Drenthe 200

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Oké, dat zal ik eens even delen met het thuisfront. :-q
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Afgelopen weekend nog de Klok Sanidrome MTB Marathon Diever gereden.
Route Appelscha was boven verwachting zeer goed droog, maar route Smilde was soms echt door de drek.

Tja, Drenthe heeft voornamelijk veengrond. Kans op drek is flink aanwezig zeker na de regen van de afgelopen dagen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Iedereen die morgen meedoet succes en veel plezier!
En hard gaan fietsen kan geen kwaad als ik de temperatuur voor morgen zie. :-D
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Een stukje route gefietst, lag er prima bij
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Het was koud maar heel mooi. Ik deed mee in de estafette. Wat werd er in deze klasse voorin hard gereden!! Uiteindelijk 6e geworden. :bier:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Mooi resultaat! :-q
imarc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 20:18
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert HT

Wat een prachtige editie, mede door de perfecte weersomstandigheden. Was voor mij dus de 1e keer en het ging geweldig.
Startend vanuit wave 3, ging het meteen vol gas, waardoor ik de minder snelle deelnemers uit wave 2 passeerde. Het parcours was hard bevroren waardoor de snelheid er lekker in bleef zitten. Nauwelijks modder en de heide's waren prachtig wit bevroren. De bevoorradingen waren zeer goed geregeld. Ik heb me zelf na 100km omgekleed maar achteraf was dat niet nodig, heeft me toch zeker een kwartier gekost. Uiteindelijk volgens de organisatie een (voorlopig) 273e plaats en een tijd van 9.55.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

imarc schreef: zo 29 december 2019, 13:43 Wat een prachtige editie, mede door de perfecte weersomstandigheden. Was voor mij dus de 1e keer en het ging geweldig.
Startend vanuit wave 3, ging het meteen vol gas, waardoor ik de minder snelle deelnemers uit wave 2 passeerde. Het parcours was hard bevroren waardoor de snelheid er lekker in bleef zitten. Nauwelijks modder en de heide's waren prachtig wit bevroren. De bevoorradingen waren zeer goed geregeld. Ik heb me zelf na 100km omgekleed maar achteraf was dat niet nodig, heeft me toch zeker een kwartier gekost. Uiteindelijk volgens de organisatie een (voorlopig) 273e plaats en een tijd van 9.55.
Netjes hoor!
Ik had zelf wel heel erg last van koude/bevroren vingers ondanks mijn lange handschoenen.
Nu 2 dagen later nog steeds vingertoppen met een "doof" gevoel. Hopelijk gaat dat vanzelf over.

Afgezien van mijn handen heb ik het niet koud gehad.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Dit jaar waren de omstandigheden nog beter dan vorig jaar. Wel koud, maar bijna geen wind. De kou zorgde voor een harde ondergrond,dus het was ook dit jaar weer een racebaan. Zelf heb ik er heeeeeeel lang over gedaan (zeker gezien de omstandigheden). We waren pas rond 18.45 u binnen of zo. Ik had namelijk aangeboden om een vriend te helpen om de Drenthe 200 te voltooien en dat is gelukt. Voor mij zelf was het gewoon een toertochtje met wat meer kilometers. Op een gegeven moment ben ik hele stukken (ook single tracks) met losse handen gaan fietsen, selfies maken, appen, beetje bunnyhoppen om de tijd te doden. Ik baalde er van dat ik geen oordopjes mee had met een luisterboek. De mensen om mij heen waren nogal druk bezig om hun uitdaging te voltooien, dus daar had ik weinig aanspraak aan.
Het laatste stukje nog een vrouw mee laten fietsen, die het fietsen door het donkere bos in haar eentje nogal spannend vond. Dus galant als we zijn die ook meegenomen.
Met heen en terug fietsen wel weer 232 kilometer op de teller gezet. Volgend jaar misschien eens mee doen in de wedstrijd wave.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Herrick schreef: ma 30 december 2019, 10:59 Dit jaar waren de omstandigheden nog beter dan vorig jaar. Wel koud, maar bijna geen wind. De kou zorgde voor een harde ondergrond,dus het was ook dit jaar weer een racebaan. Zelf heb ik er heeeeeeel lang over gedaan (zeker gezien de omstandigheden). We waren pas rond 18.45 u binnen of zo. Ik had namelijk aangeboden om een vriend te helpen om de Drenthe 200 te voltooien en dat is gelukt. Voor mij zelf was het gewoon een toertochtje met wat meer kilometers. Op een gegeven moment ben ik hele stukken (ook single tracks) met losse handen gaan fietsen, selfies maken, appen, beetje bunnyhoppen om de tijd te doden. Ik baalde er van dat ik geen oordopjes mee had met een luisterboek. De mensen om mij heen waren nogal druk bezig om hun uitdaging te voltooien, dus daar had ik weinig aanspraak aan.
Het laatste stukje nog een vrouw mee laten fietsen, die het fietsen door het donkere bos in haar eentje nogal spannend vond. Dus galant als we zijn die ook meegenomen.
Met heen en terug fietsen wel weer 232 kilometer op de teller gezet. Volgend jaar misschien eens mee doen in de wedstrijd wave.
Nou respect dat je dat geduld op kon brengen 200 KM lang. :-q
Oordopjes lijkt me niet handig tijdens een wedstrijd. Ik heb zelf meerdere momentjes gehad dat ik echt even hard "PAS OP!" moest schreeuwen omdat iemand ineens uitweek terwijl ik met een groot snelheidsverschil aan het inhalen was.
Ik startte in wave 4 en heb in de eerste 100KM 80% van het veld ingehaald. Dan maak je wel wat mee.
Plaats reactie