Veldslag om Norg 7 September 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Veldslag om Norg 7 September

Morgen gaat om 20:00 de inschrijving open.

Over de Veldslag

De Veldslag om Norg is een échte MTB uitdaging op 7 september 2019. Rijd je de wedstrijd of de cyclosportieve tocht? We confronteren jou in twee lussen met het mooiste en zwaarste dat Noord-Drenthe te bieden heeft. De wedstrijd is 100 kilometer. De cyclosportieve tocht is 100 of 80 kilometer. Je kunt onderweg zelf nog een keuze maken welke afstand je rijdt. Inschrijven kan vanaf 1 maart om 20.00 uur.
KNWU-evenement: geen licentie nodig
De Veldslag is een KNWU-evenement. Dat betekent dat we met hulp van de wielerbond het evenement nog beter maken. De KNWU ondersteunt bij de jurering. Maar ook de speciale verzekeringen lopen via de wielerbond. Mooi, deze extra ervaring en kennis. Voor de duidelijkheid: je hebt geen KNWU-licentie nodig om mee te doen met de Veldslag.
Aantallen
Er is ruimte voor 250 wedstrijdrenners en 1500 deelnemers voor de cyclosportieve tocht (100 of 80 kilometer). Met het indelen van de startwaves houden we rekening met de volgorde van inschrijven.
Categorieën
Er is startgelegenheid voor:
Cyclosportieve tocht- Vanaf 15 jaar
Wedstrijdrenners - Vanaf 15 jaar
NB. Er is geen aparte jeugdcategorie.

Volledig verzorgd
De Veldslag is een volledig verzorgde wedstrijd/cyclosportieve tocht. Deelname kost € 29,50. Jij krijgt:
Vrij gebruik van materiaalposten vóór en tijdens de race
Chip voor de tijdsregistratie
Veldslag om Norg stuurbord met voornaam
Uitdagend parkoers (met verrassingselementen) door Noord-Drenthe
Beveiligd parkoers door 120 vrijwilligers
Verzekering via de KNWU
Medische ondersteuning
Drie verzorgingsmomenten met voeding en dorstlesser tijdens de Veldslag
Natafelen met vlees van de barbecue en een halve liter bier (of frisdrank)

Bron : veldslagomnorg.nl
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Erg snel vol de wedstrijd! Is 250 wedstrijdrenners ook niet wat weinig?
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Meer is wat mij betreft niet nodig. Vanuit wave 2 kun je, zeker als je voorin start, ook lekker doorfietsen.
Ik doe dit jaar overigens voor het eerst in de wedstrijd mee.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Herrick schreef: za 2 maart 2019, 23:41 Meer is wat mij betreft niet nodig. Vanuit wave 2 kun je, zeker als je voorin start, ook lekker doorfietsen.
Ik doe dit jaar overigens voor het eerst in de wedstrijd mee.
:~ ik ga niet voor spek en bonen een getimed tt rijden. 250 wedstrijdrijders is gewoon heel erg weinig als je kijkt naar alle Nederlandse marathonwedstrijden. Ik zag overigens dat er ook niet gestreden wordt in leeftijdscategorieen. Beetje lastig als 40 en 50 plussers moeten strijden tegen jonge elite rijders.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

schepp schreef: zo 3 maart 2019, 18:29
Herrick schreef: za 2 maart 2019, 23:41 Meer is wat mij betreft niet nodig. Vanuit wave 2 kun je, zeker als je voorin start, ook lekker doorfietsen.
Ik doe dit jaar overigens voor het eerst in de wedstrijd mee.
:~ lekker doorfietsen?
jelle.jl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 1 april 2015, 16:59

Ik ben nog wat vroeg, maar als er al iemand is met een startbewijs voor de wedstrijd die hij toch niet kan rijden, neem ik die heel graag over!
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Ook nog wel interesse in de wedstrijd
MeridaPetra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 11:16

Wil binnenkort graag deelnemen aan een lange(re) mtb-tocht en deze is redelijk in de buurt. Heb de website bekeken en dat ziet er wel erg leuk uit, maar ook zeker uitdagend :) Heb de afgelopen jaren diverse toertochten gedaan, waaronder MTB Ameland en regelmatig de mtb-route gereden in Appelscha.

Is de Veldslag om Norg qua pittigheid/niveau te vergelijken met bijvoorbeeld de mtb-route van Appelscha? Of is het veel zwaarder? Wij zouden dan voor de 80 km gaan.

Alvast bedankt voor de reacties :-D
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

MeridaPetra schreef: wo 17 juli 2019, 08:57 Wil binnenkort graag deelnemen aan een lange(re) mtb-tocht en deze is redelijk in de buurt. Heb de website bekeken en dat ziet er wel erg leuk uit, maar ook zeker uitdagend :) Heb de afgelopen jaren diverse toertochten gedaan, waaronder MTB Ameland en regelmatig de mtb-route gereden in Appelscha.

Is de Veldslag om Norg qua pittigheid/niveau te vergelijken met bijvoorbeeld de mtb-route van Appelscha? Of is het veel zwaarder? Wij zouden dan voor de 80 km gaan.

Alvast bedankt voor de reacties :-D
Hij is er niet mee te vergelijken. De veldslag is veel meer karrenpaden weilandstroken en een bult bij Assen. Het is een snel parcours. Appelscha heeft veel singeltracks en heuveltjes. Bij de veldslag haal je vaak al 24 of 25km per uur gemiddeld.
MeridaPetra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 11:16

Oke, dank je wel voor je reactie. Las idd in het reglement dat je minimaal 17 km/uur moet rijden. Geldt geloof ik voor de 100 km, maar toch :) Als het een sneller parcours is, zal dat moeten lukken.
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

gezocht 2x tickets voor de veldslag voor de wedstrijd..
graag pb :-)
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Als iemand nog een startbewijs (wedstrijdvak) over heeft hou ik mij aanbevolen :-q

Voorzien :-q :-q
Laatst gewijzigd door S-Wapse op vr 16 augustus 2019, 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

mike180 schreef: di 13 augustus 2019, 14:36 gezocht 2x tickets voor de veldslag voor de wedstrijd..
graag pb :-)
nog 1 ticket gezocht heel graag ...
yskan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 5 juli 2019, 12:16

wibas schreef: wo 17 juli 2019, 09:18
Hij is er niet mee te vergelijken. De veldslag is veel meer karrenpaden weilandstroken en een bult bij Assen. Het is een snel parcours. Appelscha heeft veel singeltracks en heuveltjes. Bij de veldslag haal je vaak al 24 of 25km per uur gemiddeld.

Zullen de bulten in Kloosterveen dit jaar weer worden aangedaan?
Luukvd
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: vr 15 december 2017, 15:13

Ik heb ticket voor Wave 3, zoek ticket voor Wave 1. Als iemand Wave 1 voor me heeft, kan ik hier Wave 3 aanbieden.
Plaats reactie