Drenthe 200

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Zijn er nog mensen hier die meerijden met de Drenthe 200?
Zelf wordt dit mijn eerste keer dat ik hieraan mee doe. Ik rij in de estafette. Dus 100KM rijden en dan het stokje overgeven.
Ik heb hier voor de kenners een aantal vragen:

- Wat zijn de tips die ik als groentje niet moet vergeten? Qua conditie zitten mijn maat en ik zeer ruim boven de gemiddelde MTBer.
Doel is niet alleen uit rijden maar ook een zo hoog mogelijke eindstand.

- Er zijn bijvoorbeeld 7 "verzorgingspunten". Is het raadzaam om toch zelf nog voldoende eten mee te nemen of is dat overbodig.
- Is er een kraan bij een verzorgingspunt om je Camelbak te vullen?
- Hoe werkt de tijdregistratie bij een verzorgingspunt. Loopt je tijd daar door of registreert hij hem als pauze? Dus doe het zo snel mogelijk of
kun je je tijd nemen.
- Hoe zit het met de fietsverlichting, red je het met 1 accu die -+ 1,5 uur mee gaat?
- Wat voor chip krijg je mee en waar bevestig je die? (ivm de wissel)
-" je kunt de wedstrijd live volgen via een app" Is dit puur een live lijst met de deelnemers op rij-volgorde of zie je ook daadwerkelijk een
landkaart zodat je als team maat weet wanneer je ongeveer op een bepaald punt aan komt?

bedankt alvast :-q :-q
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Jullie zijn voor donker binnen, dus alleen voor de ochtend verlichting.

Ik neem zelf altijd een zootje voer mee, is een post te druk sla ik m over, omdat de tijd dus door loopt.
Als je als 1 van de eerste start zal het nog wel gaan.

Je kunt je bidon wel op zeker vullen.

Ik zou zeggen gewoon knallen, die 100km fiets je onder normale omstandigheden makkelijk binnen 4 a 5 uur.

Zorg dat je vooraan start, als je dat niet doet kost je dat zeker plaatsen.

Baal er toch wel een beetje van dat ik niet mee kan doen
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

chrisscross schreef: wo 4 december 2019, 15:31
- Er zijn bijvoorbeeld 7 "verzorgingspunten". Is het raadzaam om toch zelf nog voldoende eten mee te nemen of is dat overbodig. Ik neem voor de zekerheid altijd wat mee, maar dat is in principe niet nodig. Ook geen last gehad van wachttijden.
- Is er een kraan bij een verzorgingspunt om je Camelbak te vullen? Ja
- Hoe werkt de tijdregistratie bij een verzorgingspunt. Loopt je tijd daar door of registreert hij hem als pauze? Dus doe het zo snel mogelijk of
kun je je tijd nemen. Tijd loopt continu door
- Hoe zit het met de fietsverlichting, red je het met 1 accu die -+ 1,5 uur mee gaat? Ik zou liever een accu hebben met iets meer power. Als het een donkere dag is heb je de lamp langer nodig. In het begin kun je overigens de lamp wel op een lagere stand zetten door de verlichting van de andere fietsers.
- Wat voor chip krijg je mee en waar bevestig je die? (ivm de wissel) Stuurboord je. Maar estafette is nieuw. Dus ik weet niet hoe ze dat doen
-" je kunt de wedstrijd live volgen via een app" Is dit puur een live lijst met de deelnemers op rij-volgorde of zie je ook daadwerkelijk een
landkaart zodat je als team maat weet wanneer je ongeveer op een bepaald punt aan komt? Ik geloof dat laatste, maar dat heb ik zelf nog nooit gebruikt (te druk met fietsen)

bedankt alvast :-q :-q
Hierboven wat antwoorden

Ik ben er zelf nog niet over uit of ik mee ga doen. Wordt een last minute beslissing. Begint echter veel te kriebelen.
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Bedankt voor de antwoorden. We hebben er zin in. :bier:

Nu maar hopen op droog weer dan.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Het Janpad is er al uit, eigenlijk is het dus zoiezo al een makkie :bier:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

-" je kunt de wedstrijd live volgen via een app" Is dit puur een live lijst met de deelnemers op rij-volgorde of zie je ook daadwerkelijk een
landkaart zodat je als team maat weet wanneer je ongeveer op een bepaald punt aan komt? Ik geloof dat laatste, maar dat heb ik zelf nog nooit gebruikt (te druk met fietsen)

Ik heb vorig jaar wat teamgenoten gevolgd via die app. De app geeft een indicatie, maar is verre van nauwkeurig. De app berekend waar je zou moeten zijn op basis van doorkomsttijden. Als je dus met pech komt te staan, registreert ie dat niet
Gebruikersavatar
Marisven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986

Bonanza schreef: do 5 december 2019, 14:41 -" je kunt de wedstrijd live volgen via een app" Is dit puur een live lijst met de deelnemers op rij-volgorde of zie je ook daadwerkelijk een
landkaart zodat je als team maat weet wanneer je ongeveer op een bepaald punt aan komt? Ik geloof dat laatste, maar dat heb ik zelf nog nooit gebruikt (te druk met fietsen)

Ik heb vorig jaar wat teamgenoten gevolgd via die app. De app geeft een indicatie, maar is verre van nauwkeurig. De app berekend waar je zou moeten zijn op basis van doorkomsttijden. Als je dus met pech komt te staan, registreert ie dat niet
Als je als rijder de gps aanzet in de app dan is het 100% nauwkeurig. Doe je dit niet dan loopt de app op de eindtijd die je hebt aangegeven bij inschrijven.

