Transmaurienne Vanoise 21-26 juli 2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik wilde deze zomer graag een meerdaagse doen, en qua periode en hoogtemeters/km zag de Transmaurienne er mooi uit. Dus ik heb me gewoon maar ingeschreven.
Wie heeft deze tocht al eens gedaan? Tips en ervaringen zijn welkom! En gaan er toevallig nog anderen die kant op in juli?
Give me little bits of / more than I can take
Ceessie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 30 oktober 2005, 20:39
Mijn mountainbike: Orbea Lanza 2009 - Prorace

Ja zeker een aanrader. Ik denk zelf prijs-kwaliteit gezien een hele mooie.

Veel singletrack en iets meer flow dan bijvoorbeeld de singeltracks bij de meerdaagsen in Polen (Sudety / Beskidy). Niveau ligt wel hoger dan daar aangezien het een UCI race (of was iig toen ik hem reed in 2017). De afstanden zijn niet al te lang, maar dat vond ik juist wel fijn zodat je ook smiddags voldoende kunt herstellen voor de volgende dagen. Ideaal ook dat alle ritten starten vanuit hetzelfde dal en deze allen (mits je accomodatie en beetje tactisch gekozen) op de fiets kunt aanrijden.

Ik reed hem zelf op een hardtail maar fully´s zijn met de lange heftige afdalingen zeker in het voordeel op dit parcours.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Thanks! Dat bevestigt een beetje mijn beeld van het geheel. Ik heb er nu al zin in!
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie