Report: Appenninica MTB Stage Race

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

Tof verhaal! Ik ben ingeschreven voor de 2021 editie. Zal niet meedoen voor het podium maar het ziet er fantastisch uit om daar te gaan rijden.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mooi verslag weer!
Ik dacht al lezende al heel snel ‘dropper... dropper... dropper...’. Maar die conclusie trok je uiteindelijk zelf ook :winkie: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
bip bip2
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 22 december 2010, 15:21

geweldig verslag dat je het gevoel geeft er zelf bij te zijn geweest ( zonder de vermoeide benen :D ). Laat ons hopen dat we in 2021 terug meer van dit soort lekkers kunnen fietsen !
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Niels63 schreef: di 5 januari 2021, 23:35 Tof verhaal! Ik ben ingeschreven voor de 2021 editie. Zal niet meedoen voor het podium maar het ziet er fantastisch uit om daar te gaan rijden.
Daar ga je geen spijt van krijgen. En hierboven geef Aurelius al het belangrijkste advies...

(het is écht technisch)
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

Juul schreef: wo 6 januari 2021, 19:36
Niels63 schreef: di 5 januari 2021, 23:35 Tof verhaal! Ik ben ingeschreven voor de 2021 editie. Zal niet meedoen voor het podium maar het ziet er fantastisch uit om daar te gaan rijden.
Daar ga je geen spijt van krijgen. En hierboven geef Aurelius al het belangrijkste advies...

(het is écht technisch)
Dank voor de tip. Binnenkort wordt een nieuwe Orbea Oiz mét dropper geleverd dus aan het materiaal mag het niet liggen. Afhankelijk van de covid ontwikkelingen wil ik dan nog wat weekendjes afdalen gaan oefenen in Duitsland of België. Normaal rijd ik hoge/lage vuursche, welke routes in de buurt zijn mogelijk geschikt om het technische te oefenen? Nijmegen/groesbeek misschien?
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Waar ze veel rockgardens hebben :).

Groesbeek niet per se geschikt. Ik zou zo vaak mogelijk naar bijv. Altenahr of de Ardennen gaan. Zowel voor het klimmen als het dalen.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Ook genoten van het verslag en de foto's. Daarna net als de vorige keer weer een half uur blijven hangen in andere reportages. Weer te laat aan de slag....
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Mooi artikel en dito afbeeldingen :-q
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

De 2021 editie nadert. Vorm is ok, nieuwe fiets inmiddels aardig aan gewend. Tijd voor de laatste voorbereidingen (en voorpret).

Ik twijfel nog tussen rijden met bidons (1×500ml +1×750ml) of met een camelback. In de laatste kan in ieder geval voldoende vocht en ook ruimte voor tooltje, pomp, co2 patronen, extra ventiel, etc. Dus voor al die dingen moet ik op/aan het frame een plekje voor vinden als ik met bidons ga rijden.

Iemand input hierop of andere tips/trucs?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Niels63 schreef: wo 21 juli 2021, 18:47 De 2021 editie nadert. Vorm is ok, nieuwe fiets inmiddels aardig aan gewend. Tijd voor de laatste voorbereidingen (en voorpret).

Ik twijfel nog tussen rijden met bidons (1×500ml +1×750ml) of met een camelback. In de laatste kan in ieder geval voldoende vocht en ook ruimte voor tooltje, pomp, co2 patronen, extra ventiel, etc. Dus voor al die dingen moet ik op/aan het frame een plekje voor vinden als ik met bidons ga rijden.

Iemand input hierop of andere tips/trucs?
In de regels staat:
Each competitor at the start line must be carrying at least 1.5 litres of water.
https://www.appenninica-mtb.com/en/race ... PkUFBhNcSE

Dus met alleen die bidons mag je niet van start.
Niels63
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 7 juli 2018, 10:19
Mijn mountainbike: Trek 9.8

Scherp! Dat is een goed argument!
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Zo scherp controleren ze dat niet hoor. Camelbag is een goed alternatief, maar in het begin 3l drinken meezeulen die je ook snel bij een verzorging kan tappen is ook weer zo.

Ik zou sowieso iets van een zadeltas of tasje op de bovenbuis meenemen met de basis reserve-materialen.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Plaats reactie