MTB marathon Amerongseberg 18 september 2021

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Mooi dagje voor vooral de breedtesport, maar ook idd met aantal toppers aan de start.
Op 1 foto meer rijders dan dagen NK onder de KNWU.......... (sorry, kan het even niet laten)

Inmiddels restant ook op mijn FB gezet, zijn er zo'n kleine 600. https://www.facebook.com/media/set/?van ... 7257551597

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Rutger S schreef: za 18 september 2021, 23:21
rcdol schreef: za 18 september 2021, 22:13 Ff check vraagje.
Hoelang was een ronde nou? Aan de papiertjes aan de bomen te zien 32km, maar dan zou het totaal op 64 komen ipv 60. mn app werkte niet mee dus niets opgenomen helaas.
32.3 km volgens iemand met een goed gekalibreede afstandmeter..
Gps.. tja.. ik heb ze gezien van 89 tm 97 en van 1350 tot 1550 hoogtemeters.. voor de "90"

Overigens was de route nog marginaal veranderd op het laatst

Barometrisch gemeten hoogtemeters zal het wrs hoger uitvallen..
Gps Gem is het iets van 31 km en 485 hoogtemets per ronde
Als iemand er een studie van wilt maken be my guest.
Ronde was definitief langer dan 30 km. Ik had uiteindelijk 97.9 op mijn teller (met snelheidssensor) en barometrisch 1489 hoogtemeters.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Vulpes schreef: zo 19 september 2021, 09:49 Marathon is wel een prachtig concept, je wordt links en rechts ingehaald (gelukkig op de brede wegen) door toppers als Jasper Ockeloen en Ramses Bekkenk, terwijl je zelf lekker op je eigen tempo fietst
Ik werd ingehaald door dat treintje vlak voor de Harry Slinger. Zo gaaf om te zien met hoeveel souplesse ze door de bochten scheuren. En gewoon lekker doorouwehoeren tegen elkaar, niets aan handje.

Die dame was inderdaad minstens net zo indrukwekkend. Het groepje waar ik in zat viel bijna stil toen zij voorbij vloog, wat een power!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

I_do schreef: zo 19 september 2021, 08:00
rcdol schreef: za 18 september 2021, 23:40 Oke thanks voor de info! Gps is idd ook altijd weer ff anders. Ik had even wat verwarring onderweg en hoopte gemiddeld 20 in het uur te halen. Als ik mn tijd deel door 64 ipv 60 haal ik dat precies :tong :bier:
En hoe zit het dan met de officiele tijdmeting want als ik hier 96 deel door mijn tijd kom ik ook 0,7 kilometer per uur hoger uit dan de officiele uitslag (en komt dan ook beter overeen met mijn gps). Ging die nog uit van 30 ofzo?
Inderdaad. De gemiddelde snelheden in de uitslag zijn berkend op basis van 30 km per ronde. Dus kloppen ze niet.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Fantastische dag, ik heb genoten, ook van het pondje op heen-en-terugreis, en de wedstrijdrijders die in 2e ronde voorbij knalden alsof ik stilstond. Alle lof voor de organisatoren, perfect geregeld :-q
En de laatste 5 kilometer was beetje afzien, maar dat mag (leeftijd, gewicht en HT). Eindelijk weet ik nu wat de Harry Slinger en de Mottenbak zijn :-q
En volgend jaar weer, natuurlijk, dan gaan we voor de drie rondjes.
Laatst gewijzigd door bongo op zo 19 september 2021, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

bouwpakket schreef: zo 19 september 2021, 09:07
bijkerk0318 schreef: zo 19 september 2021, 07:54 Heerlijk afgezien. En nu weet ik het zeker: ik behoor absoluut niet tot de snelste maar tot de langzaamste en dat is prima.
goed georganiseerd en vriendelijke vrijwilligers en andere rijders.

Eerste ronde gem: 19:56 tweede iets van 18,10. Helemaal Op. Buik wilde ook geen drinken en eten meer en ik was licht in mijn hoofd. Tijdens de tweede ronde wilde ik vaak stoppen en vervloekte ik mezelf dat ik dit deed. Toch uitgereden en daar ben ik blij mee.
Dit soort ritten moet je ook aan wennen. Kijken wat je lichaam kan en wat je qua voeding het beste bevalt
Volgende keer meer water en minder sportdrank. Kijken hoe dat gaat bevallen ;).
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

Het houdt de mensen wel bezig zeg, de precieze afstand vd marathon. We doen hier geen op de ideale lijn uitgemeten loop marathon.

De ronde is ten tijde van publicatie een concept. Staat ook op de website ca 30 km en 500 hoogtemeters. Als race timer weken voor de wedstrijd gegevens invult is dit idd een schatting.. Daarnaast stond 200 m voor de finish het bordje 32 km (elke kilometer was aangegeven.). Genoeg kans dus om te zien dan de ronde 32 km was. En stond dat ook in de route op maps op de website. Dus ik snap de verwarring niet zo.
Exar
Genius
Genius
Berichten: 1777
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark
Contacteer:

Ik heb me goed vermaakt! Lekker weer, goed uitgezet - dat er vlak voor de start kennelijk nog wat bordjes weggehaald waren was voor mij als 60km rijder niet te merken. Ergens eerder in dit topic werd gezegd dat de 60km pas in de 2e ronde de achterste 90'ers in zouden halen: dit was al na 12 km. Al met al weinig problemen gehad met achterblijvers of met niet-deelnemers, er zijn er altijd wel een paar die, ook al moeten ze nog 35+ km, toch niet 2 seconden willen verliezen om aan de kant te gaan voor de kopgroep van een andere afstand.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Rutger S schreef: zo 19 september 2021, 10:20 Het houdt de mensen wel bezig zeg, de precieze afstand vd marathon. We doen hier geen op de ideale lijn uitgemeten loop marathon.

De ronde is ten tijde van publicatie een concept. Staat ook op de website ca 30 km en 500 hoogtemeters. Als race timer weken voor de wedstrijd gegevens invult is dit idd een schatting.. Daarnaast stond 200 m voor de finish het bordje 32 km (elke kilometer was aangegeven.). Genoeg kans dus om te zien dan de ronde 32 km was. En stond dat ook in de route op maps op de website. Dus ik snap de verwarring niet zo.
Tja de verwarring volgt denk ik uit het feit dat je je inschrijft voor de 90km :lol: . En ook bij de beschrijving van de route staat "de route is circa 30km lang". In maps zie ik geen afstand staan. Dus minder verwarring, meer dat het onverwacht wat langer was.

Maar nu achteraf zien we het gewoon als bonusafstand waardoor ik langer heb kunnen genieten :-q , en voor een volgende keer er rekening mee houden dat ca 30 (of ca 100 of 200) geen belofte is maar een indicatie.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

bijkerk0318 schreef: zo 19 september 2021, 10:17
bouwpakket schreef: zo 19 september 2021, 09:07
Dit soort ritten moet je ook aan wennen. Kijken wat je lichaam kan en wat je qua voeding het beste bevalt
Volgende keer meer water en minder sportdrank. Kijken hoe dat gaat bevallen ;).
Niet alleen water, daar heeft je lichaam niets aan. Zorg dat er mineralen in zitten. Probeer verschillende merken uit met neutrale smaken om te kijken welke je goed verdraagt
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

bouwpakket schreef: zo 19 september 2021, 10:59
bijkerk0318 schreef: zo 19 september 2021, 10:17

Volgende keer meer water en minder sportdrank. Kijken hoe dat gaat bevallen ;).
Niet alleen water, daar heeft je lichaam niets aan. Zorg dat er mineralen in zitten. Probeer verschillende merken uit met neutrale smaken om te kijken welke je goed verdraagt
Bedankt voor de tip.👌. Ik kan niet zo goed tegen zoet drinken. Drink sowieso bijna alleen maar water, ook op werkdagen enzo. Ik ga eens opzoek naar een drank die niet zo zoet is en waar ik geen last van krijg.
MadreDelSud
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 19 september 2021, 11:10

mtbmorron schreef: za 18 september 2021, 21:13 Weet iemand hoe het met iemand met MBC clubkleding en een canyon lux is afgelopen? Die ging er vol af voor mij doordat zijn pedaal in een afdaling de grond in boorde! Moest vol in de ankers om er zelf niet overheen te vallen! Even gestopt maar heb de weg snel vervolg door even te praten met hem!
Dat was ik 🙁 Was een lelijke duikeling, schouder en pols voelen nog niet best, morgen maar langs de huisarts... Goede nieuws: de Lux is in orde! 😅

Heel fijn dat je even stopte en wachtte tot ik weer wist wat boven en onder was! Ging het bij jouw vervolg oké?
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Rutger S schreef: zo 19 september 2021, 10:20 Het houdt de mensen wel bezig zeg, de precieze afstand vd marathon. We doen hier geen op de ideale lijn uitgemeten loop marathon.

