Rursee 30-06-2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Zum
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 21:16

Zondag de marathon bij Einruhr aan de Rursee. Voor mij de eerste kennismaking met een Duitse mtb-marathon. Niet voor de prijzen, eerst maar eens uitrijden in een nette tijd. Ik zit met twee vragen;
*hoe technisch is het rondje, is het te doen met een hardtail zonder dropper?
*zoals het nu lijkt is het zondag ook nog warm. Op de Mittelstrecke zijn vier verzorgingsposten, is daar ook gewoon water te krijgen? Ik rij liever zonder Camelbak, maar ben ook wel gehecht aan mijn gebruikelijke sportdrank. Dus dacht ik aan 1 1/2-2 liter sportdrank op de rug, leeg bidonnetje mee, en bij de verzorging alleen water pakken. Twijfels!
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Hele mooie marathon als eerste ervaring met een Duitse marathon. Ook ik ben aanwezig, voor de 5e deelname op rij.

Het rondje is zonder problemen met een hardtail af te leggen, dropper is zeker niet nodig. Ik heb hem vorig jaar met 2 thunderburts gereden en ook dat was prima te doen.

Zover ik mij kan herinneren is er altijd keuze tussen water en "iso" bij de verschillende verzorgingsposten. Camelbak vind ik overigens wel echt een aanrader bij deze temperaturen. Je drinkt dan toch sneller wat terwijl je bij een bidon soms te lang wacht. Bij deze temperaturen kan dat het verschil maken. Zo kwam ik gistermiddag ook nog redelijk fris over de finish bij de Montferland Marathon waar velen er finaal doorheen zaten aan het eind vanwege de warmte.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Dat ziet er een mooie uit!
Kan ik zondag nog ter plaatse inschrijven? (volgens hun site wel...)
Verder nog iets dat ik moet weten?
Deelname voor de 100km, ik heb geen licentie...
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Licentie is niet nodig, gewoon in het laatste deelnemersveld starten.
Route is uitdagend, niet heel erg technisch maar wel lekker veel klimmen. Zit 1 boomwortelafdaling in, remmen is voor pussy’s :)

Je kunt ook een extra bidon naar een van de verzorgingsposten laten brengen, wordt dan voor je geregeld. Hoe dit werkt weet ik niet, had er geen gebruik van gemaakt.

Veel succes met al die brandweerlieden!

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
Zum
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 21:16

Oké, bedankt en succes zondag :-q
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik ben er zondag ook bij voor de 70km. Heb hem ook in 2015 en 2016 gefietst. Er zitten wat venijnige klimmetjes in maar niet echt technisch.
Mijn vriendin heeft niet zoveel met mountainbiken maar gaat wel de funklasse fietsen op haar cross hybride. :-q
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Dus ik moet niet bang zijn van de '' boomwortelafdaling...''
Klimmen doe ik graag, maar ik hou niet zo van technische afdalingen. :-?
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

TaurineR schreef: di 25 juni 2019, 16:05 Dus ik moet niet bang zijn van de '' boomwortelafdaling...''
Klimmen doe ik graag, maar ik hou niet zo van technische afdalingen. :-?
Gang is alles :)

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
fl-wappie
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 22 september 2015, 18:55

En ik altijd maar denken dat klimmen de noodzaak was tot (technische) afdalingen.

Ik ben er zondag ook bij voor de 100 km, nog niet eerder gereden, maar wat ik begrepen heb is die niet heel technisch.
Ik wil hem eigenlijk rijden zonder camelbag, maar kan maar 1 bidon mee (wel 1ltr), vraag me af of dat gaat lukken met de 4 punten onderweg en de weersvoorspellingen. Iemand enig idee?
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

1 bidon moet zeker lukken.
Er zijn 5 bevoorradingen, en starten doe je ook met volle bidon, dat is 6 x 1l......
Ik neem er ook maar 1 mee tijdens chrono's , en dat is er een van maar 600ml..
Lion77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 16 augustus 2013, 19:52
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.8

wegens blessure startbewijs voor de 100 km te koop.Bij interesse pm
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Lion77 schreef: wo 26 juni 2019, 18:58 wegens blessure startbewijs voor de 100 km te koop.Bij interesse pm
Ik heb je een PB gestuurd.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Zum
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 21:16

Prima dag gehad. In mijn ogen een bijna perfect evenement. Deutsche Gründlichkeit van begin tot eind. Parkeren om de hoek, inschrijven en gaan. In gestrekte draf naar de eerste klim, waar het dringen begon. Proberen wat op te schuiven, afgesneden worden, dat werk. Dit bleef het eerste half uur zo, daarna verspreidde de meute zich wat meer. De wortelafdaling met samengeknepen billen genomen, echt niet mijn ding...werd aan alle kanten voorbij gereden. Op de klimmetjes kon ik steevast wat plaatsjes pakken, om die vervolgens in de afdaling weer kwijt te raken. Maar goed. Op de laatste lange klim (we zaten boven op 550 meter) merkte ik al dat de warmte zijn tol begon te eisen. Zelfs even getwijfeld om de tweede lus niet in te gaan ☺️. Maar na een goed gesprek met mezelf toch maar linksaf geslagen. Vervolgens het grootste deel van de tweede lus in een soort niemandsland gereden, waar was iedereen? Het tempo was er ook wel uit, de hartslag wilde niet meer omhoog, maar ook niet omlaag. Cardiac drift noemen ze dat geloof ik. Sneller dan verwacht was daar de finish, de Garmin gaf 66,5 km aan. Bij mij was de pap wel op, respect voor de 100 km rijders!

Top evenement, strakke organisatie. Prachtige omgeving, volgend jaar maak ik er een mini-vakantie van. Want 500 km rijden voor 66 km fietsen is wat te veel van het goede.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Want 500 km rijden voor 66 km fietsen is wat te veel van het goede.
Daarom schrijven mensen zich in voor de 100 km :wink:

Mooi verslag!
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Zum schreef: zo 30 juni 2019, 21:38 Prima dag gehad. In mijn ogen een bijna perfect evenement. Deutsche Gründlichkeit van begin tot eind. Parkeren om de hoek, inschrijven en gaan. In gestrekte draf naar de eerste klim, waar het dringen begon. Proberen wat op te schuiven, afgesneden worden, dat werk. Dit bleef het eerste half uur zo, daarna verspreidde de meute zich wat meer. De wortelafdaling met samengeknepen billen genomen, echt niet mijn ding...werd aan alle kanten voorbij gereden. Op de klimmetjes kon ik steevast wat plaatsjes pakken, om die vervolgens in de afdaling weer kwijt te raken. Maar goed. Op de laatste lange klim (we zaten boven op 550 meter) merkte ik al dat de warmte zijn tol begon te eisen. Zelfs even getwijfeld om de tweede lus niet in te gaan ☺️. Maar na een goed gesprek met mezelf toch maar linksaf geslagen. Vervolgens het grootste deel van de tweede lus in een soort niemandsland gereden, waar was iedereen? Het tempo was er ook wel uit, de hartslag wilde niet meer omhoog, maar ook niet omlaag. Cardiac drift noemen ze dat geloof ik. Sneller dan verwacht was daar de finish, de Garmin gaf 66,5 km aan. Bij mij was de pap wel op, respect voor de 100 km rijders!

Top evenement, strakke organisatie. Prachtige omgeving, volgend jaar maak ik er een mini-vakantie van. Want 500 km rijden voor 66 km fietsen is wat te veel van het goede.
Welke wortel afdaling? :~
Plaats reactie