Bartje 200 van 4 juli 2021

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Zwolly schreef: ma 10 februari 2020, 09:55
Mik3Br schreef: ma 3 februari 2020, 11:08 Ik ben er ook bij. Wel gewoon lekker in de toertocht. Eerste keer voor mij. Wat doen jullie als voorbereiding? Ik rij normaal nooit zo ver. 60km op Amerongen/Leersum is wel de maximale afstand die ik normaal rijd.
Meest belangrijke is je mindset. Niet te snel starten en vooral niet aanhaken aan een te snel groepje.
Het gaat nu om de afstand.
Doorgaans rij ik afstanden tussen 50km en 120km.
Afgelopen december meegedaan met Drenthe200, rustig van start, lekker groepje opgezocht en halverwege aanhaken bij andere iets snellere groepjes. Zodoende een gemiddelde kunnen halen van circa 21km/h en uiteraard uitgefietst.
Tegenwoordig is snelheid niet zo m'n ding, ben geen strava strever :-D.
Kick meer op de afstanden en het genieten.
Is zeker de juiste wijze... ik begon vorig jaar in de kopgroep bij de B200... ik kwam er gelukkig binnen 10 minuten achter dat dat niet slim was en had mezelf nog niet opgeblazen..daarna idd een lekker eigen tempo gezocht en bij toeval 2 tempogenoten tegen gekomen op 65km waarmee ik het rondje af heb gemaakt!
Ik ben mij er eentje...
edithvdb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 16:32

Mocht nog iemand een nummer hebben voor de wedstrijd. Laat iets weten!!
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Deze gaat dus ook niet meer door. of ze moeten hem uitstellen tot na 1 september 2020.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Ik zag het ook al, jammer. Bij uitstel zou ik niet snel meer meedoen denk ik, ben nu aan het trainen voor de 200km, maar ga dat dit jaar niet nog een keer doen. Ik zal eens zoeken wat ik als alternatief kan doen.
Geen gezeik, mountainbike!
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

De Grand UHR leek me wel wat, maar ik begrijp dat die door droogte nu al slecht begaanbaar is. Weet iemand anders een mooi alternatief? +- 200 km, gpx bestand beschikbaar. Liefst niet in omgeving Ommen, aangezien ik de routes daar wel goed ken.
Geen gezeik, mountainbike!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

100km 2000hm eventueel ook goed?
(BBC 11-10-‘20, mits de maatregelen het dan toelaten; of een oude versie rijden met GPX)
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Olieboer schreef: wo 22 april 2020, 18:29 De Grand UHR leek me wel wat, maar ik begrijp dat die door droogte nu al slecht begaanbaar is. Weet iemand anders een mooi alternatief? +- 200 km, gpx bestand beschikbaar. Liefst niet in omgeving Ommen, aangezien ik de routes daar wel goed ken.
21 juni de Bartje 200 op eigen gelegenheid rijden.
Gebruikersavatar
casev
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 3 maart 2014, 22:45

De bartje200 gaat ook over prive grond, lijkt me niet dat die mensen daar heel blij van worden...
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

casev schreef: do 23 april 2020, 12:17 De bartje200 gaat ook over prive grond, lijkt me niet dat die mensen daar heel blij van worden...
[/daar kun je prima omheen
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Olieboer schreef: wo 22 april 2020, 18:29 De Grand UHR leek me wel wat, maar ik begrijp dat die door droogte nu al slecht begaanbaar is. Weet iemand anders een mooi alternatief? +- 200 km, gpx bestand beschikbaar. Liefst niet in omgeving Ommen, aangezien ik de routes daar wel goed ken.
Als je de mtb routes van Emmen, Emmerdennen, Exloo, Gieten - Grolloo, Anloo en Zuidlaren combineert dan kom je al een heel eind, alles is uitgepijld inclusief de verbindingsroutes. Onderweg zijn in de buurt een paar supermarktjes als verzorgingspost.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Daar moet Sleen nog bij dan ben je er
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Kijk, daar kan ik wel wat mee! Fijn dat de verbindingsroutes ook gepeild zijn. Ik was inderdaad bang dat als ik de gpx van vorig jaar volgde ik niet overal legaal zou zijn.
Geen gezeik, mountainbike!
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Als je een kaartje met je route deelt, dan kunnen we met je meekijken/meedenken waar eventueel obstakels zitten en waar alternatieven mogelijk zijn.
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

https://www.komoot.nl/tour/175842637?ref=itd

https://connect.garmin.com/modern/course/32372592


Ik zie in ieder geval rond km 153 een probleem, een boerenerf 🧐
Geen gezeik, mountainbike!
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Dat ziet er uit als een mooi rondje!

Volgens Komoot moet je op drie stukjes van de fiets af. De eerste plek ken ik niet, de tweede is een vrij toegankelijk paadje, daar ben ik vaak langs gefietst. De derde is op de mtb route van Gieten, als je daar op de route blijft is er niks aan de hand.
Op het eerste stuk na de start bij Ees kun je veel meer gebruik maken van de route van Exloo, die gaat oa om de plas heen iets ten oosten van je route en ten zuiden van Exloo door het Hunzebos (leuke paadjes, jouw route gaat daar over het fietspad.
Als je ten zuiden van het Hunzebos op het fietspad uitkomt dan kun je je originele route weer doen of de pijlen volgen voor de verbindingsroute naar Emmerdennen (maar dat maakt niet zo veel uit, die verbinding is niet bijzonder).
In het bos bij Ekehaar zijn nog wel wat mooie singletracks waar je nu vooral over de brede paden fietst. De stukken bos nadat je de route van Sleen hebt verlaten zijn altijd heerlijk rustig.
Hierna ga je vooral over de vaste routes van Grolloo, Gieten, Anloo, Zuidlaren, Anloo en weer Gieten.
Bij Gieten zit er een raar uitstapje richting de N34, geen idee waarom.
Verder lijkt de route soms kort heen en weer te gaan, ik vermoed dat daar iets niet helemaal klopt.
Plaats reactie