Ik doe ook weer mee op de Fatbike en heb er weer zin aan.
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Gauw nog even wat extra trainings kilometers maken en duimen op goed weer. :lol:
imarc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 20:18
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert HT

Ik doe ook mee, is de 1e keer voor mij. Ben wel wat gewend qua lange afstanden op de MTB als ook op de racefiets, maar dit is toch andere koek, zeker in de winterperiode, waar het weer alles bepalend kan zijn.

Heb vorige week na lang twijfelen, pas ingeschreven voor de hele afstand. Conditie is prima. Ben eind september / begin oktober nog in 8 dagen op de ATB met rugzak van 7,5 kg naar Berlijn gefietst, 100km per dag met de laatste 4 dagen ook vaak slecht weer. Die conditie probeer ik vast te houden met elke zondag 60-70km ritjes op de ATB met door de weeks nog een ritje van ±50km. Met spinning-avonden er bij moet het vast goed komen.

Ik start in wave 3, heb me voorgenomen echt rustig te starten en zeer gedoseerd de 1e 130km te rijden. De eerste paar uur in het donker tussen alle drukte van andere deelnemers zal ook wel heel inspannend zijn. Daarna genieten van het landschap en het samen afzien. Ik hoop uiteraard op weinig pech of andere lichamelijke tegenslag (kramp) en als het lukt een mooie eindtijd.

Veel succes allen!
Bobken
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 3 februari 2016, 17:41

imarc schreef: wo 11 december 2019, 13:32...

Ik start in wave 3, heb me voorgenomen echt rustig te starten en zeer gedoseerd de 1e 130km te rijden. De eerste paar uur in het donker tussen alle drukte van andere deelnemers zal ook wel heel inspannend zijn. Daarna genieten van het landschap en het samen afzien. Ik hoop uiteraard op weinig pech of andere lichamelijke tegenslag (kramp) en als het lukt een mooie eindtijd.

Veel succes allen!
Na mijn ervaring van vorig jaar durf ik wel te zeggen dat je in het begin goed gas mag geven. Het eerste stuk van de rit ging vorig jaar over goed berijdbare en brede paden. Alle deelnemers die je daar al kan passeren heb je niet meer voor je op de singletracks. Aansluiten bij een snel groepje kan je daar enorm veel tijdswinst opleveren.
imarc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 20:18
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert HT

Bobken schreef: wo 11 december 2019, 14:59
imarc schreef: wo 11 december 2019, 13:32...

Ik start in wave 3, heb me voorgenomen echt rustig te starten en zeer gedoseerd de 1e 130km te rijden. De eerste paar uur in het donker tussen alle drukte van andere deelnemers zal ook wel heel inspannend zijn. Daarna genieten van het landschap en het samen afzien. Ik hoop uiteraard op weinig pech of andere lichamelijke tegenslag (kramp) en als het lukt een mooie eindtijd.

Veel succes allen!
Na mijn ervaring van vorig jaar durf ik wel te zeggen dat je in het begin goed gas mag geven. Het eerste stuk van de rit ging vorig jaar over goed berijdbare en brede paden. Alle deelnemers die je daar al kan passeren heb je niet meer voor je op de singletracks. Aansluiten bij een snel groepje kan je daar enorm veel tijdswinst opleveren.
Dank je Bobken voor deze tip. Op die singletracks kan/gaat idd waarschijnlijk een enorme file ontstaan, die kun je beter zo goed als mogelijk voor zijn.
aanhangfiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 09:48
Mijn mountainbike: scott scale rc 29er

Ik ben nog op zoek naar een startbewijs voor de Drenthe 200, start jij niet en heb je een bewijs voor wave 1 - 2 laat het me weten.
ik neem deze graag over. eric@vanderhorstaanhangwagens.nl
kasmar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 12 december 2019, 10:52

Ik ben ook nog op zoek naar een startbewijs voor de wedstrijd. Mocht iemand onverhoopt niet kunnen dan hoor ik dat graag.
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Hier ook iemand die de D200 voor het eerst rijdt. Ik start in wave 3, temeer omdat ik vrijlaat was met aanmelden.

Lig er nog niet wakker van, maar het begint wel te kriebelen :lol:
Ik heb er veel zin in, zo staat genieten echt voorop. En tja, als ik er toch ben wil ik 'm ook graag uitrijden :D

Aangezien ik nog een rookie ben op het gebied van D200, heb ik nog een paar vragen:
- Kan je je daar voor de start omkleden?
- Is het echt verplicht om de tas met kleding, smeermiddelen, etc. in te leveren bij de organisatie of mag mijn vrouw ook ergens gaan staan bij een foodpunt met de tas?

En daarnaast zijn alle tips en aandachtspunten zeer welkom....
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Zwolly schreef: za 21 december 2019, 09:56 Hier ook iemand die de D200 voor het eerst rijdt. Ik start in wave 3, temeer omdat ik vrijlaat was met aanmelden.

Lig er nog niet wakker van, maar het begint wel te kriebelen :lol:
Ik heb er veel zin in, zo staat genieten echt voorop. En tja, als ik er toch ben wil ik 'm ook graag uitrijden :D

Aangezien ik nog een rookie ben op het gebied van D200, heb ik nog een paar vragen:
- Kan je je daar voor de start omkleden?
- Is het echt verplicht om de tas met kleding, smeermiddelen, etc. in te leveren bij de organisatie of mag mijn vrouw ook ergens gaan staan bij een foodpunt met de tas?

En daarnaast zijn alle tips en aandachtspunten zeer welkom....
Omkleden bij de start kan wel . Maar het is wel druk bij de start.
Als je vrouw de tas meeneemt is dat geen probleem de organisatie kennende. Maar doe dat dan wel bij de post op de 100km. waar de andere ook de tas kunnen pakken.
Plaats reactie