Lakebike24 2022

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Iemand meer hier die deze ook heeft gereden?

Ik heb het NK 24-uur Solo gereden en als 6e gefinisht.

Afvalbrand bij de buurman hielp ook niet echt mee...
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Knap hoor, 24 uur solo :-q
Niet mijn ding, maar heeeel veel respect.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Yannickthemechanic
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 21 maart 2020, 16:53

Ik heb de 4 uurs gereden! Uiteindelijk in het laatste half uur nog van 8e naar 4e plek gereden :-D . Wel diep respect voor die 24 uurs rijders hoor. Waren er een aantal op het parcours die meer dood dan levend waren, reageerden bijna nergens meer op en reden op automatische piloot nog rondjes in de laatste uren. Na 4 uur deed m'n lichaam al pijn, wil niet weten hoe dat moet voelen na 24 uur... Vond het wel een leuk evenement, ga vaker meedoen denk ik
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik moet eerlijk zeggen dat het me enerzijds meeviel, anderzijds meeviel.

Ik was al vanaf half 8 wakker, om 09.30 was ik in Best.
Alles opbouwen, maar ook nog de inlaadstress thuis ook al lag alles klaar.
Zenuwen denk ik ook nog.
En volledig self supported gereden, volgend jaar ga ik echt wel met verzorging rijden!
Scheelt me vlot 4 rondes qua tijd heb ik berekend.

De zenuwen, lichamelijke ongemakken (zadelpijn door kapotte blaren op de billen), pijnlijke handen door de verkeerde grips te rijden.
De rook van de afvalbrand die je de eerste 5 uur binnenkreeg, de tegenwind op het herstelstuk na de camping, de geur van de rendac.

Dat waren de tegenvallers, hierdoor ook 2,5 uur geslapen vanaf 03.00 tot 05.30, om 06.00 ben ik verder gereden (nog steeds op dezelfde positie gelukkig)

Tussen 06.00 en 13.00 nog 1 plek kunnen terugwinnen van #7 naar #6 met 3 rondes voorsprong.

Meevallers:

De nacht; viel me allermeest mee om met lampen te rijden, weinig gedaan, maar aangenaam verrast door hoe dit ging.

Aanmoediging van iedereen en alle rijders die elkaar ook gewoon bleven motiveren, echt klasse!

Volgend jaar met camping en verzorging.

Dan ook mijn fiets beter op orde (deze rij ik net 2 weken) qua grips, de rest was perfect.

Al met al genoten van de ervaring en veel geleerd, niet slecht voor een eerste keer vind ik.

Voor de liefhebbers:

https://strava.app.link/GW4slFHaEqb
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

4 uurs gereden. Het rondje had een lekkere flow dus kon de 15 rondes vrijwel in hetzelfde tempo rijden. Wel lastig is het enorme verschil in snelheid tussen de zombies :) van de 24 uur en de 4 uurs rijders. Als je weg wil rijden van je groepje dan moet je dat heel goed plannen want op de smalle trails verlies je achter de langzamere rijders heel veel tijd. Misschien is het een beter idee om de 4 uurs solo bij de start van de 24 uurs te doen. Dan is alles nog fit en is er minder verschilt in snelheid. De 6 en 12 uurs rijders gaan ook al een stuk langzamer.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Je wilt de 4-uurs, de 6-uurs en de 24-uurs op dezelfde starttijd zetten?

Succes :lol:

Dat is bijna iedereen die meedoet, garantie voor problemen als je het mij vraagt.

Het zou daarintegen wel verstandig zijn om de 4-uurs op vrijdag te laten starten van 20.00 tot 00.00
Of op zondag van 13.00 tot 17.00.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Heb de 6 uurs gereden. Niet afgemaakt, na 3.5 uur gestopt. Toen was ik wel klaar. Heb veel blessure leed gehad met de laatste maanden herstellen van een hernia dus was al blij dat ik die 3.5 uur kon fietsen. Ik vind dit echt een heerlijk evenement. Alles is goed geregeld, leuk parcours en de sfeer is altijd top.

De afgelopen jaren de 24 uurs in team verband enkele keren gereden, een keer 24 uur solo en nu de voor de tweede keer de 6 uurs solo. Volgend jaar weer!

@Schepp, het is juist makkelijker om de 4 uurs op zondag te rijden. Dan is er veel meer ruimte dan op zaterdag. Vergeet niet dat de top 24 uur solo rijders de eerste 6 uur nog met gemak 24/25 km/uur gemiddeld rijden he. Dat is een serieus tempo. Dus om hen in te halen op dat parcours is op zaterdag een stuk lastiger dan op zondag als het tempo wat mee gedaald is. Het inhalen van de langzame rijders zou geen probleem moeten zijn, er is meer dan genoeg ruimte om in te halen naar mijn mening.

En het trekt ook bezoekers op zondag ochtend die anders waarschijnlijk niet zouden komen kijken.

@Geert: knappe prestatie. 400 KM is een behoorlijke afstand! Met verzorging rijden is wel fijner inderdaad. Het neemt net dat kleine beetje moeite uit handen. Ieder procentje aan energie heb je nodig dus dat scheelt echt wel. Geen problemen met voeding oid gehad? Het was zaterdag behoorlijk warm namelijk dat maakt het logistiek soms nog net wat moeilijker om te zorgen dat je genoeg blijft drinken.
Wat zou je de volgende keer echt anders doen als je nog een keer mee zou doen?
#Skraleanjers
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Shifty allereerst bedankt voor het compliment!

Met eten en drinken zit ik vrij goed gelukkig, ik kan op heel weinig heel lang door (en iedereen die zegt dat droogrijden achterhaald is -> in your face!) Maar ik heb getraind op droogrijden waardoor ik dus pas elke 1,5 uur hoef te drinken en elke 3 uur wat kan/ wil eten.

Ik heb elke 3 uur dus als rustmoment gepakt en om bij te vullen.

Repen kreeg ik niet weg, dus geleefd op peperkoek en bananen.

Wat ik echt anders zou doen:
-zweetshirt eerder uit doen
(heel de zaterdag met eentje aan gereden terwijl het eigenlijk te warm was voor eentje, zondag ochtend vanaf 6 uur zonder gereden voelde sowieso al stukken beter)
-Sowieso verzorging voorzien
-chamoise zalf smeren op de billen (nu blaren gereden en die weer kapot gereden)
-de kopgroep beter houden, was ze nu na 1,5 ronde kwijt door tragere rijders niet te passeren op minder sociale wijze, dan lever je toch in op positie als je geen wiel kan pakken.

Voor de rest eerder op de camping gaan staan (op vrijdag) zodat je de zaterdag meer rust hebt
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Peelrijder schreef: wo 8 juni 2022, 18:13 Shifty allereerst bedankt voor het compliment!

Met eten en drinken zit ik vrij goed gelukkig, ik kan op heel weinig heel lang door (en iedereen die zegt dat droogrijden achterhaald is -> in your face!) Maar ik heb getraind op droogrijden waardoor ik dus pas elke 1,5 uur hoef te drinken en elke 3 uur wat kan/ wil eten.

Ik heb elke 3 uur dus als rustmoment gepakt en om bij te vullen.

Repen kreeg ik niet weg, dus geleefd op peperkoek en bananen.

Wat ik echt anders zou doen:
-zweetshirt eerder uit doen
(heel de zaterdag met eentje aan gereden terwijl het eigenlijk te warm was voor eentje, zondag ochtend vanaf 6 uur zonder gereden voelde sowieso al stukken beter)
-Sowieso verzorging voorzien
-chamoise zalf smeren op de billen (nu blaren gereden en die weer kapot gereden)
-de kopgroep beter houden, was ze nu na 1,5 ronde kwijt door tragere rijders niet te passeren op minder sociale wijze, dan lever je toch in op positie als je geen wiel kan pakken.

Voor de rest eerder op de camping gaan staan (op vrijdag) zodat je de zaterdag meer rust hebt
Heb je in die 24 uur geen last gekregen van je nek of rug?
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Dizer schreef: zo 12 juni 2022, 15:50 Heb je in die 24 uur geen last gekregen van je nek of rug?
Niet echt eerlijk gezegd.

De 2 dagen erna wel met echt lagere rugpijn uit bed gekomen, maar ook dat trok snel weg.

Het enige waar ik echt last van had waren blaren op het zitvlak en van mijn handen (door de verkeerde grips)
We zijn nu ruim een week verder en ik heb nu pas het gevoel in al mijn vingers terug.

Meteen na afloop voelde ik in beide handen de pink en ringvinger niet meer.
Na 1,5 dag was dat rechts weg, links is pas sinds gister volledig terug.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie