Geopark Hondsrug classic 6 Oktober 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Ik had er persoonlijk ook meer van verwacht,

en de zuigende modderstroken zijn inderdaad voor iedereen vervelend, echter als je prima meekomt met een groepje tot die stroken en daarna ze gewoon ziet wegrijden en je voelt dat je rolweerstand toeneemt, weet je dat je bandenkeuze fout is :P en dat was echt een persoonlijk irritatie puntje ;) maarja beter naar kijken volgende keer. (zaterdag overdag geweest en sommige plekken lagen er veel slechter bij dan vandaag het geval was)

Volgend jaar weer? Denk het niet.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Speedfreak98 schreef: zo 6 oktober 2019, 19:02 Zaten wat zuigende modderstroken in maar daar heeft iedereen last van, ik vond er veel te veel zand stroken in zitten. Vaak moest ik door anderen van de fiets en dat kost veel energie. De winnaar zei dat hij alles kon fietsen maar weet niet of ik dat wil geloven. Verder voor mezelf het seizoen goed afgesloten met een top 60 positie, daar tevreden mee.
Maakt het nou net even wat specifieker met de strandstukken en wat stukjes lopen. Zitten er overigens elk jaar in, dus een verassing kan het niet zijn. De zuigende stukken waren er wel maar de kunst was om naast het spoor te rijden, dat rolde echt veel beter! Ik kan je overigens garanderen dat de winnaar niet alles gefietst heeft :winkie: Zat namelijk 35km in dezelfde groep.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Mtb1988 schreef: zo 6 oktober 2019, 19:11 Ik had er persoonlijk ook meer van verwacht,

en de zuigende modderstroken zijn inderdaad voor iedereen vervelend, echter als je prima meekomt met een groepje tot die stroken en daarna ze gewoon ziet wegrijden en je voelt dat je rolweerstand toeneemt, weet je dat je bandenkeuze fout is :P en dat was echt een persoonlijk irritatie puntje ;) maarja beter naar kijken volgende keer. (zaterdag overdag geweest en sommige plekken lagen er veel slechter bij dan vandaag het geval was)

Volgend jaar weer? Denk het niet.
Hier kan je eigenlijk altijd met een semi slick rijden,.scheelt aardig wat rolweerstand. Zelf voor de zekerheid een race king gestoken, maar dat was op zich niet nodig geweest. Speed king werkt hier altijd goed.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

schepp schreef: zo 6 oktober 2019, 20:36
Mtb1988 schreef: zo 6 oktober 2019, 19:11 Ik had er persoonlijk ook meer van verwacht,

en de zuigende modderstroken zijn inderdaad voor iedereen vervelend, echter als je prima meekomt met een groepje tot die stroken en daarna ze gewoon ziet wegrijden en je voelt dat je rolweerstand toeneemt, weet je dat je bandenkeuze fout is :P en dat was echt een persoonlijk irritatie puntje ;) maarja beter naar kijken volgende keer. (zaterdag overdag geweest en sommige plekken lagen er veel slechter bij dan vandaag het geval was)

Volgend jaar weer? Denk het niet.
Hier kan je eigenlijk altijd met een semi slick rijden,.scheelt aardig wat rolweerstand. Zelf voor de zekerheid een race king gestoken, maar dat was op zich niet nodig geweest. Speed king werkt hier altijd goed.
Ken de route goed en kom er vaak. Mede door mijn observatie zaterdagmiddag (en de banden lagen er nog om van Brentjens) toch besloten niet te rijden met Fast Tracks.

Zoals ik al zei: grote inschattingsfout.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Plaats reactie