Rdhf 2022 19 juni

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1613
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Yes we mogen weer 19 juni malmedy, 1 feb inschrijven open
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Nooit meer, heb ik zo vaak geroepen op die laatste 10KM in 2019.

Ik ga me meteen inschrijven dinsdag.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

heeft iemand ergens een mooi verhaal om me hiervoor te enthousiasmeren? Ik ga een maand later een Transalp fietsen, zou dit een goede training kunnen zijn?
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

I_do schreef: ma 31 januari 2022, 14:57 heeft iemand ergens een mooi verhaal om me hiervoor te enthousiasmeren? Ik ga een maand later een Transalp fietsen, zou dit een goede training kunnen zijn?
viewtopic.php?f=25&t=140728

Vanaf pagina 2 begint de pret!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

KILROY schreef: ma 31 januari 2022, 15:04
I_do schreef: ma 31 januari 2022, 14:57 heeft iemand ergens een mooi verhaal om me hiervoor te enthousiasmeren? Ik ga een maand later een Transalp fietsen, zou dit een goede training kunnen zijn?
viewtopic.php?f=25&t=140728

Vanaf pagina 2 begint de pret!
Bedankt!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

KILROY schreef: ma 31 januari 2022, 15:04
I_do schreef: ma 31 januari 2022, 14:57 heeft iemand ergens een mooi verhaal om me hiervoor te enthousiasmeren? Ik ga een maand later een Transalp fietsen, zou dit een goede training kunnen zijn?
viewtopic.php?f=25&t=140728

Vanaf pagina 2 begint de pret!
Als ik het zo inschat op basis van de verhalen en tijden die genoemd worden zal de 65 hier niet veel onderdoen voor de lange afstand bij de Marathon van Amerongen (mijn enige vergelijk) of wel?
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Hmmm...vind ze eigenlijk niet te vergelijken. Bij de marathon van Amerongen heb je meer invloed op hoe zwaar je het maakt voor jezelf.
Wil je mee met het "linkerrijtje" dan ligt het tempo echt wel heel hoog. Ik doe daar bewust altijd de 60, omdat ik zelf gepaced rijden op de UHR heel lastig vind, die baan schreeuwt om snelheid.

Bij de RdhF komt een heel andere techniek naar boven. Veel meer hele lange klimmen (echt vanaf de start al..) en op sommige stukken wordt je techniek en durf echt aangesproken. Wat dat betreft lijkt de RdhF met een perfecte voorbereiding voor de Transalp.

Om op je vraag terug te komen, als je vorig jaar de 90 van Amerongen goed hebt uitgereden dan lukt de RdhF 90 je ook wel. Wel rustig starten (na die knettergekke start dan waar iedereen naar boven stormt).
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

KILROY schreef: ma 31 januari 2022, 16:10 Hmmm...vind ze eigenlijk niet te vergelijken. Bij de marathon van Amerongen heb je meer invloed op hoe zwaar je het maakt voor jezelf.
Wil je mee met het "linkerrijtje" dan ligt het tempo echt wel heel hoog. Ik doe daar bewust altijd de 60, omdat ik zelf gepaced rijden op de UHR heel lastig vind, die baan schreeuwt om snelheid.

Bij de RdhF komt een heel andere techniek naar boven. Veel meer hele lange klimmen (echt vanaf de start al..) en op sommige stukken wordt je techniek en durf echt aangesproken. Wat dat betreft lijkt de RdhF met een perfecte voorbereiding voor de Transalp.

Om op je vraag terug te komen, als je vorig jaar de 90 van Amerongen goed hebt uitgereden dan lukt de RdhF 90 je ook wel. Wel rustig starten (na die knettergekke start dan waar iedereen naar boven stormt).
heheh, goed uitrijden is een vraagteken. Ik ben als vijf na laatste gefinished (maar goed er vielen er ook nog eens 70 van de 300 starters af, dus dan zit je al bij de beste 75% :lol: :bier: ). Omgekeerd ben ik sindsdien alweer een stuk fitter, en van plan ook flink te trainen de komende maanden (al gestart deze maand) voor mijn transalp eind juni/begin juli. Dus allicht een mooie testcase! Of een reality check, maar dat zien we dan wel weer...
Qua gevoel gingen mijn benen aan het einde van de marathon van Amerongen nog wel goed, maar werd de mentale scherpte wel een dingetje. Dit is in wat listiger terrein wel een dingetje, maar laten we er van uit gaan dat ik nog verbeter de komende maanden... En dan is de 90 wel een mooie challenge!
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

En hoe is de vergelijking met 105km Bart Brentjens Challenge? Ik neem aan dat de Rdhf technischer en zwaarder is ? (meer hoogtemeters). Aan de andere kant meer tijd want je kunt vroeger starten. Is 90km goed te doen als je de 105km BBC ook aankan?
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

De 90 RdhF is een heel stuk zwaarder dan een (droge!) BB 105, vanuit mijn ervaring. Niet dat de BB meteen slappe hap is, zeker niet. Maar waar je op weg terug naar Eijsden heerlijk in cruise control terugrolt naar het dorp, laten de mannen in Malmedy je even aan het dorp proeven voordat de echte ellende pas begint. Ik heb volwassen mannen zien huilen bij die laatste paar klimmen :bier:
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

KILROY schreef: ma 31 januari 2022, 19:21 De 90 RdhF is een heel stuk zwaarder dan een (droge!) BB 105, vanuit mijn ervaring. Niet dat de BB meteen slappe hap is, zeker niet. Maar waar je op weg terug naar Eijsden heerlijk in cruise control terugrolt naar het dorp, laten de mannen in Malmedy je even aan het dorp proeven voordat de echte ellende pas begint. Ik heb volwassen mannen zien huilen bij die laatste paar klimmen :bier:
Hahaha, ik heb er nu al zin in die laatste klim in te duiken :lol:
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1613
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

En ingeschreven voor de 65, zin in
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Ik ben weer eens in snelheid gepakt om dit topic te openen :P .

Alle info vinden jullie op
http://www.rdhf.be/nl/home.htm
Inschrijvingen via deze link
https://prod.chronorace.be/registration ... v=3&lng=NL

Er zitten enkele kleine wijzigingen in het parcours, maar daarover later meer.
Grootste wijziging is een nieuwe locatie voor het evenementen, wel met het slechte nieuws dat de startklim nog altijd dezelfde is :D .
Ik post hier wel regelmatig updates, maar je kan die ook volgen op onze facebook-pagina
https://www.facebook.com/raidhautesfagnes
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Ingeschreven voor de 115, mooi doel om weer eens een beetje serieus te gaan trainen.
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Ook terug ingeschreven!
Plaats reactie