Rdhf 2022 19 juni
-
- Extreme Biker
- Berichten: 501
- Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
- Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)
Bedankt!KILROY schreef: ↑ma 31 januari 2022, 15:04viewtopic.php?f=25&t=140728
Vanaf pagina 2 begint de pret!
Als ik het zo inschat op basis van de verhalen en tijden die genoemd worden zal de 65 hier niet veel onderdoen voor de lange afstand bij de Marathon van Amerongen (mijn enige vergelijk) of wel?KILROY schreef: ↑ma 31 januari 2022, 15:04viewtopic.php?f=25&t=140728
Vanaf pagina 2 begint de pret!
-
- Extreme Biker
- Berichten: 501
- Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
- Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)
Hmmm...vind ze eigenlijk niet te vergelijken. Bij de marathon van Amerongen heb je meer invloed op hoe zwaar je het maakt voor jezelf.
Wil je mee met het "linkerrijtje" dan ligt het tempo echt wel heel hoog. Ik doe daar bewust altijd de 60, omdat ik zelf gepaced rijden op de UHR heel lastig vind, die baan schreeuwt om snelheid.
Bij de RdhF komt een heel andere techniek naar boven. Veel meer hele lange klimmen (echt vanaf de start al..) en op sommige stukken wordt je techniek en durf echt aangesproken. Wat dat betreft lijkt de RdhF met een perfecte voorbereiding voor de Transalp.
Om op je vraag terug te komen, als je vorig jaar de 90 van Amerongen goed hebt uitgereden dan lukt de RdhF 90 je ook wel. Wel rustig starten (na die knettergekke start dan waar iedereen naar boven stormt).
Wil je mee met het "linkerrijtje" dan ligt het tempo echt wel heel hoog. Ik doe daar bewust altijd de 60, omdat ik zelf gepaced rijden op de UHR heel lastig vind, die baan schreeuwt om snelheid.
Bij de RdhF komt een heel andere techniek naar boven. Veel meer hele lange klimmen (echt vanaf de start al..) en op sommige stukken wordt je techniek en durf echt aangesproken. Wat dat betreft lijkt de RdhF met een perfecte voorbereiding voor de Transalp.
Om op je vraag terug te komen, als je vorig jaar de 90 van Amerongen goed hebt uitgereden dan lukt de RdhF 90 je ook wel. Wel rustig starten (na die knettergekke start dan waar iedereen naar boven stormt).
heheh, goed uitrijden is een vraagteken. Ik ben als vijf na laatste gefinished (maar goed er vielen er ook nog eens 70 van de 300 starters af, dus dan zit je al bij de beste 75% ). Omgekeerd ben ik sindsdien alweer een stuk fitter, en van plan ook flink te trainen de komende maanden (al gestart deze maand) voor mijn transalp eind juni/begin juli. Dus allicht een mooie testcase! Of een reality check, maar dat zien we dan wel weer...KILROY schreef: ↑ma 31 januari 2022, 16:10 Hmmm...vind ze eigenlijk niet te vergelijken. Bij de marathon van Amerongen heb je meer invloed op hoe zwaar je het maakt voor jezelf.
Wil je mee met het "linkerrijtje" dan ligt het tempo echt wel heel hoog. Ik doe daar bewust altijd de 60, omdat ik zelf gepaced rijden op de UHR heel lastig vind, die baan schreeuwt om snelheid.
Bij de RdhF komt een heel andere techniek naar boven. Veel meer hele lange klimmen (echt vanaf de start al..) en op sommige stukken wordt je techniek en durf echt aangesproken. Wat dat betreft lijkt de RdhF met een perfecte voorbereiding voor de Transalp.
Om op je vraag terug te komen, als je vorig jaar de 90 van Amerongen goed hebt uitgereden dan lukt de RdhF 90 je ook wel. Wel rustig starten (na die knettergekke start dan waar iedereen naar boven stormt).
Qua gevoel gingen mijn benen aan het einde van de marathon van Amerongen nog wel goed, maar werd de mentale scherpte wel een dingetje. Dit is in wat listiger terrein wel een dingetje, maar laten we er van uit gaan dat ik nog verbeter de komende maanden... En dan is de 90 wel een mooie challenge!
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 237
- Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04
En hoe is de vergelijking met 105km Bart Brentjens Challenge? Ik neem aan dat de Rdhf technischer en zwaarder is ? (meer hoogtemeters). Aan de andere kant meer tijd want je kunt vroeger starten. Is 90km goed te doen als je de 105km BBC ook aankan?
-
- Extreme Biker
- Berichten: 501
- Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
- Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)
De 90 RdhF is een heel stuk zwaarder dan een (droge!) BB 105, vanuit mijn ervaring. Niet dat de BB meteen slappe hap is, zeker niet. Maar waar je op weg terug naar Eijsden heerlijk in cruise control terugrolt naar het dorp, laten de mannen in Malmedy je even aan het dorp proeven voordat de echte ellende pas begint. Ik heb volwassen mannen zien huilen bij die laatste paar klimmen
Hahaha, ik heb er nu al zin in die laatste klim in te duikenKILROY schreef: ↑ma 31 januari 2022, 19:21 De 90 RdhF is een heel stuk zwaarder dan een (droge!) BB 105, vanuit mijn ervaring. Niet dat de BB meteen slappe hap is, zeker niet. Maar waar je op weg terug naar Eijsden heerlijk in cruise control terugrolt naar het dorp, laten de mannen in Malmedy je even aan het dorp proeven voordat de echte ellende pas begint. Ik heb volwassen mannen zien huilen bij die laatste paar klimmen
-
- Extreme Biker
- Berichten: 877
- Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
- Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
- Contacteer:
Ik ben weer eens in snelheid gepakt om dit topic te openen .
Alle info vinden jullie op
http://www.rdhf.be/nl/home.htm
Inschrijvingen via deze link
https://prod.chronorace.be/registration ... v=3&lng=NL
Er zitten enkele kleine wijzigingen in het parcours, maar daarover later meer.
Grootste wijziging is een nieuwe locatie voor het evenementen, wel met het slechte nieuws dat de startklim nog altijd dezelfde is .
Ik post hier wel regelmatig updates, maar je kan die ook volgen op onze facebook-pagina
https://www.facebook.com/raidhautesfagnes
Alle info vinden jullie op
http://www.rdhf.be/nl/home.htm
Inschrijvingen via deze link
https://prod.chronorace.be/registration ... v=3&lng=NL
Er zitten enkele kleine wijzigingen in het parcours, maar daarover later meer.
Grootste wijziging is een nieuwe locatie voor het evenementen, wel met het slechte nieuws dat de startklim nog altijd dezelfde is .
Ik post hier wel regelmatig updates, maar je kan die ook volgen op onze facebook-pagina
https://www.facebook.com/raidhautesfagnes