Raid des Hautes Fagnes (Malmedy) - 23.06.2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ik heb er zin in :) toch maar even een dropper besteld, hopelijk kunnen we dan wat veiliger en harder naar beneden :)
Netromsa
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 21 augustus 2009, 14:20
Mijn mountainbike: cube en een trek

Is deze tocht minder druk dan de Cimes de Waimes? Heb deze vorige week gefietst, maar toch wel veel moeten lopen en stoppen onderweg op de singletracks vanwege de drukte.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Nee. Ik start in beide wedstrijden in eerste box dus ik kan niet meteen vergelijken met hoe renners in de achterste boxen het ervaren, maar in de CdW zijn de waves veel meer verspreid voor ongeveer een zelfde aantal deelnemers. Zelf had ik tijdens Cimes de Waimes ook minder oponthoud door tragere renners van de kortere afstanden dan dat ik dat de voorbije jaren had in de RdHF.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Netromsa schreef: wo 5 juni 2019, 10:33 Is deze tocht minder druk dan de Cimes de Waimes? Heb deze vorige week gefietst, maar toch wel veel moeten lopen en stoppen onderweg op de singletracks vanwege de drukte.
Sinds de herschikking van het parcours 2 jaar geleden is het aantal opstroppingen fel verminderd. Enkel aan het riviertje aan de staalkabel kan er nog wel even oponthoud zijn, maar door de 60 km juist ervoor af te splitsen is dit ook veel minder geworden.
Ben je een (erg) snelle rijder, dan kan je uiteraard later in de wedstrijd wel tragere renners van de kortere afstanden tegenkomen, maar dat zijn geen opstroppingen
Netromsa
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: vr 21 augustus 2009, 14:20
Mijn mountainbike: cube en een trek

Ok, bedankt heren. Ik denk er nog ff over na.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

voor mij is het dit jaar de eerste keer, maar als ik op zaterdag mijn startnummer (voor de 65km) ophaal (volgens de site tussen 18 en 20:00 uur), kan ik dan de volgende dag gewoon om ~9:00 klaar staat (vertrek waarschijnlijk 2e wave, geen licentie, maar wel vroeg ingeschreven). Of moet je je nog ergens melden op zondag?

Zijn er alleen maar pijltjes onderweg of komt er ook een gpx beschikbaar? zo niet, zijn er wel een paar punten (dorpjes bv) bekend waar we doorheen komen, zodat diegene die met mij mee is gekomen (maar niet om te fietsen) ook wat te zien heeft, behalve de start en finish :)

ben graag goed voorbereid :D
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Prulleman schreef: ma 17 juni 2019, 08:48 voor mij is het dit jaar de eerste keer, maar als ik op zaterdag mijn startnummer (voor de 65km) ophaal (volgens de site tussen 18 en 20:00 uur), kan ik dan de volgende dag gewoon om ~9:00 klaar staat (vertrek waarschijnlijk 2e wave, geen licentie, maar wel vroeg ingeschreven). Of moet je je nog ergens melden op zondag?

Zijn er alleen maar pijltjes onderweg of komt er ook een gpx beschikbaar? zo niet, zijn er wel een paar punten (dorpjes bv) bekend waar we doorheen komen, zodat diegene die met mij mee is gekomen (maar niet om te fietsen) ook wat te zien heeft, behalve de start en finish :)

ben graag goed voorbereid :D
Meer info vind je op de facebookpagina van de Rdhf : o.a starturen, plannetjes met coördinaten van bereikbare punten en nog veel meer.
Je kan ook bij me langskomen in het info-tentje voor vragen, plannetjes, ...
Er is geen gpx beschikbaar maar alles is perfect afgepijld.
Eens je je nummerbord hebt hoef je verder niks meer te doen behalve genieten (en een beetje afzien 😀).
Lowie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Thanks!
Als ik je kan vinden, kom ik wel even hallo zeggen :)
ik heb er echt zin in :D

Kan niet wachten om deze eindelijk te gaan rijden :D. Hopelijk valt het niet te zwaar en kan ik volgend jaar de 90 of 115 pakken!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Dit jaar dus eindelijk eens tijd voor de rdhf.
Erg benieuwd en er zin in !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Dit was een hele zware... Maar zo mooi! :D
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Super mooie tocht, alles perfect aangegeven. De laatste 1.5 uur waren zwaar, maar in 4:31 de 62 gereden, dus dat was volgens verwachting
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Uiteindelijk niet de volle 90 gereden, maar zo hoort mijn inziens een marathon te zijn !
Ik was al bijna vergeten hoe ritten van jullie hand zijn.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Voor de 90 (en de 115) moet je wel serieuze duur conditie en klim ervaring hebben.... ik zat er bij 45km redelijk doorheen en als ik dan zou beseffen dat ik pas op de helft was, dan was ik ook afgehaakt. Het tempo was er zo ver uit (dat de 2e helft dan echt te lang zou gaan duren). Gelukkig had ik voor de 62 gekozen en kreeg ik het nog wel voor elkaar.
Maar respect voor iedereen die eraan begonnen is, ver is gekomen en/of uitgereden. Ik fiets hier in NL aardig mijn lokale rondjes, maar dit is echt serieus andere koek :roll:
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik verbaasde mij ook over hoe hard er werd gereden.
Niveau op de lange afstanden leek me flink hoog.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
magicbluemtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 3 juni 2019, 17:26

I did it! 117km in 9h46m!!!

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie