Rursee 30-06-2019

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Het was een mooie, niet erg technische tocht.
Door het warme weer kwamen de bevoorradingsposten wel erg goed van pas.
Ik dacht dat ik redelijk goed durfde dalen, maar als ik alle anderen zie moet ik mijn mening toch veranderen :-? .
Zum
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 21:16

Roderbike schreef: zo 30 juni 2019, 23:51
Zum schreef: zo 30 juni 2019, 21:38 Prima dag gehad. In mijn ogen een bijna perfect evenement. Deutsche Gründlichkeit van begin tot eind. Parkeren om de hoek, inschrijven en gaan. In gestrekte draf naar de eerste klim, waar het dringen begon. Proberen wat op te schuiven, afgesneden worden, dat werk. Dit bleef het eerste half uur zo, daarna verspreidde de meute zich wat meer. De wortelafdaling met samengeknepen billen genomen, echt niet mijn ding...werd aan alle kanten voorbij gereden. Op de klimmetjes kon ik steevast wat plaatsjes pakken, om die vervolgens in de afdaling weer kwijt te raken. Maar goed. Op de laatste lange klim (we zaten boven op 550 meter) merkte ik al dat de warmte zijn tol begon te eisen. Zelfs even getwijfeld om de tweede lus niet in te gaan ☺️. Maar na een goed gesprek met mezelf toch maar linksaf geslagen. Vervolgens het grootste deel van de tweede lus in een soort niemandsland gereden, waar was iedereen? Het tempo was er ook wel uit, de hartslag wilde niet meer omhoog, maar ook niet omlaag. Cardiac drift noemen ze dat geloof ik. Sneller dan verwacht was daar de finish, de Garmin gaf 66,5 km aan. Bij mij was de pap wel op, respect voor de 100 km rijders!

Top evenement, strakke organisatie. Prachtige omgeving, volgend jaar maak ik er een mini-vakantie van. Want 500 km rijden voor 66 km fietsen is wat te veel van het goede.
Welke wortel afdaling? :~
Ehhh...er zat één technische afdaling in, stenen, wortels, alles netjes roze gemarkeerd. Doodeng :oops:

By the way, ik zag mooie foto’s bij je Strava-upload, waar vind ik die?
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

https://beta.sportograf.com/nl/event/5506


Ik heb weer genoten. Heerlijk evenement waarbij alles goed was geregeld. Na proefronde op zaterdag liepen de lagers van 1 van de pedalen van mijn vriendin eruit. Iemand van de organisatie heeft ons een pedaal geleend, toppie hoor!
Ja het was warm en stoffig maar mooie ronde. heb wel 2 keer een voetje aan de grond gehad omdat de 36tands voor toch wat te hoog was gegrepen, volgende keer toch maar kleiner tandwiel plaatsen. :oops:
Er was inderdaad een afdaling met stenen en wat wortels maar de afdaling welke er in 2015 en 2016 in zat was er niet dit keer. In 2016 was het ook natter waardoor de stenen gladder waren, nu duidelijk geen last van! :lol:
forza gianni
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 19 juni 2014, 12:49

Iemand nog last gehad van de chaos op de 70km waarbij het lint en de pijl veranderd waren?
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Zum schreef: ma 1 juli 2019, 19:02
Roderbike schreef: zo 30 juni 2019, 23:51

Welke wortel afdaling? :~
Ehhh...er zat één technische afdaling in, stenen, wortels, alles netjes roze gemarkeerd. Doodeng :oops:

By the way, ik zag mooie foto’s bij je Strava-upload, waar vind ik die?
Die met dat bruggetje halverwege? Die is opzich wel pittig ja.

Mijn vriendin heeft foto's gemaakt, voornamelijk van mij en wat andere bekenden. Maar ook van een aantal andere deelnemers en die foto's heeft ze hier geplaatst:

rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

forza gianni schreef: di 2 juli 2019, 12:12 Iemand nog last gehad van de chaos op de 70km waarbij het lint en de pijl veranderd waren?
Volgens mij zat er een fout in bij km 6. Je kon rechtdoor of rechts omhoog. Maar rechts omhoog was dicht met een rood-wit lint. Toen ik net arriveerde met ca 10 man achter me kwamen er twee mannen die rechtdoor waren gereden terug en zeiden dat ze geen pijl meer konden vinden. Iedereen ging dus onder het lint door rechts omhoog. Mijn GPS (met de route van 2016) gaf aan dat ik nog ca 300 m rechtdoor moest, dus als enige toch rechtdoor gereden en het ging meteen super stijl naar beneden. Naar enkele 100 m toch gestopt en weer omhoog gekropen. Denk dat ik op dit moment de een naar laatste van het hele peleton op de 100 km was.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

rokl schreef: di 2 juli 2019, 19:20
forza gianni schreef: di 2 juli 2019, 12:12 Iemand nog last gehad van de chaos op de 70km waarbij het lint en de pijl veranderd waren?
Volgens mij zat er een fout in bij km 6. Je kon rechtdoor of rechts omhoog. Maar rechts omhoog was dicht met een rood-wit lint. Toen ik net arriveerde met ca 10 man achter me kwamen er twee mannen die rechtdoor waren gereden terug en zeiden dat ze geen pijl meer konden vinden. Iedereen ging dus onder het lint door rechts omhoog. Mijn GPS (met de route van 2016) gaf aan dat ik nog ca 300 m rechtdoor moest, dus als enige toch rechtdoor gereden en het ging meteen super stijl naar beneden. Naar enkele 100 m toch gestopt en weer omhoog gekropen. Denk dat ik op dit moment de een naar laatste van het hele peleton op de 100 km was.
Dit was geen fout maar kwade opzet van iemand die het niet zo op heeft met de marathon/organisatie/mountainbikers/whatever. Na afloop is hier door de organisatie nog wat over gezegd en die zaten er ook flink mee in hun maag.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Bleek achteraf dat ik ca 5 min kwijt was. Het duurde tot km 21 om weer aan te sluiten bij de groep.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Er was inderdaad iemand die het lint had verspannen, zowel bij de start van de hele als bij de halve marathon. Ik blijf zoiets onbegrijpelijk vinden. Komt ook in mijn verhaal nog aan de orde. Check m'n blog:

https://www.bikesight.nl/rursee-hoe-het ... -transalp/
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
forza gianni
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 19 juni 2014, 12:49

Juul schreef: di 2 juli 2019, 22:37 Er was inderdaad iemand die het lint had verspannen, zowel bij de start van de hele als bij de halve marathon. Ik blijf zoiets onbegrijpelijk vinden. Komt ook in mijn verhaal nog aan de orde. Check m'n blog:

https://www.bikesight.nl/rursee-hoe-het ... -transalp/
Mooi verslag Juul! :-q
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

linten verhangen en borden verwijderen, heeft elke wedstrijd wel last van denk ik.. heel irritant want bijna niet te controleren

Maar wat een zuur leven heb je dan toch. Wel leuke wedstrijd daar in rursee
Plaats reactie