De ronde is ten tijde van publicatie een concept. Staat ook op de website ca 30 km en 500 hoogtemeters. Als race timer weken voor de wedstrijd gegevens invult is dit idd een schatting.. Daarnaast stond 200 m voor de finish het bordje 32 km (elke kilometer was aangegeven.). Genoeg kans dus om te zien dan de ronde 32 km was. En stond dat ook in de route op maps op de website. Dus ik snap de verwarring niet zo.
Ik had hem aangekaart maar was zeker niet bedoeld als aanval hoor! Vond het top geregeld allemaal! :-q Het was de 1e keer dat ik mee deed met een marathon dus alles was nieuw. Als ik iets leuks vind ga ik vragen stellen :-)
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

I_do schreef: zo 19 september 2021, 10:52
Rutger S schreef: zo 19 september 2021, 10:20 Het houdt de mensen wel bezig zeg, de precieze afstand vd marathon. We doen hier geen op de ideale lijn uitgemeten loop marathon.

De ronde is ten tijde van publicatie een concept. Staat ook op de website ca 30 km en 500 hoogtemeters. Als race timer weken voor de wedstrijd gegevens invult is dit idd een schatting.. Daarnaast stond 200 m voor de finish het bordje 32 km (elke kilometer was aangegeven.). Genoeg kans dus om te zien dan de ronde 32 km was. En stond dat ook in de route op maps op de website. Dus ik snap de verwarring niet zo.
Tja de verwarring volgt denk ik uit het feit dat je je inschrijft voor de 90km :lol: . En ook bij de beschrijving van de route staat "de route is circa 30km lang". In maps zie ik geen afstand staan. Dus minder verwarring, meer dat het onverwacht wat langer was.

Maar nu achteraf zien we het gewoon als bonusafstand waardoor ik langer heb kunnen genieten :-q , en voor een volgende keer er rekening mee houden dat ca 30 (of ca 100 of 200) geen belofte is maar een indicatie.
Circa

1) Bij 2) Bij benadering 3) Dichtbij 4) Naast 5) Nabij 6) Om en bij 7) Om en nabij 8) Omslag 9) Omstreeks 10) Omtrent 11) Ongeveer 12) Pakweg 13) Plusminus 14) Rond 15) Ruwweg 16) Volgens schatting 17) Zowat

en in maps staat elke kilometer aangegeven dus ook die van 32km.

Vorig jaar was 30 km 29km,, nu 32, volgend jaar 30km en 54 cm. Gewoon gaan fietsen de bordjes volgen en dan kom je vanzelf na ca x km bij de finish.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

rcdol schreef: zo 19 september 2021, 11:39
Rutger S schreef: zo 19 september 2021, 10:20 Het houdt de mensen wel bezig zeg, de precieze afstand vd marathon. We doen hier geen op de ideale lijn uitgemeten loop marathon.

De ronde is ten tijde van publicatie een concept. Staat ook op de website ca 30 km en 500 hoogtemeters. Als race timer weken voor de wedstrijd gegevens invult is dit idd een schatting.. Daarnaast stond 200 m voor de finish het bordje 32 km (elke kilometer was aangegeven.). Genoeg kans dus om te zien dan de ronde 32 km was. En stond dat ook in de route op maps op de website. Dus ik snap de verwarring niet zo.
Ik had hem aangekaart maar was zeker niet bedoeld als aanval hoor! Vond het top geregeld allemaal! :-q Het was de 1e keer dat ik mee deed met een marathon dus alles was nieuw. Als ik iets leuks vind ga ik vragen stellen :-)

Haha, zo voelde ik het niet hoor, vond de discussie alleen opmerkelijk kan mij niet herinnenen dat dit eerder is voorgekomen. Het is een crosscountry marathon wedstrijd , alles wat cross is (ook lopen) is de afstand altijd bij benadering. Als je Exacte afstanden wilt moet je je op de baan gaan hardlopen, dan weet je precies waar je aan toebent.

mensen die hun gemiddelde snelheid willen weten , moeten gewoon op hun eigen teller kijken en niet naar de uitslag van een racetimer.
Plaats reactie