Cycle for Hope 24h MTB marathon 2022

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Big_Philly
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 16:18
Mijn mountainbike: Trek ProCaliber 6 / Giant Trance X 29

Eerder in verkeerd subforum geplaatst... :oops:

Ik hoop dit jaar voor de derde keer mee te rijden met de Cycle for Hope MTB marathon (link). Het is een sponsortocht om geld op te halen voor stichting De Hoop, die zich inzet voor mensen met verslavingsproblemen. Ze doen ook een 4- en 8-uurs variant (voorheen 6- en 12 uurs). Beide eerdere jaren dat ik meereed zullen er zo rond de 100-120 deelnemers geweest zijn, dus wat dat betreft betrekkelijk kleinschalig, maar dat vind ik persoonlijk alleen maar fijn.

In 2019 meegereden met het team van een achterneef, en in 2020 een eigen team opgetuigd. Om diverse redenen 2021 overgeslagen, maar dit jaar probeer ik weer een team uit Hengelo en omstreken (wat an sich geen harde eis is) bij elkaar te sprokkelen. Het is echter niet zo makkelijk om mensen te vinden die 'ja' zeggen op de vraag 'hee, zin om 24 uur te fietsen?' :lol:

In ieder geval beide keren heel gaaf om 24 uur met je eigen verslaving bezig te zijn om een ander van zijn verslaving af te kunnen helpen... :-q Het fietsen in de nacht vind ik vooral heel bijzonder. De eerste keer om 02:00 een edelhert gespot dat mij van achter een hek met een wat meewarige blik aankeek... maar toen was de nachtroute eigenlijk alleen asfalt met een klein stukje grindpad. In 2020 is de nachtroute veranderd en ook daadwerkelijk met fatsoen een mountainbikeroute te noemen.

Zijn er toevallig andere forumleden die deze wel eens hebben gereden (of überhaupt kennen)? En eventueel geïnteresseerden om mee te doen?
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Ik heb even zitten kijken en het gaat niet om een estafette maar team trial waarbij je 24h bij elkaar moet blijven rijden toch?
Dat vind ik wel veel van het goede
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Geen 24-uurs solo

Jammer
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Big_Philly
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 16:18
Mijn mountainbike: Trek ProCaliber 6 / Giant Trance X 29

Johanson schreef: di 24 mei 2022, 22:48 Ik heb even zitten kijken en het gaat niet om een estafette maar team trial waarbij je 24h bij elkaar moet blijven rijden toch?
Dat vind ik wel veel van het goede
Nee, de regel is dat er tijdens die 24 uur steeds minimaal 1 persoon van je team rijdt. Althans, zo las ik de voorwaarden van deelname en zo hebben we de vorige keren gereden.
Het is ook geen competitie of zo, puur een sponsortocht waar je dus zelf de lat bepaalt (of laat bepalen door je donateurs).
Peelrijder schreef: di 24 mei 2022, 22:50 Geen 24-uurs solo

Jammer
Kan wel. In 2020 was er in ieder geval 1 solo 24h rijder die als extra teamlid een begeleider had die hem van eten en drinken voorzag. Hij had als ik het me goed herinner iets meer dan 400km afgelegd aan het eind.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Big_Philly schreef: wo 25 mei 2022, 07:43
Peelrijder schreef: di 24 mei 2022, 22:50 Geen 24-uurs solo

Jammer
Kan wel. In 2020 was er in ieder geval 1 solo 24h rijder die als extra teamlid een begeleider had die hem van eten en drinken voorzag. Hij had als ik het me goed herinner iets meer dan 400km afgelegd aan het eind.
Dat zal Martijn wel zijn geweest :lol:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Big_Philly
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 16:18
Mijn mountainbike: Trek ProCaliber 6 / Giant Trance X 29

Deze begint al bijna... volgende week vrijdag.
Ik heb een team van 7 man weten te strikken... Dus gaat dik in orde komen.
Even spammen met een wervingsvideo voor donaties aan dit mooie doel ;)
Video
Plaats reactie