Bart Brentjens Challenge, Eijsden, zondag 10-10-'21 (tevens NK Marathon)

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Bike-chica
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 13:41
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 910
Contacteer:

fletcher schreef: za 28 augustus 2021, 14:56
I_do schreef: vr 27 augustus 2021, 09:52 Zit er op de Tour editie eigenlijk ook tijd registratie en finish plek etc?
Ook bij de toer is er altijd tijdsmeting en een uitslagenlijst.
Ja, daarom zoek ik de uitslag van 2012 van de tourversie. Ik was tweede op de, ik geloof dat het toen 80 km,. was, bij de dames. Inclusief over de kop geslagen door een man die in een afdaling mijn flanken in stuurde.
Via een PB van KagoB de uitslagen van de wedstrijdversies ontvangen, waarvoor dank! Nu zoek ik dus nog de touruitslagen.
Vraag mij niet: 'Man er uit of Scott er uit?' :lol: :bier:

https://www.gofundme.com/f/mountainbike-nl
SCape_Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:43
Mijn mountainbike: Ghost Lector + KTM Myroon

De Dellen lagen er vandaag droog bij en waren perfect te rijden met mijn Racing Ray/Racing Ralph combo.
SCape_Rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:43
Mijn mountainbike: Ghost Lector + KTM Myroon

aurelius schreef: wo 7 juli 2021, 19:55 Nieuwe stuk parcours is erg mooi geworden, van Gerendal tot De Dellen. Nieuwe stuk zit alleen in de 100km, maakt de BBC wat zwaarder dan eerdere edities. Paar technischere steilere passages.
Mooi gekozen :-q .
BBC meets BBT:
Rijders die ook de BBT (Bokke Bagger Tocht) gereden hebben zullen dit stuk (nog) wel herkennen denk ik.
BBT reed weliswaar in wijzerzin in tegenstelling tot BBC.

Voor alle deelnemers aan de langste afstand op 10 oktober kan je wel stellen dat na de doortocht van de Dellen vanaf de passage van Bemelen het moeilijkste van het nieuwe parkoers achter de rug is.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Het is te hopen voor de orga dat er meer licentierijders aan de start van het nk marathon als bij het nk XC staan. Vind het wel jammer dat ze bij de BBC geen wedstrijd over een middenafstand hebben zoals alle andere marathon wedstrijden in Nederland. Vandaag in Amerongen stonden er op de middenaFSTAND 2X zoveel rijders aan de start als bij de marathonafstand. Iets met 1,5 corona vermoed ik :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Allemaal luie rijders die de 60km hebben gedaan. :winkie:
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

schepp schreef: za 18 september 2021, 22:05 Het is te hopen voor de orga dat er meer licentierijders aan de start van het nk marathon als bij het nk XC staan. Vind het wel jammer dat ze bij de BBC geen wedstrijd over een middenafstand hebben zoals alle andere marathon wedstrijden in Nederland. Vandaag in Amerongen stonden er op de middenaFSTAND 2X zoveel rijders aan de start als bij de marathonafstand. Iets met 1,5 corona vermoed ik :winkie:
Hoeveel vrouwen zouden er uberhaupt meedoen aan het NK? Vorige keer waren het er 6 ofzo, terwijl ertoen bijna 100 aan de start stonden bij het open Nk op de 60 km in Amerongen. Iets met gebrek aan visie bij KNWU, lijkt me
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Hoe werkt de start van het NK eigenlijk, start iedereen tegelijk of start je apart met jouw eigen categorie. Dus elite, amateurs en masters categorie apart en kort na elkaar? Wel handig als je weet wie concurrenten zijn.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Sjefkoning
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: za 4 september 2010, 16:33

Ja dat had ik gezien, maar vroeg me af hoe dat in de praktijk werkt. Er zijn ook geen deelnemerslijsten te zien, dus geen idee hoeveel of wie er in welke categorie rijdt.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

We zijn bezig met de laatste finetuning van de routes, iom de diverse natuurorganisaties (Hazelmuizen, zeldzame plantjes, wandelaars... we gaan in goed overleg natuurlijk gewoon overal omheen).
De routes zullen dus iets afwijken van wat er nu op de website staat, blijf dus alert en volg de pijlen die er dan hangen :wink: !
De meeste gemene diepe spoelgeulen na de wateroverlast zijn bijgewerkt, op enkele na, dus wees vooral extra alert in de afdalingen!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

maar wat verstaat de KNWU tegenwoordig onder de funklasse? vroeger wat dat basilicentie, maar die bestaat niet meer?
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Dit klopt toch niet? Funklasse is toch helemaal geen wedstrijd bij de BBC? Funklasse start al zeker niet gelijk met de licentierijders. Ik heb nu al bij diverse wedstrijden gevraagd hoe het zit met de funklasse, startlicentie, daglicentie etc maar niemand weet het antwoord. Het is dus weer aardig des KNWU’s nu er weer wedstrijden zijn. Geen communicatie en veel onduidelijke regels. Ik zou wel mee willen doen in de funklasse als het een wedstrijd is. Dit jaar voor het eerst geen licentie meer doordat de bond de prijs na de zomer gewoon handhaaft en je dus voor 3 wedstrijden de volle mep moet betalen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zelf heb ik geen idee....hoe de vork in de steel zit :roll:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Rutger S schreef: wo 22 september 2021, 15:14
maar wat verstaat de KNWU tegenwoordig onder de funklasse? vroeger wat dat basilicentie, maar die bestaat niet meer?
Ik zie het als een goede ontwikkeling, dat voor het eerst de Funklasse onderdeel is van het NK marathon. En ik ga er van uit dat deze klasse om de deelnemers met een Startlicentie (voorheen basislidmaatschap) gaat. Er zal ongetwijfeld nog informatie over de start procedure komen van de organisatie maar ik neem aan dat de verschillende categorieën een eigen vak hebben en niet tegelijk zullen starten (net als de gemiddelde strandrace waar dit prima gaat).
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Lefty29 schreef: do 23 september 2021, 06:32
Rutger S schreef: wo 22 september 2021, 15:14

maar wat verstaat de KNWU tegenwoordig onder de funklasse? vroeger wat dat basilicentie, maar die bestaat niet meer?
Ik zie het als een goede ontwikkeling, dat voor het eerst de Funklasse onderdeel is van het NK marathon. En ik ga er van uit dat deze klasse om de deelnemers met een Startlicentie (voorheen basislidmaatschap) gaat. Er zal ongetwijfeld nog informatie over de start procedure komen van de organisatie maar ik neem aan dat de verschillende categorieën een eigen vak hebben en niet tegelijk zullen starten (net als de gemiddelde strandrace waar dit prima gaat).
Dat zou ook een goede ontwikkeling zijn,..maar is het ook zo? Ik betwijfel dit namelijk ten zeerste. Is er niemand hier op het forum van de omga die dit kan beantwoorden? Ik heb al een keer een mail gestuurd maar krijg hierop geen reactie
Plaats reactie