Gecanceld: Bart Brentjens Challenge, Eijsden: 8 november 2020 wordt 2021

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
SCape_Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:43
Mijn mountainbike: Ghost Lector + KTM Myroon

aurelius schreef: vr 4 september 2020, 20:27 De 90 is mooi, maar eerlijk is eerlijk, de 105 is nog mooier, daarin zit de meeste nieuwe en pittigste trails.
De 90 in november, vroeger donker, is wel een ‘safe choice’ voor een eerste deelname!
Een wedstrijdrijder over het vernieuwde parcours: ‘...Is 10km korter, maar voelt 50km zwaarder!...’. Mooi :tong .

Qua techniek zit ‘t wel goed met je ervaring op de door jou genoemde parcoursen.
De elk jaar terugkerende bandendiscussie voeren we meestal iets later.
Maar iets zegt mij, in de Limburgse herfst: zorg voor voldoende grip en lekbestendigheid. Wedstrijdrijders gaan vaak voor licht en snel. Maar tourrijders hebben echt meer lol met wat extra grip en lekbestendigheid. Zitten steile hellingen in, ben benieuwd of iedereen overal fietsend langs en over komt, in herfstige omstandighedeis inderdaad een hele n, op onderbemeten banden... Nu is alles nog prima te fietsen. Herfst... kan andere koek worden.
De vernieuwde noordelijke lus maakt de 2020 editie inderdaad een stuk uitdagender.
Ik heb deze lus gisteren nog gereden. Voorlopig ligt alles er nog kurkdroog bij en alles was (nog) te rijden met mijn Racing Ray/Racing Ralph combo. In november kies ik sowieso voor een Racing Ray/Rocket Ron combo, eventueel komen de Wolfpack Cross sloffen erop.

Voor diegenen die het plan opvatten om naar het zuiden af te komen zakken voor een training/verkenning van de 2020 editie, zorg voor voldoende sealant in de banden! De meidoornhagen zijn gesnoeid en de scherpe doornen liggen te wachten om jullie banden te doorprikken!
Laatst gewijzigd door SCape_Rider op do 17 september 2020, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

SCape_Rider schreef: do 17 september 2020, 14:11
Voor diegenen die het plan opvatten om naar het zuiden af te komen zakken voor een training/verkenning van de 2020 editie, zorg voor voldoende sealant in de banden! De meidoornhagen zijn gesnoeid en de scherpe doornen liggen te wachten om jullie banden te doorprikken!
Dank voor de update! Ik reis morgen af naar Limburg om met een maatje te "verkennen". Starten bij de Nachtegaal, dan Noordelijke stuk Meerssen rechtstreeks door naar Keuterberg, Gulpen/Vijlen vaste route en bij Valkenburg via de nieuwe singletrack stukken terug naar Meerssen. Volgens mij combineren we zo het beste van die routes en hebben we ongeveer 100KM/1900 HM schoon aan de haak. Niet echt de BCC route natuurlijk maar zo bhouden we ons netjes aan de regels en pakken we toch alvast wat kennis en kunde op. En ik zal dus wat extra sealant in de bandjes stoppen (en de plugset mee) :-q
SCape_Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:43
Mijn mountainbike: Ghost Lector + KTM Myroon

De informatie i.v.m. de locaties van de verschillende verzorgingsposten op https://www.bartbrentjens-challenge.com/routes is nog niet helemaal up-to-date.
Op de 105km route kunnen de vermelde verzorgingsposten bij Rooca in Gulpen, Mooi Bemelen in Bemelen en Thomma in Eckelrade onmogelijk als verzorgingspost dienen aangezien deze niet op de route liggen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Is doorgegeven aan de organisatie, thnx :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Amstel eruit....
Ik blijf krampachtig hoop houden en door trainen, maar het blijft wel heel spannend zo 🙄
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Amstel Gold en BBC = zelfde organisatie.
Gemeentes die vergunningen moeten verlenen zijn hetzelfde, Voerstreek Belgie moet ook toestemmen, met de nieuwste maatregelen wordt het niet makkelijker :-{ ...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Het is nu gewoon een kwestie van afwachten Aurelius? Reactie van gemeente Eijsden? Of maak ik het te simpel?
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Afwachten: hoe Corona en maatregelen zich ontwikkelen, hoe ze het vergunningenbeleid beinvloeden (beleid van 3 gemeentes, een buurland, een stuk of 3-4 natuurorganisaties, en nog wat prive eigenaren... iets te simpel dus, ‘alleen gemeente Eijsden’ :wink: ).
Je wil/moet aan alle (veiligheids)eisen kunnen voldoen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Zeket, wacht geduldig! Reken niet op goed nieuws, maar train alsof het doorgaat! :wink:
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Maiko schreef: wo 30 september 2020, 23:51 Zeket, wacht geduldig! Reken niet op goed nieuws, maar train alsof het doorgaat! :wink:
Idem. Hebben van een doel is al fijn. Nu nog duimen dat ie doorgaat
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Ik hoop ook dat het doorgaat, maar met het uitgetekende parcours wordt het een lastig verhaal, want Belgie is nu code oranje en ik denk niet dat dat de komende weken veel gaat veranderen. Zal eerder code rood worden dan code geel, denk ik.
mayk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 15:46

Net een flinke lus van de route gereden .
Wordt een zwaar stuk , als dit weer aanhoud
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Welk stuk heb je gereden?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
mayk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 15:46

aurelius schreef: zo 4 oktober 2020, 18:20 Welk stuk heb je gereden?
Vanuit valkenburg naar de voerstreek.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ah, het mooie nieuwe stuk. Extra pittig, als het nat en glad is, droog is het al slopend genoeg.
Had je genoeg grip (durf nog niet over banden te beginnen, maar ben wel benieuwd wat je reed :winkie: )?
Er waren trouwens ook wat pijlers onderweg vandaag, routechecks, dwarsliggende bomen spotten etc.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie