30-10-2021 Marathon Oldebroek

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

Atb Vereniging Oldebroek gaat het in 2021 gewoon weer proberen.

De marathon wordt georganiseerd op 30 oktober 2021

De inschrijving is reeds open via www.inschrijven.nl

Verder info zal nog volgen op een later moment.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:14

ZATERDAG 30 OKTOBER MARATHON WEDSTRIJD
IN HEERDE DOOR
ATB VERENIGING OLDEBROEK

OLDEBROEK / HEERDE– Zaterdag 30 oktober organiseert de ATB Vereniging Oldebroek voor de tweede keer een mountainbike marathon met start en finish op de motorcrossbaan van MSV-NOV Heerde.Na de succesvolle eerste keer op deze locatie staat er wederom een marathon voor mannen en vrouwen gepland Twee afstanden 80 kilometer en 120 kilometer. Vanaf de crossbaan gaat de route door het Zwolsche Bosch, een parcours met diverse stukken vals plat en beklimmingen. Het parcours is uitdagend en verassend en ruim 40 kilometer, met 200 hoogte meters. Het parcours is her en der aangepast ten opzichte van vorig jaar. De organisatoren zijn dan ook enthousiast over het parcours en de prachtige locatie.De start voor de dames en heren 120 kilometer is 09.00 en voor de 80 kilometer dames en heren om 09.15
De inschrijving is inmiddels geopend, wees er snel bij. Deelname kosten zijn € 22,50 per persoon. Bij de wedstrijd van de dames en heren 80 kilometer is het prijzen geld,1e € 50,- 2e € 25,= 3e € 15,= 4e € 10,= en 5e € 10,=. Bij de dames is op deze afstand hetzelfde prijzen schema van toepassing. Bij de 104 kilometer is bij de heren en dames het prijzen schema ook gelijk: 1e prijs € 75,= 2e € 50,= 3e € 25,= 4e € 15,= en 5e € 10,=. Voor de 120 kilometer wedstrijd geld een minimum leeftijd vanaf 18 jaar. Voor de heren 40+ en 50+ kan worden ingeschreven op de 80 kilometer en 120 kilometer, er zijn bekers beschikbaar voor deze wedstrijd. Maximaal 750 deelnemers.
Inschrijven kan via:https://www.atboldebroek.nl/marathon/
Voor inschrijving kan tot 24 oktober 2021. Op de dag zelf bijschrijven is € 7,50 extra. Bij dames geldt minimaal 25 deelnemers in beide afstanden anders wordt het prijzengeld gehalveerd. Bij de heren 40+ worden er drie bekers uitgereikt en ook bij de heren 50+ zijn er drie bekers.
Het adres van deze MTB Marathon is: Kamperweg 78c – 8181 CP – Heerde.
De route naar de marathon via de snelweg A50 (Zwolle – Apeldoorn) is afslag 29, Heerde Noord Wezep, daarna borden volgen marathonwedstrijd. Er zullen verkeersregelaars staan.
Organisatie: ATB Vereniging Oldebroek
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

tegen die tijd zullen we wel weer mogen gok ik :winkie:
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Ingeschreven voor de 80km :-q
LSNN86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 30 januari 2020, 11:47

Wat is de route?
Ik vind het interessant, nog nooit zoiets gedaan en mn grootste aaneengesloten afstand was 43 km.

Is het onrealistisch om dit te willen proberen? Wat als ik tussentijds moet opgeven?
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

je heb nog alle tijd om beetje afstand te trainen. er staan er genoeg aan de start die ook niet heel veel trainen.
LSNN86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 30 januari 2020, 11:47

Ik ga ook meedoen vanuit de Olympische gedachte, met een maatje, dat scheelt haha
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

LSNN86 schreef: di 9 maart 2021, 15:46 Wat is de route?
Ik vind het interessant, nog nooit zoiets gedaan en mn grootste aaneengesloten afstand was 43 km.

Is het onrealistisch om dit te willen proberen? Wat als ik tussentijds moet opgeven?
Route is zo goed als vlak. Je kan perfect in een groep rijden wat enorm veel energie scheelt. 80km op race pace is natuurlijk best pittig. Goede test om een keer te kijken hoe je het verteerd. Klim marathons zijn wel andere koek, zoals BBC, Montferland, Groesbeek, Amerongen.
LSNN86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 30 januari 2020, 11:47

Handige info, een meer ervaren maat van me doet ook mee dus ik focus op onszelf tzt en dan zien wel waar het schip strand.
Mijn doel is om geen DNF of DNS achter mn naam te krijgen haha
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Lijkt mij wel leuk om de 120km te rijden. Hoe liggen hier de rondetijden per 40km gemiddeld ? Kon niet zo snel uitslagen op internet terugvinden ?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Stunning schreef: do 18 maart 2021, 21:35 Lijkt mij wel leuk om de 120km te rijden. Hoe liggen hier de rondetijden per 40km gemiddeld ? Kon niet zo snel uitslagen op internet terugvinden ?
De snelsten zullen rond 30 km/u gem rijden gok ik. Maar er zullen er ook zijn die met moeite 20 halen. Het is een snel parcours
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

schepp schreef: zo 16 mei 2021, 22:20
Stunning schreef: do 18 maart 2021, 21:35 Lijkt mij wel leuk om de 120km te rijden. Hoe liggen hier de rondetijden per 40km gemiddeld ? Kon niet zo snel uitslagen op internet terugvinden ?
De snelsten zullen rond 30 km/u gem rijden gok ik. Maar er zullen er ook zijn die met moeite 20 halen. Het is een snel parcours
Thanks... snelle parcoursen..., daar houd ik van :wink:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Klopt het dat je een KNWU licentie nodig hebt om te mogen starten?!?!
Ik las zoiets op de site, maar vraag mij af of dit klopt.
Werkt wel drempelverhogend als je het mij vraagt.
Voor 1 marathon ga ik geen licentie aanschaffen en ik denk meerdere potentiële deelnemers niet…
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

awinkel schreef: zo 22 augustus 2021, 23:04 Klopt het dat je een KNWU licentie nodig hebt om te mogen starten?!?!
Zou jammer zijn, want voor 1 marathon ga ik geen licentie aanschaffen. :(
Bij de knwu denken ze daar niet over na hoor :winkie: Maar volgens mij is een licentie niet nodig,…hooguit een daglicentie als dat nog bestaat. De basislicentie is ook verdwenen. Hiervoor in de plaats is een startlicentie gekomen en een verplicht lidmaatschap bij een vereniging of bij de KNWU. Kosten gaar ruim de 50 euro in dacht ik
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat verwacht ik zeker niet van de KNWU. :D
Daar schijnen vooral mensen te zitten die hun uiterste best doen om zoveel mogelijk mensen van hun fiets te houden. :(
Ik was vooral benieuwd of de organisatie hun ziel aan deze partij verkocht heeft en je inderdaad gedwongen wordt om een licentie aan te schaffen.
Een daglicentie lijkt niet meer te bestaan.
Mijn fietsclub is lid van de NTFU, dus moet ik volgens de site van de KNWU 28 euro aftikken voor een jaarlicentie als ik de onoverzichtelijke informatie goed gelezen heb.
Plaats reactie