17-07-2010 Bad Goisern (A) Salzkammergut Trophy

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
bogak
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: di 5 december 2006, 00:25

Inschrijving is geopend voor 2010
http://www.salzkammergut-trophy.at/anmeldung-pid359
Laatst gewijzigd door bogak op za 24 april 2010, 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Yes, eindelijk!
Ik ga dit jaar voor de tweede keer de 114 km proberen uit te rijden.
Vorig jaar is het niet helemaal gelukt door wat water in mijn oog.

Het wordt trouwens wel een steeds duurder grapje, die marathons. Nu al 50 euro.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
MIKE3582
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 19 januari 2007, 13:57
Mijn mountainbike: Specialized Venge Ghost Lector LC6

Ik ben erbij. In 2008 erbij geweest voor de 114km, vorig ivm geboorte dochter overgeslagen. En nu weer voor de 114km.
Ik blijf het 1 van de mooiste marathons vinden. Super organisatie, mooi parcours en goede verzorging onderweg.
Gebruikersavatar
like.dirt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 18:30
Mijn mountainbike: Cannondale scalpel 3 bbq 2017 / F29 carbon 2 2013
Contacteer:

Mijn maat (ADC) ik hebben ons ook weer ingeschreven. Nu maar hopen op beter weer,want vorg jaar kwamen we als ijspegels de berg af. Het is wel de bedoeling dat we dit jaar wel de 114km uit rijden. Ondanks het hele slecht weer vorg jaar was het wel een ervaring die ik nooit had willen missen!!! Met 70km de berg affffffff..... I love it
Met 1 poot kun je zeker fietsen !!!
ADC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 29 januari 2005, 14:00
Mijn mountainbike: Niner AIR9 + De Rosa R838(race)
Contacteer:

Ja het gaat weer gebeuren!!!
Alleen vind ik de wijze waarop je je kunt inschrijven matig! Het kan in het duits via de site en /of via de fax. Wij hebben in februari al de fax gestuurd en reeds de betaling overgemaakt.... alleen nog geen reactie mogen ontvangen (ook niet na mails te hebben gestuurd) :~
Bob de Bouwer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: za 7 januari 2006, 20:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert
Contacteer:

Inderaad, het gaat weer gebeuren!! Jeuj. Inschrijven matig?? :~ Per fax heb ik twee keer eerder ook gedaan, ging altijd prima! Van de organisatie nooit een bevestiging van gekregen. Daarna kijk ik of ik op de startlijst sta, maar daar heb ik nu nog niet gekeken.
Alleeez on y va!!
ADC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 261
Lid geworden op: za 29 januari 2005, 14:00
Mijn mountainbike: Niner AIR9 + De Rosa R838(race)
Contacteer:

Heb inmiddels contact gehad met iemand van de organisatie. Zal wel goed komen... Wat je zegt Bob... ze sturen hiervan niet een bevestiging. Terwijl dit vorig jaar wel gebeurde... kwestie van geduld maar....
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Heeft iemand nog toevallig goede tips voor een appartementje in de omgeving (ik vind een half uur autorijden naar de start niet erg)?

Ik ga 'm na 10x de Cristalp gereden te hebben eens proberen (114km), gelijk gecombineerd met een vakantie samen met mijn vriendin...
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
legend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 18 juli 2007, 21:30
Mijn mountainbike: Cannondale flash ultimate, cannondale Flash 29er 2, Cannondale Scalpel, focus CX

Inschrijving via de site is gelukt. Ik ga de 211km ook eens proberen.

Zal wel even de nodige km gaan trainen, is toch wel een uitdaging waar ik mij zeker op voor moet bereiden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

legend schreef:Inschrijving via de site is gelukt. Ik ga de 211km ook eens proberen.
Niet proberen, daarmee bouw je een excuus in voor het geval dat het niet lukt.
Gewoon zeggen: Ik ga hem rijden en komt het vanzelf goed..........
Zelf ook ingeschreven want mag best nog wat boven op het stapeltje finisher shirts. 6 lijkt me een mooi rond getal :lol:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Hoe technisch is eigenlijk de "Extreme Strecke"?

