25-04-2020 Sunder-Hagen (D) SKS Bike Marathon

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Vanaf vandaag kan men zich inschrijven voor de SKS Bike Marathon in Sundern-Hagen:

https://my.raceresult.com/143444/
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Check, hopen op beter weer dan vorig jaar
v_schultinge

Ingeschreven :-q

Ja inderdaad, vorig jaar was het verschrikkelijk nat en koud.
Victor Valkhof
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: di 9 oktober 2007, 13:01
Mijn mountainbike: S-works stumpjumper

Ik ben er dit jaar ook weer bij, ik begreep dat vorig jaar nog niet zo erg was om te missen.
Goed georganiseerd, en een goed parcours voor de nederlandse stoempers :-q
Bike: S-works Stumpjumper 29"
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Haha nog trauma's over aan vorig jaar (https://www.bikesight.nl/2019/04/30/sun ... e-ellende/). Toch wilde ik dit jaar graag terug, maar voor Nederlandse licentie-houders is dit jaar helaas geen plek. Rare regel, ivm met het Duits kampioenschap in Heubach. Niks aan te doen, begreep ik na een mail.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
v_schultinge

Juul schreef: di 28 januari 2020, 22:29 Haha nog trauma's over aan vorig jaar (https://www.bikesight.nl/2019/04/30/sun ... e-ellende/). Toch wilde ik dit jaar graag terug, maar voor Nederlandse licentie-houders is dit jaar helaas geen plek. Rare regel, ivm met het Duits kampioenschap in Heubach. Niks aan te doen, begreep ik na een mail.
Ik had het gelezen inderdaad. Het is voor de organisatoren natuurlijk sowieso niet leuk dat er in hetzelfde weekend Duitse kampioenschappen gehouden worden. Maar het evenement zal desalniettemin wel vol zitten.
PesaH
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: vr 15 augustus 2003, 10:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert '07
Contacteer:

Juul schreef: di 28 januari 2020, 22:29 Haha nog trauma's over aan vorig jaar (https://www.bikesight.nl/2019/04/30/sun ... e-ellende/). Toch wilde ik dit jaar graag terug, maar voor Nederlandse licentie-houders is dit jaar helaas geen plek. Rare regel, ivm met het Duits kampioenschap in Heubach. Niks aan te doen, begreep ik na een mail.
Ik heb me aangemeld en zag later pas dat licentiehouders niet mogen mee doen.
Snap hier niks van? Wat gaven ze dan als reden aan? En geld dit ook voor de 'masters' licentiehouders?
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Volgens mij geldt het voor alle licentiehouders. Hoe ik het begreep:

Op dezelfde dag is het Duits kampioenschap. Daardoor is Sundern-Hagen voor de Duitse bond geen nationale koers meer, maar slechts een regionale koers. De regels schrijven bij een regionale koers voor dat buitenlandse licentie-houders niet mee mogen doen, buitenlandse hobby-fahrer wel.

Je kunt je natuurlijk als hobby-fahrer inschrijven, maar goed, voor dat is voor mij in ieder geval geen optie.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Juul schreef: do 30 januari 2020, 16:17 Volgens mij geldt het voor alle licentiehouders. Hoe ik het begreep:

Op dezelfde dag is het Duits kampioenschap. Daardoor is Sundern-Hagen voor de Duitse bond geen nationale koers meer, maar slechts een regionale koers. De regels schrijven bij een regionale koers voor dat buitenlandse licentie-houders niet mee mogen doen, buitenlandse hobby-fahrer wel.

Je kunt je natuurlijk als hobby-fahrer inschrijven, maar goed, voor dat is voor mij in ieder geval geen optie.
Daar gaat mijn finishfoto ;)
PesaH
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: vr 15 augustus 2003, 10:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert '07
Contacteer:

Thanks Juul, dat verklaart al blijf ik het een rare regel vinden.
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Ik snap het ook niet. Helemaal niet omdat je bij het Duitse nationale kampioenschap (en ook bij het Nederlandse overigens) met een buitenlandse licentie wel gewoon mag meedoen (en dus 'in de weg rijden').

Maar goed, de organisatie had het liever ook anders gezien. Maar zoals we allemaal weten: in Duitsland zijn regels nu eenmaal regels...
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

'Gelukkig' heb ik geen licentie, dus geen last van deze regel en me na een jaar afwezigheid weer ingeschreven. Al zag ik wel Nederlandse licentiehouders in het vak voor licentiehouders... Gaat dus toch niet helemaal goed met het naleven van de regel.
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Volgens de site is deze al afgelast. Iedereen word via de mail op de hoogte gebracht.
Dus zak maar zegge
v_schultinge

Tsja, lag in de lijn der verwachtingen al duurt het nog 6 weken.
Plaats reactie