Hondsrug classic 4 oktober 2020

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Hondsrug classic 4 oktober 2020

Classic 2020
Zondag 4 oktober wordt de Geopark Hondsrug Classic voor de 7e keer georganiseerd door Jansen Event-Sportmanagement. Dit jaar alleen wel met een aantal maatregelen om het evenement zo veilig mogelijk te kunnen laten verlopen. Dat betekent dat we helaas niet met een “massastart” kunnen gaan starten. Dit wordt een te groot risico. We verspreiden de start dan ook in de verschillende categorieën. Dit ziet er als volgt uit:

9.00 uur: KNWU wedstrijdrijders
9.00 uur: Elite/beloften
9.02 uur: Amateurs/sportklasse
9.04 uur: Nieuwelingen en junioren mannen
9.06 uur: Dames (elite, amateurs, junioren en nieuwelingen)

12.00 uur: KNWU basisleden en recreanten
Dit zal op basis van stuurbordnummers worden ingedeeld in blokken.

Om geen drukte te krijgen bij de permanence en de doorstroom soepel te laten verlopen worden de stuurbordjes opgestuurd. De deelnemers kunnen zondag 4 oktober direct naar de start, vanaf een half uur voor de desbetreffende starttijd opstellen. Na inschrijving is mogelijk, maar we verzoeken iedereen zoveel mogelijk voor in te schrijven. Na inschrijven kan voor KNWU wedstrijdrijders tussen 7.30 en 8.30 uur en voor de KNWU basisleden en recreanten tussen 10.30 en 11.30 uur. Er kan alleen met pin betaald worden.

Het parcours zal nog iets aangepast worden, zodat er veilig ingehaald kan worden. Deze zal zo snel mogelijk op de website worden geplaatst.

Inschrijven 2020:

€ 18,- en voor KNWU en NTFU leden: € 15,-

Inschrijven op de wedstrijddag is mogelijk de kosten zijn dan: € 21,- en voor KNWU leden: € 18,-. Er kan alleen met pin betaald worden.

De voorinschrijving sluit zondag 27 september om 21.00 uur. Op maandag 28 september zal de startlijst met startnummers op de website geplaatst worden. Startnummers worden bepaald op volgorde van inschrijving. Woensdag 30 september worden de stuurbordjes verstuurd naar de deelnemers, er kunnen dan geen wijzigingen meer worden gedaan in startnummer of starttijden.

Inbegrepen in het inschrijf bedrag:
-deelname aan de Geopark Hondsrug Classic
-stuurbordje met startnummer inclusief chip
-tijdwaarneming
-massastart samen met licentiehouders en recreanten, funklasse
-verzorging met sportdranken en voeding
-herinnering Geopark Hondsrug Classic
-uitslagenlijst deelnemers
-uniek en duidelijk uitgezet en afgezet parcours
-fiets afspuit gelegenheid

Het is niet toegestaan om op een cyclocross fiets deel te nemen aan de wedstrijd.

Bron : www.janseneventsportmanagement.nl/evene ... ug-classic
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

De inschrijving is gesloten.

LAATSTE CORONA UPDATE 30 SEPTEMBER:

Mondkapjes verplicht! Tot aan de start en direct na de finish draagt iedereen een mondkapje.
Na inschrijven is niet meer mogelijk, de wedstrijd om 9.00 uur was al vol, maar ook voor de recreanten om 12.00 uur is het niet meer mogelijk om zondag in te schrijven.
Kom alleen! Publiek is niet toegestaan.
Voor de deelnemers die het stuurbordje nog moeten ophalen, vragen we om alvast je startnummer op te zoeken in de startlijst (we zullen morgen, donderdag 1 oktober, de laatste versie van de startlijsten hier publiceren) om zo de doorstroom bij de inschrijving snel te laten verlopen en om lange wachtrijen te voorkomen. Houd ook in de wachtrij altijd 1,5 meter afstand van elkaar.
Voor teams en groepen vragen we 1 persoon de stuurbordjes op te halen.

Corona update:
Dit jaar kunnen we helaas niet met z’n allen tegelijk starten. Om alles zo veilig mogelijk te laten verlopen zullen we in blokken gaan starten. Dit ziet er als volgt uit:

9.00 – 9.02 uur – wedstrijdrijders: elite/ beloften (blauw) – startnummers: 1 t/m 60
9.02 – 9.04 uur – wedstrijdrijders: dames (alle categorieën) (rood) startnummers: 61 t/m 90
9.04 – 9.06 uur – wedstrijdrijders: amateurs/sportklasse (donker groen) startnummers: 91 t/m 150
9.06 – 9.08 uur – wedstrijdrijders: masters (30, 40 en 50) (oranje) startnummers: 151 t/m 240
9.08 – 9.10 uur – wedstrijdrijders: nieuwelingen en junioren (nieuwelingen licht groen, junioren grijs) startnummers: 241 t/m 280

12.00 – 12.02 uur – basisleden KNWU en recreanten: nummers 1 t/m 100
12.02 – 12.04 uur – basisleden KNWU en recreanten: nummers 101 t/m 200
12.04 – 12.06 uur – basisleden KNWU en recreanten: nummers 201 t/m 300
12.06 – 12.08 uur – basisleden KNWU en recreanten: nummers 301 t/m 400
12.08 – 12.10 uur – basisleden KNWU en recreanten: nummers 401 t/m 500

www.geoparkhondsrugclassic.nl
Rickert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 19 april 2009, 22:47
Mijn mountainbike: 29"
Contacteer:

Hi,
Iemand parcours vanochtend al gefietst of vanmiddag nog? Is het nat en modderig? Hoor het graag.
thnx!
"Boomwortels op Schoorl moet je serieus nemen"
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Rickert schreef: za 3 oktober 2020, 12:42 Hi,
Iemand parcours vanochtend al gefietst of vanmiddag nog? Is het nat en modderig? Hoor het graag.
thnx!
Vanochtend en vanmiddag was het hier droog
Tony333
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: do 12 januari 2012, 22:21

Vanochtend gedeelte van het parcours gereden, lag er toen droog en snel bij. Vanaf 17.00 uur heeft het hier (woon ca. 20 km van het parcours) behoorlijk geregend.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Het waren natte omstandigheden , helaas zelf DNF door een actie van een andere rijder :evil: Organisatie was goed en mondkapje vond ik niet zo'n probleem. Op naar marathon Oldebroek.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1378
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Er ligt zo’n mooie mtb route en dan maken ze nauwelijks gebruik van. Inspiratieloze lusjes. Jammer
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Het parcours was idd flink a technisch, zal met corona te maken hebben misschien maar was idd saaiste tot noch toe die ik heb mee gemaakt.
Rickert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 19 april 2009, 22:47
Mijn mountainbike: 29"
Contacteer:

Dank voor de info! Heeft geholpen. Was idd wel nat, paar gladde modderstukjes op de singetracks. Uiteindelijk wel lekker gereden.
"Boomwortels op Schoorl moet je serieus nemen"
Rene k.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 28 december 2019, 12:06

Zijn jullie al foto’s tegengekomen op het web?
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Op de site van de organisatie : www.geoparkhondsrugclassic.nl
Plaats reactie