Houfmarathon gereden

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
€win H
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 28 juli 2003, 19:37
Mijn mountainbike: S-works...
Contacteer:

90 km was voor mij de te volbrengen afstand.
Het eerste uur was het vooral wachten op de singeltracks en lekker opschuiven met het klimmen.
Al met al viel het weer mij reuze mee en kon ik zonder veel problemen
met m`n bike,lekker constant rijden.

41e met een eindtijd van 5.11
-MTB Team Putten-
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

En zo ziet je ketting er al na zo'n 4uur na een rit in Houffalize uit, mooi goedbruin gebakken :-D
Afbeelding

En die verekte klei was toch behoorlijk moeilijk weg te krijgen de volgende dag? jezus wat een plakzooi!
Afbeelding

Maar dat was de rit dubbel en dwars waard
Rudebox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 23:51

Lag ik een maand geleden nog op bed met een antibiotica kuur ivm een zware bronchitis, toch nog maar wat gaan trainen na een goed voorseizoen en voor de 3e keer meegedaan in Houffa aan de 60km. Prachtig weer, ik vond het parcours er nog best wel goed bijliggen, zeker als je dit vergelijkt met de eerste versie...
Na de 41km verversingspost, met dat lekkere klimmetje er naar toe, was het beste er wel af en vanaf een kilometer of 50 was het kaarsje op en werd het afzien. Met name dat stuk wereldbekerparcours op het einde heb ik meer gelopen dan gefietst, maar ja, 95kg + V-Brakes + modder + steile afdalingen + vermoeidheid zijn niet de beste combi's :wink: Eindtijd 5.06 uur. Nog best wel redelijk tevreden. Verder hulde voor deze toporganisatie en de lekkere braadworsten na afloop !!!
When you think we're lost, we're exploring...
Franky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: za 23 augustus 2003, 16:38
Mijn mountainbike: Cannondale F600SL '05
Contacteer:

Mijn eerste marathon, en dat heb ik geweten! Ik had me vooraf weten in te houden, dus voor de 60 ingeschreven.

Totaan de eerste bevoorrading geen probleem. Mooie routes, wel veel modder, maar prima weer. De bevoorrading zelf was perfect georganiseerd. Voldoende te knagen, en zelfs mijn fiets werd schoongespoten. De tweede etappe begon prima, en voor ik het wist had ik er 30 km opzitten. Toen kwam het beekje... Voor mij het mooiste deel van de route, maar na 3 keer (!) voorover te zijn gedoken werd me toch wel duidelijk dat ik nog flink aan de techniek moet werken.

De klim naar de tweede bevoorrading was lang, maar reed ik eigenlijk toch wel lekker omhoog. Als beloning pannekoeken (of zijn het nou pannenkoeken?), en die gingen er wel in. Direct nadat ik weg was gegaan voor de laatst 19km kwam ik in een dip terecht. Logisch dacht ik, want dat zul je iedere marathon wel hebben. Wat ik ook dacht, was dat ik er na een paar kilometertjes weer uit zou komen. Niet dus... De laatste 15 heb ik echt moeten afzien, zeker op het zeeeer lange stuk langs de snelweg.

Na 58 km het asfalt op, dus ik dacht: ok, het zit erop. Niet dus... Nog ff flink aan de bak de laatste 2 km, met als slotstuk het bruggetje. Als het ijs in thialf zo glad was werden daar alle wereldrecords aan flarden gereden! Nog 1 keer flink op mijn bek dus, maar terugkijkend was dat eigenlijk de perfecte afsluiter...

Gistermiddag moest ik er niet aan denken, maar vandaag zeg ik: volgend jaar weer!
Laatst gewijzigd door Franky op di 29 augustus 2006, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Pas afstappen als je ligt...
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

En die verekte klei was toch behoorlijk moeilijk weg te krijgen
He Snelle heb mijn bike ook al weer gepoetst en wel klaar staan voor de volgende rit. Hoe heb jij je ketting bevrijdt van de Belse modder (ik krijg hem niet helemaal brandschoon)?
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

hansdegebruiker schreef:
En die verekte klei was toch behoorlijk moeilijk weg te krijgen
He Snelle heb mijn bike ook al weer gepoetst en wel klaar staan voor de volgende rit. Hoe heb jij je ketting bevrijdt van de Belse modder (ik krijg hem niet helemaal brandschoon)?
Gewoon effe met spons eromheen rondrossen dien ketting(draaien), daarna inspuiten met teflonpray. Die ketting komt helemaal weer op kleur als je er weer een stuk mee gaat rijden :wink:

En andere koop je toch weer gewoon een nieuwe? :-D (jeweetwel, die mooie goudkleurige ketting) Misschien krijg je wel een nieuwe van Louis van Dijk, je moet het gewoon op garantie gooien :wink:

Maar eeuuuhh... we gaan offtoppic Hans, straks krijgen we een standje van Mod.

Het was een heeeele mooie rit :tong Zag trouwens in het begin bij de eerste klim een wat gezette man met het fel begeerde mountainbike.nl shirt al puffend afstappen, ben benieuwd wie dat hier was :-D
Gos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 22:43
Mijn mountainbike: is mooi!!!!

Gewoon in een bak met diesel flikkeren, dag laten liggen en dan insmeren met dry lube. Is ie weer als nieuw!

ONTOPIC:
Het was weer geweldig, mijn fietstijd lag bij de eerste 180, volgend jaar ga ik voor de eerste 100! In iedergeval sneller!
Van het kopen van mijn EPIC heb ik spijt, spijt dat ik hem niet eerder heb gekocht!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

SnelleJonge schreef:En zo ziet je ketting er al na zo'n 4uur na een rit in Houffalize uit, mooi goedbruin gebakken :-D
http://photo.pinkbike.com/photo/987/pbpic987698.jpg
...
Maar dat was de rit dubbel en dwars waard
Het is natuurlijk niet verboden onderweg wat olie op de ketting te gieten ;)
(De tijd die dat kost win je m.i. zo weer terug doordat alles blijft functioneren. En een gesmeerde ketting heeft een hoger rendement.
Als bonus krijg je ook nog eens de langere levensduur van ketting en tandwielen)
Jammer dat ik niet in de gelegenheid was deel te nemen, net terug van vakantie.
Maar het scheelt wel een flinke poetsbeurt :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Comp Sjoerd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 17:41
Mijn mountainbike: c'dale flash team
Contacteer:

Zo wat was t smerig in houffa zeg! :D
UIteindelijk heb ik de 120 km in 7 uur 28 gereden, ben er redeljik tevreden mee, maar echt lekker stevig doortrappen lukte me niet zo in die bagger hoor! :D
't Kleine blad? Gaan we schelden?--->granny's zijn voor opa's :P
www.ventoux.nl
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Opzich als ik alles zo lees ook niet (meer) ontevreden 134ste op de 90km in 5u59min.
Het waren wel 92.1 kilometers!!

Toch wel lang had nog nooit langer dan 4u30 op de fiets gezeten en heb daarom het tempo erg aan moeten passen. Maar goed het was wel een leuke ervaring
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates


Het was een heeeele mooie rit :tong Zag trouwens in het begin bij de eerste klim een wat gezette man met het fel begeerde mountainbike.nl shirt al puffend afstappen, ben benieuwd wie dat hier was :-D
Dat was ik.

Ik heb moeten afstappen omdat iemand het nodig vond om mij te snijden en van de fiets af te rijden. Omdat ik niet iedereen lastig wilde vallen met mijn pogingen om weer op gang te komen heb ik een stukje gelopen om daarna op een iets breder stuk weer te gaan fietsen.

Het viel me trouwens op hoeveel Mountainbikers het ikke ikke ikke gevoel perfect weten uit te dragen tijdens zo'n tocht. Misschien moet ik me ook maar eens zo'n houding aan gaan meten :-)

Gr Rob Coenders
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
Little John
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 18 juli 2006, 20:01
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC 5 / Trek 4100
Contacteer:

Zo hier volgt nog even het hoogteprofiel van mijn fietscomputer.
Afbeelding
Maargoed ik kan toch nie biken.?!
Never underestimate the power of Juicy 7's.?!
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

ha, jij hebt ook ongeveer 1300 hoogtemeters, dat had ik ook! Aangezien de organisatie het had over 1600 hm, begon ik al te twijfelen aan de betrouwbaarheid van mijn vdo 1.0+ !
#Skull'
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: di 30 augustus 2005, 10:43
Contacteer:

Volgens mijn Polar had ik 1350 hoogtemeters.
Little John
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 18 juli 2006, 20:01
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC 5 / Trek 4100
Contacteer:

Mischien hebben ze de route moeten wijzigen, ivm te gevaarlijke stukken door slecht weer ofzo. Of hen meetapparatuur klopt niet als wij ongeveer gelijk zitten.
Maargoed ik kan toch nie biken.?!
Never underestimate the power of Juicy 7's.?!
Plaats reactie