh ja, voor de FB "haters": Je hoeft geen vriendje te zijn, want staan gewoon openbaar.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Yeah Steel schreef: za 9 maart 2019, 20:11 Nou ik zal wel wat gemist hebben. Geen enkele afsnijder gezien, ook geen enkel probleem gehad met inhalen. Inhalen op de lange single track was wel lastig idd, lees: onmogelijk. mooi stukje herstel :D :D Wist je dat je met jezelf opwinden enorm veel energie verspilt ? stel je voor dat je je bij de start al gaat opwinden zoals die koekebakker die 1 cm voor het gezicht van die arme vrijwilligster ging staan om haar een beetje te bedreigen.... wat een koekwaus

Volgens mij maken mensen zich veel te druk om niets.

En als je het parcours ook niets vind, dan weet je het voor volgend jaar, gewoon thuisblijven :-q :-q

Sorry voor mijn reactie hoor, maar je weet toch wel ongeveer wat je kan verwachten in Apeldoorn ? tis lekker rammen. Hoogte meters zijn vooral vals plat. Maar ik vond het vandaag niet onaardig, had heel anders kunnen zijn met de omstandigheden. We hebben droog gereden, over een mooi stukje Veluwe over een redelijk droog parcours...

Volgend jaar ben ik er weer bij, organisatie was prima :-q
Hier ook geen afsnijdsels en parcours prima. Paar tipjes voor de omga heb ik wel. Het uitgeven van de nummers kan wel een stukje effectiever. Verder doen ze de volgende keer er goed aan om de 72 km minimaal een half uur a 40 min na de 105 te laten starten. Je krijgt dan veel minder inhaalsituaties. Het snelheidsverschil op de smalle trails met onze kopgroep en de slierten 105km rijders was enorm en inhalen bijna niet te doen. We reden met een groep van een man of 10 en iedereen moet er natuurlijk snel langs als de eerste van de groep er ook langsgaan. Je kan dan echt niet ff een paar minuten wachten tot er wel ruimte is want dan is de groep verdwenen en je wedstrijd voorbij. Ik snap dat de ingehaalde rijders dit soms niet als prettig ervaren maar dit is bijna niet te voorkomen als je zo kort op elkaar start. Het blijft natuurlijk een wedstrijd. Op dit parcours heb je nml alleen maar Groepjes wat inhalen lastiger maakt. Voordeel van later starten is ook dat de 72km rijders dan iet een uur hoeven wachten in de kou en regen op de prijsuitreiking,...of je moet de 72km uitreiking direct na de finish van de 72 km doen.

Het parcours heb ik als wedstrijdrijder geen enkel probleem mee. Ik rij een wedstrijd en niet een tt waar ik lekker van de omgeving kan genieten. Elk parcours heeft zn charme. Hier de mooie heide, de zuigende ondergrond, de wind en het valsplat. Uitpijling was perfect, organisatie naast genoemde tips prima in orde en we moeten idd blij zijn dat er in maart al een serieuze wedstrijd is. Ook moeten we elke Nederlandse marathonwedstrijd omarmen en niet zo zeuren over dat rondjes niet zo mooi zijn en daarom niet inschrijven.
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Mee eens, gelukkig had ik een clubgenootje vooraan in de rij staan die mijn nummer kon ophalen. Er was wel een heel lange rij inderdaad..... verder echt prima geregeld

Had vooraf bedacht dat dit wel mijn parcours zou zijn, start positie slim gekozen en achter Schepp aan bij de start. Er ontstond al snel een blok snelle jongens. De eerste bagger en af en toe een zwaar stuk zoog echter al zoveel kracht uit mijn benen dat ik de kopgroep moest laten gaan op het pad langs de snelweg. Ook de tweede groep moest ik laten gaan, totdat ik op een lang stuk weer terug kon komen. Uiteindelijk van die tweede groep als tweede gefinished.

Ik vond het ook wel weer wat hebben, zoemende bandjes op de 'geulen' paadjes op de hei met 30-40 per uur. Beetje lange paden jagen kan ik ook best van genieten :-D
MTBArnhem
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

ja als je vooraan staat snap ik dat je geen afschnijders ziet idd, neem aan dat je dan ook niet stil staat bij de eerste de beste trail.

als je zoals ik gewoon netjes aansluit in de rij, en ik stond vrij ver achteraan omdat ik nog een tijdje bij mn vriendin bjj get vrouwen vak stond.
is het behoorlijk irritant als er eerst al heel wat mensen die later komen toch gewoon voorje gaan staan. die dan ook nogeens langzaam zijn en als je je dan naar voren hebt gereden. je stil komt te staan bij die trail langs de beek en dat dan echt 10 tallen mensen vervolgens rechtdoor over het brede pad rijden. ook 2e ronde zag je mensen daar gewoon rijden. Vervolgens kon je weer 30 man inhalen die je al ingehaald had.. kost veel tijd en inhalen kost ook extra energie en het gevoel van een wedstrijd was iig wel weg toen. Tijdens het rijden bleven de groepen ook groot en de snelheid hoog en dat was misschien de oorzaak voor het onsympathieke gedrag van sommige ik vond dat sommige echt heel moeilijk aan het doen waren terwijl ze ergens in het middenveld aan het rijden waren. Meeste gelukkig niet, op die lange trail heb ik gewoon een paar mensen ingehaald nadat ik vroeg of ik er misschien langs zou mogen terwijl het zelfs om positie ging.

Als training was het prima, maar denk iddniet dat ik hier terug kom volgend jaar

overigens lijkt het normaal dat ca 20% vd inschrijvers niet komt opdagen tegenwoordig, vond ook dat er weinig mensen in de uitslag stonden. tov 600 inschrijvers
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Ik vermoed dat het verwachtte weer daar ook een rol in heeft gespeeld. Als het veel verder weg was geweest had ik de gok wellicht ook niet gewaagd.

Ik heb overigens geen afsnijders kunnen ontdekken, charme van de achterhoede schat ik.
Maar die singletrack zo kort na de finish was ook niet echt handig. Wellicht dat ze die bij de start beter hadden kunnen vervangen door de afsnij route. En dan in de volgende rondes de afsnijroute afsluiten met lint.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@Schepp: Goed punt denk ik mbt onderlinge startijd. Op een ronde van pakweg 75 minuten, dan zou je halve marathon op 30 minuten en dames op 40 minuten kunnen laten starten. Die tijd is er gewoon. Uiteindelijk kom je elkaar een keertje achterop, maar zit de boel niet zo dicht meer op elkaar.
Overigens viel het me gisteren op dat sommige 105 km rijders pas 5 minuten na de start op hun gemakje vertrokken. Die zullen jullie al heel snel hebben gevonden....

Mbt "Ook moeten we elke Nederlandse marathonwedstrijd omarmen en niet zo zeuren over dat rondjes niet zo mooi zijn en daarom niet inschrijven." 100% mee eens. In "mijn" tijd was er helemaal niets in NL muv BBC in oktober.
Als je je een beetje van te voren inleeft, eventueel reviews van voorgaand jaar lees wist je wat je ongeveer verwachten kon. Inderdaad geen extreme hoogteverschillen, juweeltjes van technisch trails en single tracks. Wil je dat, dan is Apeldoorn gewoon niet jouw ding, zo simpel is dat.

@Rutger: 20% no show is echt (te) veel. Dan zou je 480 starters van de 600 inschrijvers hebben. Met totaal 399 finisher (en een disq voor die lamlul bij de start 70km?) hou je 80 DNF's over. Dat valt op zich mee, wat als het een paar uur eerder was gaan regenen?

@KarinMTB: Vooruitzichten waren minder positief, jullie heb idd geluk gehad en ook goed gegokt :-q

Oh ja, hoop likes en reacties op foto's. Bedankt :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

@fred. Ik ben op de heide ook op de foto gezet, maar kan deze helaas niet terug vinden. Moet ik er dan vanuit gaan dat die mislukt was?
Was is de eerste ronde. (donkerblauw pakje van ATB oldebroek, Blauw gele Trek). Of was daar nog een andere fotograaf zo gek :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Op het zandstuk was nog een fotograaf, weet niet wie dat was.
Ik heb een beetje gezworven over het parcours (de ouwe heeft ook zijn beweging nodig).
Totaal zo'n kleine 500 pic's gemaakt en 400 staan in de 4 albums op FB. De overige foto's niet goed/scherp om te plaatsen en ook enkele reis vuilnisbak.
Kan maar zo zijn dat ik je heb gemist, maar ik ben ook geen fotograaf.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie