17-10-2020 Marathon Heerde - ATB vereniging Oldebroek

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

OLDEBROEK / HEERDE – Zaterdag 17 oktober organiseert de ATB Vereniging Oldebroek voor de tweede keer een mountainbike marathon met start en finish op de motorcrossbaan van MSV-NOV Heerde. Na de succesvolle eerste keer op deze locatie staat er wederom een marathon voor mannen en vrouwen gepland Twee afstanden 52 kilometer en 104 kilometer. Vanaf de crossbaan gaat de route door het Zwolsche Bosch, een parcours met diverse stukken vals plat en beklimmingen. Het parcours is uitdagend en verassend en ruim 25 kilometer, met 200 hoogte meters. Het parcours is her en der aangepast ten opzichte van vorig jaar. De organisatoren zijn dan ook enthousiast over het parcours en de prachtige locatie. De start voor de dames en heren 104 kilometer is 09.00 en voor de 52 kilometer dames en heren om 09.15

De inschrijving is inmiddels geopend, wees er snel bij. Deelname kosten zijn € 22,50 per persoon. Bij de wedstrijd van de dames en heren 52 kilometer is het prijzen geld, 1e € 50,- 2e € 25,= 3e € 15,= 4e € 10,= en 5e € 10,=. Bij de dames is op deze afstand hetzelfde prijzen schema van toepassing. Bij de 104 kilometer is bij de heren en dames het prijzen schema ook gelijk: 1e prijs € 75,= 2e € 50,= 3e € 25,= 4e € 15,= en 5e € 10,=. Voor de 104 kilometer wedstrijd geld een minimum leeftijd vanaf 18 jaar. Maximaal 750 deelnemers.

Direct inschrijven? Klik hier!

Voor inschrijving kan tot 25 maart 2020. Op de dag zelf bijschrijven is € 7,50 extra. Bij dames geldt minimaal 25 deelnemers in beide afstanden anders wordt het prijzengeld gehalveerd. Bij de heren 40+ worden er drie bekers uitgereikt en ook bij de heren 50+ zijn er drie bekers.

Het adres van deze MTB Marathon is: Kamperweg 78c – 8181 CP – Heerde.

De route naar de marathon via de snelweg A50 (Zwolle – Apeldoorn) is afslag 29, Heerde Noord Wezep, daarna borden volgen marathonwedstrijd. Er zullen verkeersregelaars staan.

Organisatie: ATB Vereniging Oldebroek
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

laten we eens gek doen en voor de 105 gaan.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

schepp schreef: vr 14 februari 2020, 13:55 laten we eens gek doen en voor de 105 gaan.
Je doet er een scheppje bovenop? :wink:

Hier ingeschreven voor de 104km.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Het parcours vorig jaar was alles behalve spannend en uitdagend.
Dit jaar andere ronde?

Overigens was het prijzengeld vorig jaar bij de dames ook gehalveerd zonder aankondiging en ondanks meer dan 25 dames aan de start
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het inschrijfgeld kon niet hoger? :o
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

is vrij regulier voor marathon wedstrijden. Ik vind hem niet bijzonder hoog ten opzichte van de markt.

2019:
montferland €25
Amerongen 22,50
Apeldoorn €20
Groesbeek 27,50

Wat mij opviel toen ik dit lijstje probeerde te maken. Het is opvallend hoe weinig (of lastig) het is om info over het inschrijfgeld te vinden.
In de meeste berichten wordt het niet eens genoemd, maar enkel een inschrijflink gegegeven. Waarschijnlijk om mensen niet gelijk af te schrikken. Want ja , een inschrijving voor een marathon wedstrijd is wel iets anders dan die van de gemiddelde toertocht.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vorig jaar leek dit op een wielren wedstrijd, ik hoop dat er ditmaal wat meer technische stukken in zitten. Zal er waarschijnlijk wel bij zijn al was het maar omdat dit een van de weinige marathons in de bovenste helft van nederland is.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik dacht dat het vorig jaar goedkoper was, vandaar mijn opmerking.
Overigens worden toertochten ook steeds duurder. Ze zijn allang niet meer allemaal rond de 5 euro.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Ook toertochten worden steeds meer aangekleed. Is leuker, maar ook duurder.
Ach voor niets gaat de zon op. Voorlopig heb ik dit jaar geen marathons in de kop gelukkig :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Volgens mij heb ik gelezen dat de ronde hetzelfde wordt als vorig jaar omdat het zo goed bevallen was.

Het jaar er voor heb ik hem wel gereden en toen zat er nog wel wat bochtenwerk in.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

KarinMTB schreef: za 15 februari 2020, 18:16 is vrij regulier voor marathon wedstrijden. Ik vind hem niet bijzonder hoog ten opzichte van de markt.

2019:
montferland €25
Amerongen 22,50
Apeldoorn €20
Groesbeek 27,50

Wat mij opviel toen ik dit lijstje probeerde te maken. Het is opvallend hoe weinig (of lastig) het is om info over het inschrijfgeld te vinden.
In de meeste berichten wordt het niet eens genoemd, maar enkel een inschrijflink gegegeven. Waarschijnlijk om mensen niet gelijk af te schrikken. Want ja , een inschrijving voor een marathon wedstrijd is wel iets anders dan die van de gemiddelde toertocht.
52 km die je in 1.5 uur afwerkt is geen marathon. Ook de verzorging moet ik gemist hebben, was die er. Bij Amerongen en Groesbeek krijg je er ook nog een drankke en een patatje bij. dus ja 22.50 voor die spri t race is Aan de hoge kant. Ik vrees dat er niet veel naar Oldebroek zullen trekken dit jaar.

Amerongen is overigens dit jaar 1 euro duurder geworden
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Ik vind het juist wel een keer fijn om niet 4 uur onderweg te zijn.. haha :lol: had ik ook eens een keer het gevoel "snel" te zijn.. :winkie:

Ik meen overigens ergens gelezen te hebben dat er wel wijzigingen zijn. Ik weet namelijk dat het wel bekend was dat hij vorig jaar "te simpel" was. Verwacht uiteraard geen bergen, maar ik neem aan dat ze wel geprobeerd hebben om nog wat singles te vinden.

De eerste keer was in de omgeving bij de club, maar ik vermoed dat die optie moeilijk wordt gemaakt door de hoeveelheid grondeigenaren die mee moeten werken. Wellicht dat het die mensen is tegengevallen en nu geen toestemming meer geven.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Rutger S schreef: za 15 februari 2020, 23:13
KarinMTB schreef: za 15 februari 2020, 18:16 is vrij regulier voor marathon wedstrijden. Ik vind hem niet bijzonder hoog ten opzichte van de markt.

2019:
montferland €25
Amerongen 22,50
Apeldoorn €20
Groesbeek 27,50

Wat mij opviel toen ik dit lijstje probeerde te maken. Het is opvallend hoe weinig (of lastig) het is om info over het inschrijfgeld te vinden.
In de meeste berichten wordt het niet eens genoemd, maar enkel een inschrijflink gegegeven. Waarschijnlijk om mensen niet gelijk af te schrikken. Want ja , een inschrijving voor een marathon wedstrijd is wel iets anders dan die van de gemiddelde toertocht.
52 km die je in 1.5 uur afwerkt is geen marathon. Ook de verzorging moet ik gemist hebben, was die er. Bij Amerongen en Groesbeek krijg je er ook nog een drankke en een patatje bij. dus ja 22.50 voor die spri t race is Aan de hoge kant. Ik vrees dat er niet veel naar Oldebroek zullen trekken dit jaar.

Amerongen is overigens dit jaar 1 euro duurder geworden
52 km is geen marathon
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Een wedstrijd is een wedstrijd! Mij kan het weinig schelen hoe het rondjes is. Ik vind het gewoon mooi om te racen en dit heeft ook wel weer wat. Met wielrennen heb je ook niet alleen maar bergritten of klassiekers als de ronde van Vlaanderen :winkie:
Gebruikersavatar
jwolfkamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: vr 17 oktober 2014, 11:44
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2019
Contacteer:

De marathons in Nederland moet je koesteren, ook al was het weinig spannend vorig jaar. Dus ik heb me weer ingeschreven :-q
Plaats reactie