Hoe kun je problemen hebben met iemand die er staat voor jou veiligheid?ATBroekie schreef:Verder ging het prima en ook geen problemen gehad met verkeersregelaars
10-10-2010 Eijsden, Bart Brentjens Challenge
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1610
- Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
- Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma 15 oktober 2007, 23:07
- Mijn mountainbike: Cube cc ltd 2008
Heb al een aantal reactie's gelezen van mensen die de verkeerde kant op zijn gestuurd. Kan zo maar zijn dat ze een keer echt niet op letten en dan heb ik er echt wel problemen mee.BikerBas2 schreef: Hoe kun je problemen hebben met iemand die er staat voor jou veiligheid?
Maar zoals gezegd, liep het alllemaal top en heb ik (persoonlijk) geen reden tot klagen. Nu maar flink blijven stampen en efstanden maken, want ik wil die 100 ook wel eens rijden
Kan het ook op slicks?
- Blackbull
- Extreme Biker
- Berichten: 578
- Lid geworden op: ma 20 september 2004, 13:57
- Mijn mountainbike: Specialized Epic & Diverge & Allez
Van de 1376 deelnemers voor de 100km (incl wedstrijd) hebben 999 mensen deze ook voltooid (totaal van alle eindlijsten).lennytp schreef:Ben benieuwd hoeveel mensen zich ingeschreven hebben voor de 100 km met inderdaad het doel deze afstand uit te rijden; of was het te doen om de vroege(re) start?
Dus 377 DNS, DNF en idd D55/75.
Heb wel eens een marathon gereden waar ook een verkeersregelaar stond. Alleen had deze het te druk met ouwehoeren.BikerBas2 schreef:Hoe kun je problemen hebben met iemand die er staat voor jou veiligheid?ATBroekie schreef:Verder ging het prima en ook geen problemen gehad met verkeersregelaars
Ik ging er vanuit dat het veilig was omdat hij geen aanstalte maakte om mij of het verkeer tegen te houden. Tot ik bijna in aanrijding kwam met een auto. Als ze dan toch niet van plan zijn om iets te doen kunnen ze beter helemaal weg blijven.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10376
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Wees blij dat er uberhaupt vrijwillgers zijn die jou een leuke dag proberen te bezorgen!! Een beetje dankbaarheid kan geen kwaad, lijkt me.
En let dus altijd op of er geen verkeer aan komt, waar je ook rijdt, wat een regelaar ook wel of niet aangeeft. Je bent en blijft uiteindelijk toch zelf verantwoordelijk, of je het leuk vindt of niet.
En als je daar niet mee kan leven kun je heel makkelijk wensen dat een verkeersregelaar wegblijft... je kunt ook beslissen zelf weg te blijven... je opmerking 'klinkt' wat verwend, maar misschien was dat niet zo bedoeld?
En let dus altijd op of er geen verkeer aan komt, waar je ook rijdt, wat een regelaar ook wel of niet aangeeft. Je bent en blijft uiteindelijk toch zelf verantwoordelijk, of je het leuk vindt of niet.
En als je daar niet mee kan leven kun je heel makkelijk wensen dat een verkeersregelaar wegblijft... je kunt ook beslissen zelf weg te blijven... je opmerking 'klinkt' wat verwend, maar misschien was dat niet zo bedoeld?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius schreef:Wees blij dat er uberhaupt vrijwillgers zijn die jou een leuke dag proberen te bezorgen!! Een beetje dankbaarheid kan geen kwaad, lijkt me.
En let dus altijd op of er geen verkeer aan komt, waar je ook rijdt, wat een regelaar ook wel of niet aangeeft. Je bent en blijft uiteindelijk toch zelf verantwoordelijk, of je het leuk vindt of niet.
En als je daar niet mee kan leven kun je heel makkelijk wensen dat een verkeersregelaar wegblijft... je kunt ook beslissen zelf weg te blijven... je opmerking 'klinkt' wat verwend, maar misschien was dat niet zo bedoeld?
Niets verwend aan.
Ik ga er gewoon vanuit dat verkeersregelaars hun werk doen als ze er staan.
Waarom zou je anders een paar avonden cursus gaan volgen en een hele dag ergens gaan staan als je het toch niets intereseerd of iemand bijna voor een auto rijdt.(cursus is nl. verplicht voor officiele verkeersregelaars)
Heb zelf ook regelmatig vrijwilligerswerk gedaan en vroeger regelmatig gevlagd bij de motorcross, maar ik vind dat je daar ook serieus mee om moet gaan. Anders breng je andere gewoon in gevaar.
Ik weet dus heus wel hoe het is om de hele dag ergens rond te moeten hangen voor andere hun plezier.
Niets tegen de verkeers regelaars bij de BBC, ik vond dat die goed hun werk deden.
Maar het was bij een andere marathon. Hier kwam je volgas een berg af, bomen en dichte struiken aan beide zijde en dat pad kwam op een weg uit. Als je zou willen kijken moest je helemaal stil gaan staan of er iets aan komt. Maar als je dan een verkeersregelaar ziet staan, vind ik dat je er best vanuit mag gaan dat die wel even zijn hand op kan steken dat ik moet stoppen wanneer er verkeer zou naderen. Als ze dit al niet van plan zijn kunnen ze er beter niet staan, en gewoon een bordje er neer zetten.
Vind het trouwens bij toertochten zowiso onzin dat er verkeersregelaars zijn. Hier heb je helemaal geen tijdsdruk en nauwlijks competitiedrang.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
- bduits
- Mountainbike Junk
- Berichten: 300
- Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
- Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er
Geheel mee eens.tati schreef:Niets verwend aan.
Ik ga er gewoon vanuit dat verkeersregelaars hun werk doen als ze er staan.
Waarom zou je anders een paar avonden cursus gaan volgen en een hele dag ergens gaan staan als je het toch niets intereseerd of iemand bijna voor een auto rijdt.(cursus is nl. verplicht voor officiele verkeersregelaars)
Heb zelf ook regelmatig vrijwilligerswerk gedaan en vroeger regelmatig gevlagd bij de motorcross, maar ik vind dat je daar ook serieus mee om moet gaan. Anders breng je andere gewoon in gevaar.
Ik weet dus heus wel hoe het is om de hele dag ergens rond te moeten hangen voor andere hun plezier.
Niets tegen de verkeers regelaars bij de BBC, ik vond dat die goed hun werk deden.
Maar het was bij een andere marathon. Hier kwam je volgas een berg af, bomen en dichte struiken aan beide zijde en dat pad kwam op een weg uit. Als je zou willen kijken moest je helemaal stil gaan staan of er iets aan komt. Maar als je dan een verkeersregelaar ziet staan, vind ik dat je er best vanuit mag gaan dat die wel even zijn hand op kan steken dat ik moet stoppen wanneer er verkeer zou naderen. Als ze dit al niet van plan zijn kunnen ze er beter niet staan, en gewoon een bordje er neer zetten.
Vind het trouwens bij toertochten zowiso onzin dat er verkeersregelaars zijn. Hier heb je helemaal geen tijdsdruk en nauwlijks competitiedrang.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1610
- Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
- Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black
Om 't zekere voor het onzekere te nemen kijk ik de verkeersregelaars altijd recht in de ogen en roep een keer Ja? Voorkomt veel verwarring.
Overigens zal het fenomeen verkeersregelaar zeldzaam worden. Alleen proffesionals mogen zo langzamerhand dit nog doen. Voorheen was alleen een cursus voldoende. Bij onze toertocht lopen we hier al tegen aan bij het regelen van het parkeren.
Overigens zal het fenomeen verkeersregelaar zeldzaam worden. Alleen proffesionals mogen zo langzamerhand dit nog doen. Voorheen was alleen een cursus voldoende. Bij onze toertocht lopen we hier al tegen aan bij het regelen van het parkeren.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8735
- Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
- Mijn mountainbike: Ne ne Niner
Nou, er zit anders veel verschil in.
Ze moeten duidelijke taal spreken (figuurlijk dan). En niet als een slappe hap alles maar een beetje laten rijden.
Je mag er wel door of je mag er niet door. Zowel voor de auto als voor de fietser. Dat moet duidelijk en zonder twijfel zijn.
Ze moeten duidelijke taal spreken (figuurlijk dan). En niet als een slappe hap alles maar een beetje laten rijden.
Je mag er wel door of je mag er niet door. Zowel voor de auto als voor de fietser. Dat moet duidelijk en zonder twijfel zijn.
Ik ploeterde en rook de overwinning!
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 369
- Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
- Mijn mountainbike: getalenteerd
aurelius schreef:Vind het trouwens bij toertochten zowiso onzin dat er verkeersregelaars zijn. Hier heb je helemaal geen tijdsdruk en nauwlijks competitiedrang.
Een toertoecht/marathon behoort in mijn ogen goed georganiseerd te zijn. Dat houdt in dat ik mijn sport/hobby onbezorgd wil kunnen beoefenen als ik mee doe aan een toertocht/marathon. Doordat er verkeersregelaars zijn kan je meer genieten van je tocht omdat ze een stukje "veiligheid" bieden op plekken waar normaal gesproken het niet veilig is, en je lekker kan doortrappen.
Dit was bij de BBC goed geregeld
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma 15 oktober 2007, 23:07
- Mijn mountainbike: Cube cc ltd 2008
Ga er vanuit dat de mensen die zich opgeven als vrijwilliger, dat doen omdat ze het leuk vinden en er die dag dan ook staan. Nochtans ga ik er nooit gevoeglijk vanuit dat ik ergens zomaar overkan. Net zoals Bikerbas2 maak ik contact met de persoon ter plaatse en heb vaak voordat ik op de rem moet een groen licht......of niet
Niettemin ook niet vergeten dat die mensen een vrije dag opofferen en misschien in de aanloop ook nog wat uurtjes.
Niettemin ook niet vergeten dat die mensen een vrije dag opofferen en misschien in de aanloop ook nog wat uurtjes.
Kan het ook op slicks?
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 36
- Lid geworden op: di 21 augustus 2007, 20:50
- Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper HT S-Works 2012
Lekker gefietst, 5 uur 10 minuten over de 100k gedaan.
Ga volgend jaar voor de 4 uur 30
Leuke mensen ontmoet onderweg, vond de sfeer erg leuk!
Organisatie was afgezien van de bekende schaarse verzorging helemaal top, op alle kruisingen goeie regelaars. Hulde.
Ben er volgend jaar weer bij, paar kilootjes lichter en dan weer een nieuw PR!
Ga volgend jaar voor de 4 uur 30
Leuke mensen ontmoet onderweg, vond de sfeer erg leuk!
Organisatie was afgezien van de bekende schaarse verzorging helemaal top, op alle kruisingen goeie regelaars. Hulde.
Ben er volgend jaar weer bij, paar kilootjes lichter en dan weer een nieuw PR!
Every man dies, not every man lives.
-
- Moderator
- Berichten: 13036
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Schaarse verzorging...? Verzrging was prima, m.i.!
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7