MTB marathon Amerongseberg 18 september 2021

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Ff check vraagje.
Hoelang was een ronde nou? Aan de papiertjes aan de bomen te zien 32km, maar dan zou het totaal op 64 komen ipv 60. mn app werkte niet mee dus niets opgenomen helaas.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik heb de 90km gereden en klokte 93,49km.
Ik heb de meting gestart bij de tijdmeting.
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Ik had 60 kilometer.

En die doen nu al pijn, wat een heerlijke marathon.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het doet altijd pijn, alleen is je gemiddelde wat hoger als je conditie beter is. :D
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

mtbmorron schreef: za 18 september 2021, 21:13 Vandaag ook gereden top voor elkaar allemaal!

Weet iemand hoe het met iemand met MBC clubkleding en een canyon lux is afgelopen? Die ging er vol af voor mij doordat zijn pedaal in een afdaling de grond in boorde! Moest vol in de ankers om er zelf niet overheen te vallen! Even gestopt maar heb de weg snel vervolg door even te praten met hem!
Ja dat is een trainingsmaatje en heb ik gesproken bij de finish hij vertelde dit verhaal idd.
Last van pols en schouder maar dacht niks gebroken te hebben maar volgens mij niet uitgereden.
Was wel een keer anders vanaf de zijlijn meekijken maar tijd ging snel ik heb me wel vermaakt en leuk om de bekende gezichten weer te zien en spreken. Winnares op 60 trapt echt hard, bij de mannen daar jong jochie die echt goed voorin zat alleen laatste stuk heeft ie moeten lossen denk ik n talentje.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

rcdol schreef: za 18 september 2021, 22:13 Ff check vraagje.
Hoelang was een ronde nou? Aan de papiertjes aan de bomen te zien 32km, maar dan zou het totaal op 64 komen ipv 60. mn app werkte niet mee dus niets opgenomen helaas.
32.3 km volgens iemand met een goed gekalibreede afstandmeter..
Gps.. tja.. ik heb ze gezien van 89 tm 97 en van 1350 tot 1550 hoogtemeters.. voor de "90"

Overigens was de route nog marginaal veranderd op het laatst

Barometrisch gemeten hoogtemeters zal het wrs hoger uitvallen..
Gps Gem is het iets van 31 km en 485 hoogtemets per ronde
Als iemand er een studie van wilt maken be my guest.
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Oke thanks voor de info! Gps is idd ook altijd weer ff anders. Ik had even wat verwarring onderweg en hoopte gemiddeld 20 in het uur te halen. Als ik mn tijd deel door 64 ipv 60 haal ik dat precies :tong :bier:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

NelizRijn schreef: za 18 september 2021, 22:56 Winnares op 60 trapt echt hard, bij de mannen daar jong jochie die echt goed voorin zat alleen laatste stuk heeft ie moeten lossen denk ik n talentje.
Haha aan het tempo van Rosa zal menig man een flinke kluif hebben :D
Ik heb ooit een tijd in het wiel van Monique Zeldenrust gezeten en dat was op het randje, maar Rosa is nog wel een stukje sneller :-q
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

rcdol schreef: za 18 september 2021, 22:13 Ff check vraagje.
Hoelang was een ronde nou? Aan de papiertjes aan de bomen te zien 32km, maar dan zou het totaal op 64 komen ipv 60. mn app werkte niet mee dus niets opgenomen helaas.
Volgens Strava: 95,2 km en 1495 hm, gemeten vanaf de start.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Heerlijk afgezien. En nu weet ik het zeker: ik behoor absoluut niet tot de snelste maar tot de langzaamste en dat is prima.
goed georganiseerd en vriendelijke vrijwilligers en andere rijders.

Eerste ronde gem: 19:56 tweede iets van 18,10. Helemaal Op. Buik wilde ook geen drinken en eten meer en ik was licht in mijn hoofd. Tijdens de tweede ronde wilde ik vaak stoppen en vervloekte ik mezelf dat ik dit deed. Toch uitgereden en daar ben ik blij mee.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

rcdol schreef: za 18 september 2021, 23:40 Oke thanks voor de info! Gps is idd ook altijd weer ff anders. Ik had even wat verwarring onderweg en hoopte gemiddeld 20 in het uur te halen. Als ik mn tijd deel door 64 ipv 60 haal ik dat precies :tong :bier:
En hoe zit het dan met de officiele tijdmeting want als ik hier 96 deel door mijn tijd kom ik ook 0,7 kilometer per uur hoger uit dan de officiele uitslag (en komt dan ook beter overeen met mijn gps). Ging die nog uit van 30 ofzo?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

De eerste foto's van de start staan er op.

Afbeelding

https://www.facebook.com/media/set/?van ... 5910891065
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

bijkerk0318 schreef: zo 19 september 2021, 07:54 Heerlijk afgezien. En nu weet ik het zeker: ik behoor absoluut niet tot de snelste maar tot de langzaamste en dat is prima.
goed georganiseerd en vriendelijke vrijwilligers en andere rijders.

Eerste ronde gem: 19:56 tweede iets van 18,10. Helemaal Op. Buik wilde ook geen drinken en eten meer en ik was licht in mijn hoofd. Tijdens de tweede ronde wilde ik vaak stoppen en vervloekte ik mezelf dat ik dit deed. Toch uitgereden en daar ben ik blij mee.
Dit soort ritten moet je ook aan wennen. Kijken wat je lichaam kan en wat je qua voeding het beste bevalt
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

De winnaar van de zestig vrouwen lag ook al heel snel, heel ver voor op de nummer 2. Ik weet dat omdat ze me beiden keihard inhaalden, met flink wat tijd ertussen!
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Marathon is wel een prachtig concept, je wordt links en rechts ingehaald (gelukkig op de brede wegen) door toppers als Jasper Ockeloen en Ramses Bekkenk, terwijl je zelf lekker op je eigen tempo fietst
Plaats reactie