9th Wave BIKE Marathon 7 maart 2020 in Apeldoorn

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Roderbike
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 15 december 2013, 16:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel / Cube Reaction GTC SL 29"
Contacteer:

Het was toch echt maar 10 minuten. Vervolgens 20 minuten voor de vrouwen van start gingen.

Ik heb aan het einde van de 1e ronde nog onvrijwillig een modderbad genomen bij het inhalen van een groep 105km deelnemers. Achteraf gezien beter kunnen wachten maar als je al veel tijd verloren hebt op de single tracks en je zo de aansluiting met mensen van jouw afstand verliest, dan probeer je al eens wat.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik heb zelfs nog even getwijfeld om niet bij de vrouwen te starten omdat ik toch al achteraan stond. Dan had ik iig 20min vrij baan :winkie:
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Roderbike schreef: di 10 maart 2020, 18:50 Het was toch echt maar 10 minuten. Vervolgens 20 minuten voor de vrouwen van start gingen.

Ik heb aan het einde van de 1e ronde nog onvrijwillig een modderbad genomen bij het inhalen van een groep 105km deelnemers. Achteraf gezien beter kunnen wachten maar als je al veel tijd verloren hebt op de single tracks en je zo de aansluiting met mensen van jouw afstand verliest, dan probeer je al eens wat.
Heel abstract zitten er dan wel 30 minuten tussen de 2 starts die onder de cup vallen. 105 heren en 70 dames :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Alle missende foto's zijn te vinden op de Facebook van bar end:

https://m.facebook.com/Bar-End-BIKE-wee ... 865042831/
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Pino schreef: ma 9 maart 2020, 22:27 Probeer wat afstand te nemen. Zou jouw elitaire “Opzij,opzij, opzij, ik ben snel en heb een licentie” houding misschien een reden zijn dat er steeds minder XC- wedstrijden zijn? ( dat vind ik overigens ook jammer)
jij bent echt raar Pino
v_schultinge

schepp schreef: do 12 maart 2020, 08:52
Pino schreef: ma 9 maart 2020, 22:27 Probeer wat afstand te nemen. Zou jouw elitaire “Opzij,opzij, opzij, ik ben snel en heb een licentie” houding misschien een reden zijn dat er steeds minder XC- wedstrijden zijn? ( dat vind ik overigens ook jammer)
jij bent echt raar Pino
Volgens mij is Schepp één van de mensen die zich heel erg inzet voor wedstrijden in NL. Hoe Schepp zelf rijdt in wedstrijden weet ik niet (hij fietst harder dan ik), maar zijn broer is tijdens de wedstrijden toch altijd best sympathiek. Ik ga er vanuit dat, dat een gedeelde positieve familie eigenschap is. :-q
nicoh
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 19:02
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0

De enige die schuld is aan het verval van mtb wedstrijden is de KNWU.
De bond heeft in een paar jaar tijd de hele crosscountry competitie om zeep geholpen. Ook knap.
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

schepp schreef: do 12 maart 2020, 08:52
Pino schreef: ma 9 maart 2020, 22:27 Probeer wat afstand te nemen. Zou jouw elitaire “Opzij,opzij, opzij, ik ben snel en heb een licentie” houding misschien een reden zijn dat er steeds minder XC- wedstrijden zijn? ( dat vind ik overigens ook jammer)
jij bent echt raar Pino
Ja, en? (Met een klein denkraam uit de tijd dat xc wedstrijden nog twee uur duurden)
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

nicoh schreef: vr 13 maart 2020, 01:39 De enige die schuld is aan het verval van mtb wedstrijden is de KNWU.
De bond heeft in een paar jaar tijd de hele crosscountry competitie om zeep geholpen. Ook knap.
Of de politiek?

Er is geen groei door het beperkte format van XC-wedstrijden. De potentiele deelnemers vinden in andere disciplines (al dan niet met twee wielen) aantrekkelijker alternatieven. Alleen ouders die plaatsvervangend hun kids laten fietsen houden nog wat jeugd draaiende. Het vingerwijzen (“organisatie moet haar verantwoordelijkheid nemen”) maakt grote dure organisaties nodig. Clubcompetities hebben meer/grotere organisaties nodig dan vroeger een Benelux-cup.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

nicoh schreef: vr 13 maart 2020, 01:39 De enige die schuld is aan het verval van mtb wedstrijden is de KNWU.
De bond heeft in een paar jaar tijd de hele crosscountry competitie om zeep geholpen. Ook knap.
met als laatste briljante idee van de knwu om het NK XC in het weekend te plannen van Wielerfestival Montferland. Ik heb hele mailwisselingen hierover gehad met de KNWU maar ze zien geen andere mogelijkheid :-{ Hoe dan,...alleen al de 3 weken rond Montferland is er helemaal niks.
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

schepp schreef: vr 13 maart 2020, 08:49
met als laatste briljante idee van de knwu om het NK XC in het weekend te plannen van Wielerfestival Montferland. Ik heb hele mailwisselingen hierover gehad met de KNWU maar ze zien geen andere mogelijkheid :-{ Hoe dan,...alleen al de 3 weken rond Montferland is er helemaal niks.
Heel fraai (not)!
Mocht het zo blijven, is het wel interessant om te zien wat “populair” is.
En de levensvatbaarheid van XC wordt zichtbaar.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Pino schreef: vr 13 maart 2020, 19:16
schepp schreef: vr 13 maart 2020, 08:49
met als laatste briljante idee van de knwu om het NK XC in het weekend te plannen van Wielerfestival Montferland. Ik heb hele mailwisselingen hierover gehad met de KNWU maar ze zien geen andere mogelijkheid :-{ Hoe dan,...alleen al de 3 weken rond Montferland is er helemaal niks.
Heel fraai (not)!
Mocht het zo blijven, is het wel interessant om te zien wat “populair” is.
En de levensvatbaarheid van XC wordt zichtbaar.
De levensvatbaarheid van xc is allang aangetoond met oa de Veluwse wintercompetie en de MTB competitie in het zuiden des lands. Het hangt puur af van de visie, het beleid, maar vooral de tijd die de KNWU in het MTBen wil stoppen. Tot op heden is MTB en Strandracen totaal onbelangrijk voor ze, ondanks de enorme groei en successen die geboekt worden. Kijk jij nou eens op de KNWU Facebookpagina en kijk hoeveel berichten jij ziet mbt MTB en Strandraces. Je mag blij zijn als je er 1 of 2 tegenkomt in een jaar. Alles is wielrennen en CX. Ik heb het mailhistories waarin ik de KNWU keer op keer tips/adviezen/inzichten geef hoe om te gaan met MTB, de licenties en bijv hoe marathon en xc met elkaar te verbinden. Helaas is elke vorm van input aan dovemansoren besteed. Ik ben zo klaar met die gasten! Overigens is het antwoord op dit moment simpel. 90% kiest voor de marathon als deze op dezelfde dag vallen. Sneu voor de organisatie in Spaarnwoude, maar ook dat interesseert ze geen reet.
Mwennink
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 3 maart 2024, 18:50

sjaak de snaak schreef: di 3 maart 2020, 07:35 Ik ga het niet redden zaterdag ivm tijdgebrek , dus bij deze is mijn ticket ook beschikbaar.
Is het nog beschikbaar. Zo ja, welke afstand. Mag Mike
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ben bang van niet Mike.
Je reageert op een topic van 2020 :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie