Drenthe200 - 28-12-2020

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De Drenthe200 gaat dit jaar door zolang de Corona een beetje onder controle blijft.
Ik heb mezelf net ingeschreven voor de estafette.
Na solo in 2016 en 2017 de marathon uitgereden te hebben ga ik dit jaar samen met een vriend de estafette rijden.
Na de moddereditie van 2017 had ik mijzelf beloofd noooooooooit meer de Drenthe200 te gaan rijden, maar ja...uiteindelijk gaat het toch weer kriebelen. :-D
imarc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 20:18
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert HT

Yesss! Ben ook weer ingeschreven, voor de cyclo. Ben benieuwd welk startvak ik sta.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Toen ik om 19:50 uur keek bleek de inschrijving al open te zijn...
Hoeveelste keer is dit voor jou?
imarc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 20:18
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert HT

awinkel schreef: wo 8 juli 2020, 20:30 Hoeveelste keer is dit voor jou?
2e keer. Vorig jaar ook mee gedaan.
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Al een paar keer via het forum gevolgd en dit jaar toch maar eens ingeschreven. Ben heel benieuwd. En nu maar duimen voor goed weer en goede omstandigheden...
PaganiProductions

awinkel schreef: wo 8 juli 2020, 20:05 De Drenthe200 gaat dit jaar door zolang de Corona een beetje onder controle blijft.
Ik heb mezelf net ingeschreven voor de estafette.
Na solo in 2016 en 2017 de marathon uitgereden te hebben ga ik dit jaar samen met een vriend de estafette rijden.
Na de moddereditie van 2017 had ik mijzelf beloofd noooooooooit meer de Drenthe200 te gaan rijden, maar ja...uiteindelijk gaat het toch weer kriebelen. :-D
Misschien volgend jaar eerst maar eens kijken als ik de bart brentjens challenge kan uitrijden.
edithvdb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 16:32

Ik heb me ingeschreven voor de Drenthe 200.
We gaan trainen tot aan december of die nu doorgaat of niet.
Heb verschillende fietsen thuis staan wat is nu de beste/meest comfortabele/snelste fiets om dit parcours mee te rijden.
Fully, hardtail of gravel?
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Dat is persoonlijk. Een moderne fully is voor de meeste de beste oplossing. Maar er zijn er zat die net als ik geregeld 200km mountainbike op een Hardtrail
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik heb beide keren dat ik meedeed op de hardtail gedaan en dat was geen enkel probleem.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

In 2015 met cyclo crosser/2016 met hardtail.
Hardtail beviel mij beter.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
MHJ5
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 10:12
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT

edithvdb schreef: za 1 augustus 2020, 15:02 Ik heb me ingeschreven voor de Drenthe 200.
We gaan trainen tot aan december of die nu doorgaat of niet.
Heb verschillende fietsen thuis staan wat is nu de beste/meest comfortabele/snelste fiets om dit parcours mee te rijden.
Fully, hardtail of gravel?
Ik heb alle edities meegedaan en sterk de indruk (niet geteld :D ), dat het aantal cyclecrossers/gravelfietsen sterk in percentage is afgenomen.
Het grootste deel fietst met een hardtail en dat is denk ik ook de beste keuze.
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

Ook weer ingeschreven, dit jaar voor de 2de keer.
Hopelijk wel minder asfalt dan vorig jaar.

Dit jaar op de fatbike 8)
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Even een vraagje. Hebben jullie tips voor de verlichting. Is het nodig een stuur- en helmlamp te hebben, en wat voor lumen heb je voor de 1e drie uur nodig? Echt totaal geen ervaring met rijden in het donker....
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik heb een aantal jaar geleden een 'diepte-investering' gedaan door bij Alieexpress en lamp+batterij van nog geen 20,- te bestellen. Dit met het idee om te kijken of ik het nightbiken leuk vond en dan later wel eventueel een betere/duurde lamp te kopen.

Kortom: 6 jaar later heb ik die lamp nog steeds, heb 1x een nieuwe batterij gekocht en nog een setje zodat ik EN op het stuur EN op de helm een lamp had.

Beter een lamp op je hoofd dan op het stuur, als je moet kiezen. Nog beter is 2 eenvoudige lampjes. Voor niet meer dan 20,- p/s moet je echt meer dan prima kunnen gaan Nightbiken hoor. We doen het hier allemaal zo.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Lefty29 schreef: vr 18 september 2020, 20:53 Even een vraagje. Hebben jullie tips voor de verlichting. Is het nodig een stuur- en helmlamp te hebben, en wat voor lumen heb je voor de 1e drie uur nodig? Echt totaal geen ervaring met rijden in het donker....
Heb ook gereden met Ali lampen. De lampen die ik had waren prima, maar de accu's een drama.
Momenteel krijg je ze ook niet zo makkelijk meer met accu geleverd vanuit China is mijn ervaring (vooral accu is het probleem).

Heb voorgaand jaar gereden met een Lezyne 1100XL op het stuur en een Ali op mijn helm.
Beiden is wel fijn aangezien je met je helmlamp door de bocht kunt kijken.
In de ochtend is er genoeg licht om je heen van anderen is mijn ervaring. Als de duisternis weer invalt is dat anders aangezien het veld uiteengeslagen is. Beetje afhankelijk van de omstandigheden en je eigen kunnen of je dus op het einde van de rit nog licht nodig hebt, maar die Lezyne van mij heeft een prima accuduur.
Let wel dat is een geïntegreerde accu en dus niet eenvoudig op te laden/vervangen. Dat is met losse accu's wel het geval, maar nogmaals dat is ook afhankelijk van hoeveel uur je nog licht nodig hebt aan het einde van de dag.
Plaats reactie