Dat is de sleutel als het er een paar zijn ja (en de 105km heeft 3 rondes lang amper een achterblijver natuurlijk),....bij deze hordes rijders met 30, 40 op een een lint en vaak 3 dik naast elkaar gaat dat niet op. Overal in de kant inhalen, door dikke lagen taken en troep, hollen en stilstaan maakt het er niet heel erg leuk op. Ik juig breedtesport heel erg toe en het is mooi dat recreanten en wedstrijdrijders door elkaar rijden, maar er zijn grenzen. Ik ben het overigens wel enorm eens met de opmerkingen dat wedstrijdrijders gewoon een licentie moeten hebben,...maar helaas doet de KNWU geen reet voor het mountainbiken dus snap ik dat rijders die alleen op de MTB rijden geen licentie nemen. Eigenlijk heb je die alleen voor het NK XC en NK Marathon nodig.nversteege schreef: ↑ma 8 april 2019, 13:55Dit is inderdaad de sleutel. Ik heb dezelfde ervaring. Maar ik moet zeggen, ik haal een boel mensen in waar van ik denk van .. wat doe je hier? Misschien eerst eens wat meer oefenen.. Kan toch ook niet leuk zijn voor je als je zo veel moeite hebt met stukken van dit parkoers.Juul schreef: ↑ma 8 april 2019, 13:45 Overigens heb ik persoonlijk geen last van gehad. In mijn derde ronde veel achterblijvers ingehaald samen met mijn vaste vluchtmakker maar dat ging eigenlijk altijd goed. Aangeven dat je eraan komt, aan welke kant je er langs gaat, met hoeveel je bent en daarna even bedanken is de sleutel tot succes.
De oplossing om 2 rondes te doen van 50km en dan de 70km de 1ste of 2 de ronde halverwege af te laten steken kan heel goed werken. Kunst is om er daarmee voor te zorgen dat het snelle deel van de 70km bij het snelle deel van de 105 terecht komt en dat de snelle 70 dus de grootste massa van de langzamere 105 niet in hoeven te halen. Dit is redelijk simpel uit te rekenen lijkt mij adv de huidige uitslagen. In Montferland hebben ze dit afgelopen jaar ook zo gedaan.
Rest mij om te zeggen dat de Hel altijd super georganiseerd is. Als is tip top geregeld van parkeren tot pijlen tot oversteken etc! Niets anders dan lof en waardering hiervoor.