Bartje 200 als beginner.

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
MrJaapie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 10 januari 2022, 10:31

Hallo allen,

Ik ben een beginner op de mountainbike. Ik fiets af en toe een route in Nederland. Voornamelijk de routes Ermelo, Harderwijk, Staphorst en Hellendoorn. Nu wil ik dit jaar bartje200 fietsen als uitdaging.

Zijn er mensen die deze tocht hebben gefietst met weinig ervaring?
Zijn er mensen met tips?

Ik ben erg benieuwd!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik ben ook erg benieuwd :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Cees82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: di 25 november 2008, 16:00

Beste Jaapie,

Onervaren of onvoorbereid, that's the question? De Bartje200 is op 19 juni. Je hebt dus nog zo'n 5 maanden om je goed voor te bereiden en iets aan je onervarenheid te doen. Hup, op de fiets en trainen met je kadaver! ;-)

Maar zonder gekheid, een gedegen voorbereiding zal je door de tocht heen helpen en er ook voor zorgen dat je dit met plezier doet. Dus veel (en soms lang) fietsen, je voeding voor tijdens de tocht uitzoeken en uitproberen en je materiaal op orde hebben (fiets en kleding). De finishtijden van afgelopen jaar liggen tussen de 7 en 13 uur. Hier zul je je training dus ook op aan moeten passen. Misschien iemand in je omgeving met ervaring/kennis van training?
MrJaapie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 10 januari 2022, 10:31

Cees, thanks!

Onervaren/onvoorbereid, ik denk een combinatie van beide, maar je hebt zeker gelijk. In beweging komen is prio 1.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna