Schinderhannes MTB marathon, Emmelshausen (D), 19-05-2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

2e Sforz cupwedstrijd en niet alleen daarom de moeite waard om een topic te openen. Een van de mooiere marathons in D.

https://schinderhannes-mtb.org
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Jammer dat hij met de BAMS wedstrijd valt :/
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Niks jammer, gewoon lekker de Schinder uit je Hannes fietsen!
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Leuke wedstrijd, Helaas kan ik komend weekend niet weg..
Ik vind vooral de eerste 40 km leuk.. veel door het bos, met mooie afwisselende stukken. Alleen de start over de weg naar beneden houd ik niet zo van en name de laatste 15 km vind ik wat minder met een paar steile niet lopende kut gras klims achter elkaar :p

wel weer topsfeertje altijd in dit kleine dorpje.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Van de eerste 40 km zijn de eerste 20 km razendsnel (gem. 4 km/uur sneller dan het gemiddelde over het hele parcours). Pas later wordt het parcours moeilijker. Weersvoorspellingen zijn nog bescheiden te noemen; met name op zondag is op dit moment de kans groot op neerslag. Doed me een beetje herinneren aan Sundern-Hagen. Maar misschien gaan de voorspellingen nog de goede kant op.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Ik wacht het tot het laatste moment af. Na net vier dagen regen en modder tijdens de Bemc en pas al in Sundern ben ik wel effe klaar met regen en blubber.
Dus zak maar zegge
Gebruikersavatar
richard-w
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 13 augustus 2008, 17:03
Mijn mountainbike: Scott scale rc
Contacteer:

Ik ga het weekend ook die kant op, weet iemand hoe het parcours erbij ligt?
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

JasperGr schreef: wo 8 mei 2019, 14:58 Jammer dat hij met de BAMS wedstrijd valt :/
Ja zeker jammer want ik vind dit 1 van de mooiere Duitse marathons (was ooit mijn 1e) samen met Saarschleiffe. Vrijdag en zaterdag zijn we met een grote groep de technische paadjes aan elkaar knopen rondom Weismes en Malmedy en dan zondag naar Baraque de Fraiture voor een BAMS wedstrijd, die zijn altijd leuk.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

HAAS-RENSWOUDE schreef: di 14 mei 2019, 18:48 Ik wacht het tot het laatste moment af. Na net vier dagen regen en modder tijdens de Bemc en pas al in Sundern ben ik wel effe klaar met regen en blubber.
Je kan evt nog mee morgen voor dit weekend we hebben nog plek
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

richard-w schreef: di 14 mei 2019, 21:10 Ik ga het weekend ook die kant op, weet iemand hoe het parcours erbij ligt?
Ik hoop heel erg droog, vooral omdat ik er dit weekend op de motor ben.............
Maar los daarvan: Is een super leuke marathon met 1 lange ronde en voldoende afwisseling.
Daar nog een dik prijs gescoord met 2 luxe overnachtingen voor 2 personen in luxe 4 sterren hotel in Garmisch Pattenkirchen. OK, moest er wel een stukje voor in de auto, maar verder geen klagen :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

HAAS-RENSWOUDE schreef: di 14 mei 2019, 18:48 Ik wacht het tot het laatste moment af. Na net vier dagen regen en modder tijdens de Bemc en pas al in Sundern ben ik wel effe klaar met regen en blubber.
Ik zat met hetzelfde probleem na Sundern, maar heb besloten niet te gaan. Ik hoop dat jullie het droog houden. Veel succes.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Ik ga ook niet. De benen willen ook nog steeds niet. Hahaha
Dus zak maar zegge
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Nou het was een gigantische drek zooi. Op vrijdag eb zaterdag lag het er nog perfect bij. Maar de nacht voor de race heeft het gigantisch geregend.

Ik heb er wel ontzettend van genoten. Ik had geen super gevoel in de benen maar het ging wel hard dus erg blij. Tot een km of 75 ging het heel makkelijk maar toen begon het af te brokkelen. Net iets te weinig drinken bij me maar uiteindelijk goed gered met een 35e plek op de 104 km in 5u23m.
Patje1977
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 28 april 2009, 13:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Mijn verslag van een leuke & goed georganiseerde marathon!!

https://patrickdelaat.jimdo.com/?fbclid ... TtBVbnPP6Y
Plaats reactie