17-07-2010 t/m 24-07-2010 Craft Transalp 2010

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
HaroldT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: zo 11 februari 2007, 13:05
Mijn mountainbike: Simplon Crirex Scott Genius Wilier Cento Uno-mtb
Contacteer:

juist, best lekker.
http://www.kirchberg.at/nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
HaroldT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: zo 11 februari 2007, 13:05
Mijn mountainbike: Simplon Crirex Scott Genius Wilier Cento Uno-mtb
Contacteer:

Zoo vandaag een hoogte en warmtestage op de postbank.. mijn thuisberg...
http://www.kirchberg.at/nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
legend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 18 juli 2007, 21:30
Mijn mountainbike: Cannondale flash ultimate, cannondale Flash 29er 2, Cannondale Scalpel, focus CX

tati schreef:
In sommige dorpen kun je gratis naar het plaatselijke zwembad. :-q
Neem dan ook een badmuts mee, is nog steeds in heel veel zwembaden verplicht.
BobScalpel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 7 juli 2010, 11:59

Nog een paar dagen, dan mogen we eindelijk los. Heb er zin in!

Wij willen na afloop nog een paar dagen in Italie blijven, maar worstelen een beetje met de logistiek. Onze auto staat dan immers nog in Füssen.

Iemand ervaring met alternatieven? (trein, taxibus, shuttle o.i.d?)
Of is er toevallig nog een begeleider/volger die onze auto kan rijden?

In het 'ergste' geval rijden we met de transalp bus terug naar füssen om daarna weer het stuk zuidwaards weer te rijden.
HaroldT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: zo 11 februari 2007, 13:05
Mijn mountainbike: Simplon Crirex Scott Genius Wilier Cento Uno-mtb
Contacteer:

Ik blijf een paar dagen relaxen op camping in fussen.
http://www.kirchberg.at/nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Gisteren een Specialized Epic Marathon frame ('09) gekocht. Sta dus niet met m'n Scale aan de start 8)
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
PesaH
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: vr 15 augustus 2003, 10:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert '07
Contacteer:

JorisR6 schreef:Gisteren een Specialized Epic Marathon frame ('09) gekocht. Sta dus niet met m'n Scale aan de start 8)
Absoluut niet nodig. De route van vorig jaar die ik op mijn epic gereden heb was heel makkelijk op een hardtail te doen. Volgende keer neem ik de hardtail mee.
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

JorisR6 schreef:Gisteren een Specialized Epic Marathon frame ('09) gekocht. Sta dus niet met m'n Scale aan de start 8)
Lijkt me een heel goed idee om een week van te voren je fiets nog om te bouwen :-q :tong .
http://www.velozine.nl - offroad nieuws, reportages en testen
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

PesaH schreef:Absoluut niet nodig. De route van vorig jaar die ik op mijn epic gereden heb was heel makkelijk op een hardtail te doen. Volgende keer neem ik de hardtail mee.
De Scale is goed, maar de Epic is naar mijn idee net wat beter geschikt voor marathons.

Had de Transalp ook aangedurft op de Scale, maar had die Epic al langer in het vizer. Ik vond het nu het juiste moment om die Epic te kopen:
1) Meteen gebruiken in zijn natuurlijke omgeving 8)
2) Goede deal kunnen maken
Laatst gewijzigd door JorisR6 op do 8 juli 2010, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

JeroenK schreef:Lijkt me een heel goed idee om een week van te voren je fiets nog om te bouwen :-q :tong .
Sarcastisch bedoeld? ;)

We zijn met de camper, dus voldoende mogelijkheden, gereedschap en onderdelen voorhanden. En anders was de Scale dit weekend ook tot op het frame uit elkaar gegaan.

Neem voor de zekerheid ook de Scale mee.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

JorisR6 schreef:Sarcastisch bedoeld? ;)
Nee, ik zit niet zo in de concurrentie modus voor de Transalp. Ik gun alle andere deelnemers en met name de Nederlanders al het goede.

Het was meer bedoeld als... Is het niet wat naïef om te denken dat er niets onvoorziens gebeurt als je een fiets bouwt? Ik kwam laatst bijvoorbeeld een frame tegen waarbij bij ombouw van de remmen de IS naar Postmount adapter tegen een lasnaad aan bleek te komen :-{.

Maargoed, als je je Scale frame meeneemt, kan je altijd terug.
http://www.velozine.nl - offroad nieuws, reportages en testen
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

JeroenK schreef:
Nee, ik zit niet zo in de concurrentie modus voor de Transalp. Ik gun alle andere deelnemers en met name de Nederlanders al het goede.
Zover had ik niet eens doorgedacht :)
Het was meer bedoeld als... Is het niet wat naïef om te denken dat er niets onvoorziens gebeurt als je een fiets bouwt? Ik kwam laatst bijvoorbeeld een frame tegen waarbij bij ombouw van de remmen de IS naar Postmount adapter tegen een lasnaad aan bleek te komen :-{.

Maargoed, als je je Scale frame meeneemt, kan je altijd terug.
Er zullen zeker onvoorziene dingen zijn. Als ze niet op te lossen zijn, kan ik idd nog terugvallen op de Scale.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Reinhard
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: wo 15 juli 2009, 14:20
Mijn mountainbike: Canyon GC SLX XO 2*10

Ach ombouwen zo gedaan.... Zelf afgelopen vrijdag mijn fiets omgebouwt. Maar dat was van sworks HT 2010 naar sworks HT 2010. Dat past dan altijd en was met een uurtje klaar. Maar inderdaad geklooi met adapters heb ik ook wel eens meegemaakt op een zaterdagmiddag met op zondag een marathon..... Dat is inderdaad klote.

Maar de kriebels beginnen nu wel te komen. Ik heb er zin in. De trainingen nu in de hitte zijn in ieder geval een goede voorbereiding. De rem staat er al vanaf vorig weekend op. Alleen dat vroeg naar bed gaan is lastig met en een WK en de Tour de France.
PesaH
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: vr 15 augustus 2003, 10:30
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert '07
Contacteer:

JorisR6 schreef: Ik vond het nu het juiste moment om die Epic te kopen:
1) Meteen gebruiken in zijn natuurlijke omgeving 8)
2) Goede deal kunnen maken
Ik moet toegeven, het is een mooi excuus om een pracht fiets te kopen :tong :wink: :-q
HaroldT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: zo 11 februari 2007, 13:05
Mijn mountainbike: Simplon Crirex Scott Genius Wilier Cento Uno-mtb
Contacteer:

Wel fijn dat iemand een reserve bike meeneemt... dus mocht mijn Wilier het begeven.... :winkie:
http://www.kirchberg.at/nl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie