24h rad am ring

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Plaats reactie
MEK~prut
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 1 december 2006, 13:49
Mijn mountainbike: heeft last van valleritis
Contacteer:

op 4-5 augustus zal in Nurburg (je weet wel van de ring) een 24uurs MTB wedstrijd worden gehouden. Ik overweeg een deelname en dus bij deze de vraag of iemand ervaring heeft met deze wedstrijd? Zijn er evt mensen die ook zitten te denken om eens te gaan kijken?
Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body, but rather to skid in sideways - bike in your hands -body thoroughly used up and screaming "WOO HOO, What a Ride!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ervaring met deze (nog) niet, maar overweeg wel deze te doen omdat Eschlikon nog niet opgedroogt is na vorig jaar.
Deelname afhankelijk gezondheid (voetblessure) en de verzorging.
Kijken in ieder geval niet, alleen vanaf het stuur
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Vorig jaar op de weg gereden, als spontane invaller in een 4-pers. team. Komend jaar wellicht weer op de weg.... We zouden met een dames duo en een heren duo gaan, maar dat lijkt fout te gaan lopen, dus ik moet nog zien of ik alleen, team, race of MTB rij. ;)

't Rondje is qua paden en hoogtemeters niet echt uitdagend, als ik de beschrijven lees, maar de sfeer in Nürburg is super!

@Fred: Misschien dat er tzt iets te regelen is met verzorging en zo. Wij (lees: deel van het oude Corratec ploegje) hebben iig een pit box tot onze beschikking, maar volgens mij geen verzorg(st)er meer....
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Klinkt niet verkeerd, want ik zat meer met een nette plek als onderkomen.
Heb al wat geinformeerd mbt assistentie en hopelijk gaat dat goed komen en kunnen we "zaken" doen.
Lijkt me wel heel gezellig met de "oude" ploeg zo'n weekendje afzien.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Toppie. Ik zal binnenkort weer eens polsen of er al een oplossing voor de herverdeling van de ploegen is....
Stamppot with weaksauce!
SevenMountains
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 9 oktober 2006, 09:44

Eventjes een oud topic omhoog kicken, maar heeft iemand nog gereden afgelopen jaren die iets over het mountainbike deel kan zeggen?
Biking.. a word with a lot of directions
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Inderdaad afstoffen van een topic, maar mede dankzij dit forum werden de contacten verder gelegd. Ik ben er toen heen gegaan met als begeleider Brian Timp en samen hadden we toen onderdak bij Eric en consorten. Ging toen boven verwachting : http://www.mtb-sport.nl/2007-rad-am-ring.asp.
Qua parcours stelde het technisch gezien zo goed als niets voor. Zat redelijk stuk asfalt in, want je ging voor de hoofdtribunes langs, pakte de eerste chicane en dan via het rennerskwartier kwam je op de oude Nordschleife.
Dan kreeg je off road stukjes met wat grasstukken, schotter en 1 stukje met wat bochten in het bos omlaag, maar ook alles behalve moeilijk. Wat wel lekker was, was het feit dat het (bijna) overal breed genoeg was om in te halen of ingehaald te worden en niet kunstmatig geneuzel met linten en singeltracks. Overigens dat ook bij Eschlikon.
Verder "hing" het MTB'en er maar een beetje bij, want het is primair gericht op de racefietsen. MTB beetje bijprogramma.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Dat was een mooie belevenis!
Plaats reactie