Veldslag om Norg 7 September 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Hoeky
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 27 mei 2006, 15:02
Mijn mountainbike: Specialized stumpjumper 2007 hs33
Contacteer:

Ik heb geen reactie meer gehad van Lejac.

Is er nog iemand anders met een wave1 startnummer?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hoe was de route dit jaar? Ik begreep dat ze hele stukken veranderd hadden t.o.v. vorig jaar?
Ik heb dit jaar een keer overgeslagen, omdat ik het vorig jaar meer een gravelride vond dan een mtb route.
Ik ben daarom wel benieuwd hoe het dit jaar was.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ik ben ook wel benieuwd. Op basis van de tijden (veel mensen rond de 4 uur gefinisht) die ik op Strava voorbij zag komen was het ook dit jaar weer een snel parcours.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Dit jaar was vol en nat! Ik had een wave 5 startbewijs, lang getwijfeld vandaar, en dat betekende meermaals lang wachten, o.a. in de Langeloër Duinen. Volgens mij zijn 1850 deelnemers te veel geweest op dit parcours. De route op zich was mooier dan vorig jaar. De eerste klimbulten van vorig jaar zaten er niet in maar voor mijn gevoel wel iets meer single track. De Langeloër Duinen lagen nu halverweg i.p.v. aan het einde. Nu ben ik maar een simpele toertochrijder maar de hoeveelheid regen die we over ons heen kregen halverwege was niet te zuinig. In een minuut doorweekt en 10 minuten hoosbui later waren sommige single tracks veranderd in modderstromen. Was wel een leuke ervaring zo in de blubber.... De wedstrijdrijders waren volgens mij net voor die bui binnen dus die hadden een mooi parcours.
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
yskan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 5 juli 2019, 12:16

Dit jaar gestart in Wave 4 en het tempo lag in het begin hoog (+/-30kmu). Deels te verklaren door een licht aflopend stuk op gravel en asfalt tot aan de gasopslag op bij Langelo. Na 7km kwam het glooiende stuk bij Langelo waar ze een paar korte klimmetjes in hadden verwerkt. Toch een groot aantal mensen die hier moeite mee hadden waardoor je helaas stil stond.

Na de grootste carrousel in Roden tempo maken richting de eerste bevoorrading op +/-25km. Hierna zouden de Langeloerduinen volgen dus proberen om met het groepje goed vooraan te zitten. We hadden het idee dat we goed zaten maar helaas. In het bos hebben we zeker 10 minuten gewoon stil gestaan voor toch 1 van de leukere stukken in het parcours. Het stilstaan herhaalde zich nog een paar keer in het bos bij sommige klims die toch te pittig zijn voor sommigen waardoor buitenom soms nodig was.

Na de 1e lus kwam het stuk richting Assen met de heuvels. Even lekker een stuk over de weg met wind in de rug totdat we bij een bospassage kwamen waar wederom een file stond. Op dat moment kwam het met bakken uit de lucht waardoor we besloten hadden om dit over te slaan aangezien er geen beweging in zat. Hierdoor helaas 1km afgesneden door parallel te fietsen aan de oorspronkelijke route. De paden leken inmiddels drijfzand en waren erg zwaar. De heuvelzone in Assen was bekend terrein en leidde naar het laatste stuk dat met wind tegen en natte kleigrond zeker niet even uitfietsen was.

De route was door het natte weer erg pittig. De verkeersregelaars waren prima geregeld net zoals de complete organisatie. Enig minpuntje waren de opstoppingen maar met zulke aantallen te verwachten.

Volgend jaar toch maar vroeger er bij zijn om in wave 1 of 2 te starten.
Plaats reactie