De uitdaging om op 1 dag 200 km te MTB'en en daarbij meer dan 7.000 hoogtemeter te moeten overbruggen durf ik wel aan. Ben alleen bang dat ik door gebrek aan techniek te veel tijd verlies waardoor ik per saldo uit de race wordt gehaald omdat ik niet hard genoeg ga.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

In de 200 km zitten 2 min of meer extremere en langere stukken qua techniek.
De afdaling ri Bad Ischll is mooi en technisch, maar is te doen. Supermooi ook al heb ik er 1 keer naast gelegen. Klein stukje wat mij betreft op het randje.
De afdaling bij Hochmut is er 1 die feitelijk niet te doen is. Daar ga ik van de fiets.
Verder de afdaling van Ewige wand (2x bij de 200 km) is bij nattigheid misschien iets lastiger, maar goed te rijden zonder downhill capaciteiten.
Verder veel schotterafdalingen die hooguit spannend worden bij 60km/u of harder.
Qua techniek valt de 200km redelijk mee.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
legend
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 18 juli 2007, 21:30
Mijn mountainbike: Cannondale flash ultimate, cannondale Flash 29er 2, Cannondale Scalpel, focus CX

Fred (mtb-sport) schreef:In de 200 km zitten 2 min of meer extremere en langere stukken qua techniek.
De afdaling ri Bad Ischll is mooi en technisch, maar is te doen. Supermooi ook al heb ik er 1 keer naast gelegen. Klein stukje wat mij betreft op het randje.
De afdaling bij Hochmut is er 1 die feitelijk niet te doen is. Daar ga ik van de fiets.
Verder de afdaling van Ewige wand (2x bij de 200 km) is bij nattigheid misschien iets lastiger, maar goed te rijden zonder downhill capaciteiten.
Verder veel schotterafdalingen die hooguit spannend worden bij 60km/u of harder.
Qua techniek valt de 200km redelijk mee.
Fred,

Vraag aan een echte Salzkammergut veteraan surviver. Hoe bereid je je voor op deze tocht?

Ik zit zelf te denken om de komende weken extra lange afstandtrainingen te doen en op te bouwen tot 250km om aan de afstand te wennen.

Dan ga ik hem zeker uit rijden. :wink:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

legend schreef:Fred,
Vraag aan een echte Salzkammergut veteraan surviver. Hoe bereid je je voor op deze tocht?
Wel grappig dat op zowell mountainbike.nl als forum MBC Midden Nederland dezelfde vraag aan mij gesteld wordt.
Ik zal proberen iets te vertellen, al is e.e.a. sterk persoonlijk en doe ik het misschien al jaren verkeerd.
Als eerste: Helft van je hersenpan leeg laten halen, want een normaal mens gaat geen 211 km / 7.000 hm voor zijn lol rijden. Laat staan 5 keer ........
Zonder gekheid: Je moet een bepaalde tik hebben al dan niet gezonde/ongezonde tik.
Qua voorbereiding natuurlijk het toverwoord uren en km's. Meestal zat ik rond die tijd op minimaal 7.000 km, maar je kan e.e.a. op mijn site bij "diverse" en trainingen bekijken voor wat het waard is.
In de voorbreiding heb ik een paar maal min of meer over de schreef ga, dus heel veel en al moe aan de start van een marathon. (clubweekend MBC 2x afgesloten met marathon, terwijl ik al 15 uur in de 3 dagen ervoor op had zitten).
Nu probeer ik na Malmedy flink door te gaan en Amerongen op 19 juni sta ik zeker niet vers aan de start, maar bij de Salzkammer ben je na 120 km ook niet vers en heb je nog een marathon voor de boeg.
De dagen voorafgaand rust, veel eten, goed slapen etc want de nacht voorafgaand de wedstrijd is kort.
De wedstrijd zelf: De bekende dooddoender van niet te hard starten laat ik achterwege!
Onderweg heel goed voor je zelf zorgen, neem de tijd om goed drank en eten te pakken. Trap niet in mijn fout van 2007 toen ik achteraf te slordig was en moest bekopen met de ergste krampaanvallen etc. die ik ooit gehad heb.
Qua eten niet alleen zoete troep, maar pak op bepaald moment zo'n bruin broodje met bijvoorbeeld vleeswaren of kaas en van dat zeezout wat er op zit.
Neem ook een hele kleine tube met olie mee voor de ketting. Knarsende ketting kost kracht en tijd en vlot smeren geen 30 seconde.
Probeer onderweg ook nog te genieten van de uitzichten al vervloek je op bepaald moment de Salzberg, maar dan ben je er bijna.
Tenslotte telt nog steeds : Je kan wat je wilt.
Tot 17-7 05:00u.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

:-q bedankt voor de positieve Vibes Fred.
maar ik houdt het bij de 125 , vindt ik al xtreem genoeg.
Respect voor diegenen die meer dan 200km en 7000 hmtrs gaan rijden!
Ik train mezelf een slag in de rondte (naast het gezinsleven en werk niet makkelijk) , maar heb dit jaar weer op de
zwaardere tochten (laatste de Ardennen trophy) last van kramp.
Ik vermoed dat ik weer niet genoeg de tijd heb genomen om onderweg voldoende mineralen en zouten binnen te krijgen , en zal me daar maar meer op richten.
Thanx
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
Plaats reactie