Dutch Masters of MTB 200km

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

ollie84 schreef: ma 20 september 2021, 17:09
D-man schreef: ma 20 september 2021, 17:01 ik zag in een eerder bericht dat we de zuidlus eerst rijden... dus dan zit je met Nijverdal Hellendoorn en Holten in de eerste helft van de route... representatief is het wel! Pik Markelo er bij aan en je hebt de helft van de masters gereden.
Hellendoorn / Nijverdal zit in de laatste 100KM, niet in de eerste.
Ok, las wat van een andere user vandaar..
Ik ben mij er eentje...
edithvdb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 16:32

Door kaderbreuk kan ik jammer genoeg niet deelnemen.
Iemand interesse in startnummer aan de helft van de prijs? Start in wave 2.
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

hier ook nog een startbewijs voor de liefhebber, wave 1...
hoef er ook niet de hoofdprijs voor.
Ik ben mij er eentje...
Zwolly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 24 augustus 2016, 08:47
Mijn mountainbike: Cube Nutrail Race Fatbike
Contacteer:

D-man schreef: ma 27 september 2021, 09:18 hier ook nog een startbewijs voor de liefhebber, wave 1...
hoef er ook niet de hoofdprijs voor.
PM gestuurd
Peter904
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 29 december 2005, 13:07
Mijn mountainbike: Scott Scale RC Team

edithvdb schreef: za 25 september 2021, 08:26 Door kaderbreuk kan ik jammer genoeg niet deelnemen.
Iemand interesse in startnummer aan de helft van de prijs? Start in wave 2.
PM gestuurd
FietsWillem
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 1 april 2021, 13:38

Ik heb nog een startbewijs beschikbaar, ben geblesseerd, io met de organisatie kan je nog met je eigen gegevens meedoen en dan dus van mijn nr gebruik maken, moest per omgaande dus wel snel reactie groet Willem
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1377
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

FietsWillem schreef: di 28 september 2021, 18:11 Ik heb nog een startbewijs beschikbaar, ben geblesseerd, io met de organisatie kan je nog met je eigen gegevens meedoen en dan dus van mijn nr gebruik maken, moest per omgaande dus wel snel reactie groet Willem
Heb er ook nog 1, wave 1
dirtbikertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: za 10 februari 2007, 18:20

Parijs-Roubaix was er niets bij :lol:
ollie84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 17:03

dirtbikertje schreef: ma 4 oktober 2021, 10:40 Parijs-Roubaix was er niets bij :lol:
Haha nou inderdaad, wat een regen, wat een modder en wat zwaar! Maar he het is weer gelukt, op naar 2022 en hopelijk eens normale omstandigheden :D
Peter904
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: do 29 december 2005, 13:07
Mijn mountainbike: Scott Scale RC Team

dirtbikertje schreef: ma 4 oktober 2021, 10:40 Parijs-Roubaix was er niets bij :lol:
Aan het "afremmen zonder remmen" hebben hebben we ook massaal kunnen werken. De technieken die ik de laatste 70 km toegepast heb:
- Door de berm
- Afremmen op de zolen
- Zigzaggen
- Remmend mee hinkelen
Al methoden overigens met wisselend succes :lol:

Procentueel ongeveer hetzelfde aantal uitvallers als bij de D200 2017. Denk dat die versie toch nog wat zwaarder was.
ollie84
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 17:03

Peter904 schreef: di 5 oktober 2021, 13:48

Aan het "afremmen zonder remmen" hebben hebben we ook massaal kunnen werken. De technieken die ik de laatste 70 km toegepast heb:
- Door de berm
- Afremmen op de zolen
- Zigzaggen
- Remmend mee hinkelen
Al methoden overigens met wisselend succes :lol:

Procentueel ongeveer hetzelfde aantal uitvallers als bij de D200 2017. Denk dat die versie toch nog wat zwaarder was.
Ik kon alleen voor nog een beetje remmen, maar idd ook voornamelijk de door jouw beschreven technieken gehanteerd.
Ook nog een keer een boompje meegepak bij gebrek aan remmen, volle aanrijding :)

De D200 in 2017 vond ik redelijk vergelijkbaar met deze editie van de dutch masters, enige voordeel was dat we afgelopen zondag ets meer echte mtb routes hadden die nog redelijk begaanbaar waren. Voor mijn gevoel zat er in de D200 van 2017 alleen maar zandpaden, drassige slootkanten en nog meer drek :)
dirtbikertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: za 10 februari 2007, 18:20

Peter904 schreef: di 5 oktober 2021, 13:48
dirtbikertje schreef: ma 4 oktober 2021, 10:40 Parijs-Roubaix was er niets bij :lol:
Aan het "afremmen zonder remmen" hebben hebben we ook massaal kunnen werken. De technieken die ik de laatste 70 km toegepast heb:
- Door de berm
- Afremmen op de zolen
- Zigzaggen
- Remmend mee hinkelen
Al methoden overigens met wisselend succes :lol:

Procentueel ongeveer hetzelfde aantal uitvallers als bij de D200 2017. Denk dat die versie toch nog wat zwaarder was.
Ik zat na 60 km al zonder, maar de zool werkte prima op de uitzonderingen waar hij nodig was. 1x voor zo'n 'poortje' proberen af te remmen, maar stapte mis, met een goede knal tot gevolg. Kwam de laatste tijd al tot de conclusie dat overgroot deel nederlandse routes prima zonder remmen te berijden zijn, maar dit was een bevestiging. Natuurlijk wel iets anders door blinde bochten insturen, maar he, vaak ben je te bang.

Overigens ben ik door mijn remblokken heen tot op de zuigers uit gekomen, dus slijtage was er wel (geld overigens ook voor zo'n beetje alle draaiende delen). Helaas ook meteen water in mijn koplamp die ik voor dagelijks WW ook gebruik (en niet open te maken is), waardoor hij nu altijd op standje 'aan' staat.

Volgend jaar maar weer!
Jemmie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 24 juli 2015, 21:50

Ik neem mijn pet af voor diegenen die deze toch hebben volbracht! Gefeliciteerd!

Ik ben rustig begonnen en heb van het begin geprobeerd mijn remmen te sparen. Maar merkte al na 60km dat ik mijn mechanische schijfremmen steeds een beetje moest bijstellen.
Op 80km had ik al geen remmen meer. Op het 100km punt 45min bezig geweest om mijn remblokken te (laten) vervangen maar aangezien deze niet ingeremd waren had ik op 130km (na 30km) alweer geen remmen meer!
Ik was in de overtuiging dat ik het conditioneel wel uit kon rijden maar heb voor het hoogste punt bij de Lemelerberg besloten dat ik niet veilig verder kon...erg jammer! Een beetje een deceptie dus en tevens een hoop werk om de fiets weer helemaal spik en span te krijgen.
Een ervaring rijker en een illusie armer...

Maar ik ben wel gebrand op een nieuwe poging. Ik sta dan wel met splinternieuwe ingeremde remblokjes aan de start!

Groeten,

Jeroen
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

En ook ingeremde reserve blokjes :wink:
Lekker fietsen!
Jemmie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 24 juli 2015, 21:50

Goeie! Ingeremde reserve blokjes meenemen!
Plaats reactie