19-06-2010 Utrechtse heuvelrug, MBC cyclo

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Terug uit de hitte blijkt het hier een "groeizame" tijd geweest te zijn :)
Het gevolg: overhangende takken en hoog gras op de paden die buiten de route liggen.
Vanwege de status als Nationaal Park zal er niet tot weinig gesnoeid zijn.
Iets om zeker de eerste ronde rekening mee te houden !
tirolermike
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 13 september 2009, 19:40
Mijn mountainbike: spartamet

HuubC schreef:Terug uit de hitte blijkt het hier een "groeizame" tijd geweest te zijn :)
Het gevolg: overhangende takken en hoog gras op de paden die buiten de route liggen.
Vanwege de status als Nationaal Park zal er niet tot weinig gesnoeid zijn.
Iets om zeker de eerste ronde rekening mee te houden !
Er rijden genoeg lange rijders die "gratis" snoeien, scheelt Sbs weer een hoop werk!
Ook mooi om weer eens wat andere stukken te zien
iedereen succes morgen!
bmxtrainer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 18:28
Mijn mountainbike: Cannondale Taurine

Hallo Allemaal,


Nog 1x 50km MBC cyclo in de aanbieding voor morgen. Neefje gaat niet meer.
FF PB
Gr Marc
ALLES HEEFT ZIN OOK WANNEER IETS ZINLOOS LIJKT
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

tirolermike schreef:
HuubC schreef:Terug uit de hitte blijkt het hier een "groeizame" tijd geweest te zijn :)
Het gevolg: overhangende takken en hoog gras op de paden die buiten de route liggen.
Vanwege de status als Nationaal Park zal er niet tot weinig gesnoeid zijn.
Iets om zeker de eerste ronde rekening mee te houden !
Er rijden genoeg lange rijders die "gratis" snoeien, scheelt Sbs weer een hoop werk!
Ook mooi om weer eens wat andere stukken te zien
iedereen succes morgen!
Ik ben ook zo'n lange rijder. Ik neem voor de zekerheid een brilletje mee voor de takken :winkie:
tukko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: wo 10 maart 2010, 23:53

Ben er klaar voor. Fiets ligt al in de auto spullen staan klaar. Morgenochtend flesjes vullen ontbijten en op pad. Heb er nu al zin in. Gelukkig is het ook niet te warm. :-q
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

tukko schreef:Ben er klaar voor. Fiets ligt al in de auto spullen staan klaar. Morgenochtend flesjes vullen ontbijten en op pad. Heb er nu al zin in. Gelukkig is het ook niet te warm. :-q
En wat de bandjes betreft:
ook al geeft het buien, alleen de bekende stukken van de route (hamsterbak en Elsterberg) zullen dan modderig zijn; de rest is prima te rijden met RaRa of RoRo (achtig) profiel.
De hamsterbak blijft open en zijn er dus verschillende sporen mogelijk :D
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Ik ben morgen ook van de partij! Op de 100 kilometer.

Vraag me alleen af of het tijd is voor een langere broek?!? Of zal ik het gewoon zomers kort houden :)?
"If you will it, Dude, it is no dream." Leb. 7:19
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

ZIP schreef:Vraag me alleen af of het tijd is voor een langere broek?!? Of zal ik het gewoon zomers kort houden :)?
Als je ze hebt, zou ik in geval van twijfel beenstukken aandoen. Die kun je onderweg eventueel uitdoen als je het te warm krijgt.

Zelf fiets ik in korte broek morgen.
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

Weer terug van de 50km rit.
was op zich netjes voor elkaar daarzo :-q , zelfs het tasje aan de finish was beter gevuld als wat je bij de Classic in Gieten krijgt.
Persoonlijk slecht gereden, hele week al last van de rug :-{ (doel was uitrijden)dus aan de fiets kan het niet liggen.
Pluim voor de organisatie :bier:
:bier:
Euzeman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 29 mei 2010, 19:32
Mijn mountainbike: Stumpy

Dit was m'n eerste 20 euro rit en ik ben aangenaam verrast. Bij haakse bochten zwaaiende mannen, duidelijke routebordjes, waarschuwingslinten voor andere bosgebruikers en om de 10 km eten en drinken uit de kraam.
Complimenten voor de organisatie!
LJ Ton
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 15 april 2008, 14:34
Mijn mountainbike: Canyon Ultimate CF en een Gazelle van 853 reynoldsstaal

Zo ben weer fris en fruitig na een zware rit.. Wat een super rondje was er vandaag uitgezet, een sloper met veel klim werk! Af en toe een buitje ter verkoeling was ook niet verkeerd, wat dat betreft viel het met het weer reuze mee. Ideaal fiets weer! De organisatie verdiend een dikke pluim! Veel eten en drinken en dat iedere 10km, na afloop kreeg iedereen ook nog een leuk gevulde zak mee naar huis. Top!

Heb de 100km gereden. Het begin ging super, kon op soeplesse toch aardig vlot omhoog rijden en al snel zat ik met een vlot groepje van een mannetje of vijf. Eerste ronde in 48min, tweede in 49min, derde in 51min en toen was ineens de tank leeg.. Hongerklop van hier tot tokio :( Erg jammer, want kon heel goed meekomen met een aantal snelle mannen. Uiteindelijk de laatste twee rondjes, met een pauze van een paar minuten tussen ronde 4 en 5, op m`n tandvlees uit gereden. Ik geloof iets van 4:35 als eindtijd te hebben.. De longen en het hart wilde wel maar m`n benen stonden volledig op slot. Jammer, volgende keer beter wat de uitslag betreft. Ik heb in ieder geval genoten van het rondje, de strakke organisatie en de sfeer tussen de rijders onderling! :-q

Flying V bedankt voor het supporten, doorgeven van de stand van zaken en het aanrijken van de drinkbussen!
Ze kunnen beter over je fiets lullen dan andersom..
Ninko
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: do 27 februari 2003, 22:07
Mijn mountainbike: On One Scandal 29

Zo weer terug van de marathon. Was erg mooi en lekker met wat kleine buitjes tussendoor voor de verkoeling. Wel erg snel rondje en harde ondergrond dus hoge gemiddeldes! Uiteindelijk 3:54 uur gereden over de 100km. Tsjeerd Govaerd eerste in een paar minuutjes korter :D

@flying V, reed jij in zon geel pakske?
29!!
joostie338
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: do 22 april 2010, 20:22
Mijn mountainbike: MR, RnR x2 Grandone & ARTi

Zo, ik ben ook weer terug van mn eerste 100 km rit. Met name het laatste rondje viel me erg zwaar. Ik moet nog ff trainen, maar ga zeker meer marathons rijden in de toekomst. En de complimenten voor de organisatie alles klopte gewoon, verzorging/ bewijzering/ en de hoogte metertjes.
goofy_rocks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 13:59
Mijn mountainbike: Raaw Madonna / Gary Fisher Rig

Ninko schreef:Zo weer terug van de marathon. Was erg mooi en lekker met wat kleine buitjes tussendoor voor de verkoeling. Wel erg snel rondje en harde ondergrond dus hoge gemiddeldes! Uiteindelijk 3:54 uur gereden over de 100km. Tsjeerd Govaerd eerste in een paar minuutjes korter :D

@flying V, reed jij in zon geel pakske?
Bijna de gehele rit samen kunnen fietsen. Het was me een waar genoegen. Weer goed parcours goed. Helemaal top. En na afloop een goed gevulde zak met drank en een bar. Jammie.
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

LJ Ton schreef:Flying V bedankt voor het supporten, doorgeven van de stand van zaken en het aanrijken van de drinkbussen!
No probleemski! ;)
Ninko schreef:@flying V, reed jij in zon geel pakske?
Netjes gereden man! Nee, ik was aan het supporteren vandaag.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Plaats reactie