19-06-2010 Utrechtse heuvelrug, MBC cyclo

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Heb me vandaag ook prima vermaakt rondom de Amerongse Berg. Uiteindelijk zelfgeklokt in 4 uur 40 over de finish gegaan. Had verwacht dat de klimmetjes steiler en korter zouden zijn. Dit bleek niet het geval te zijn. Wat langere klimmetjes liggen mij over het algemeen beter en was daar dus niet rouwig om. Uiteindelijk vrij eenvoudig de 100 km kunnen fietsen. In de derde en de eerste helft van het vierde rondje was het alleen wel heel rustig op het rondje.

In het laaste rondje kreeg ik op de plek waar de start was nog een deelnemer in het vizier waar de snelheid behoorlijk uit was. Mede dankzij de aanmoediging van iemand met een Oxyin Racing Team shirt aan de persoon in kwestie in de slotklim nog ingehaald, dit tot verdriet van de meegereisde supporters.

Onderweg opvallend viel Idworx Mountain rohlers gezien en dan met name de oranje uitvoering.
joostie338
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: do 22 april 2010, 20:22
Mijn mountainbike: MR, RnR x2 Grandone & ARTi

Ik zag dat er al foto's online staan van deze dag: FOTO
Fourty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 12 maart 2006, 17:34
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon3

Gisteren de 50 km gereden in 2h05m54s. Gereden onder een andere naam omdat de chip in mijn startnummer beschadigd was.
Ik sta als 16e geklasseerd maar de eerste 6 finisher zijn wereld toppers.
Zij reden met gemiddelde snelheid van 33km/h & sneller & hebben ook de 2e ronde van 20 km net zo snel of sneller afgelegd dan de 1e (halve ronde).

Prima georganiseerd. Vorig jaar Hel van Groesbeek gereden. Die was duurder & minder goed verzorgd.
Hulde aan de organisatie van de MBC cyclo. :-q
Bij de start was er toch wel wat gemopper hoorbaar over onduidelijke aanwijzingen e.d.
Maar laat die zeurpieten lekker een marathon in België of Duitsland gaan rijden.
Waar men dan vaak meer inschrijfgeld betaald. Dan blijven er startbewijzen over voor mensen die het initiatief van de organisatie wel waarderen.
:-q
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Mountain Bike Club Midden-Nederland mag blij zijn met en trots zijn op zo'n evenement en zo'n organisatie.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Henk van H*
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 15:28

Fred (mtb-sport) schreef:Met P27 overall en P1 bij M3 geen klagen en doe ik ook niet, hooguit over mijn benen want die doen echt zeer !!!
Hoezo eerste M3? Volgens mij ben jij nog geen 50 geweest, dus..... :-D
Irritant zeg zo'n plakker van 80 km. Ik liep in het begin wat vertraging op, maar ben daarna wel naar je op zoek gegaan natuurlijk. Toen ik je ook in de laatste ronde op de lange klimmen niet zag rijden wist ik al dat je goed reed. Zelf heb ik ook niet te klagen.
Organisatie was perfect, bewegwijzering heel duidelijk, hoewel er een paar verkeerd reden omdat er een lint aan de linkerkant was losgeraakt en dwars over de doorgaande weg was gewaaid...
Organisatie bedankt, en tot volgend jaar (hopelijk).
Henk
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

joostie338 schreef:Ik zag dat er al foto's online staan van deze dag: FOTO

Leuke actie fotos, maar wel erg duur als je een foto wil hebben

3 euro download p/foto, 5,50 voor een foto..

Grappig is wel om te zien hoe de diverse frames van elkaar verschillen.. qua geometrie..

Maar wat doen die reet fietsers er tussen.. zij die verdwaald ofzo ? hehehe 8) :D
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@ Henk: Ik kan er ook niets aan doen, maar volgens UCI, KNWU, RWP Marathoncup etc ben je met bouwjaar 1960 M3. Alleen Duitsland houdt in de meeste gevallen 1959 aan.
Mbt de plakker: Op zich geen last van want keek er toch over heen........... Maar met wel idee ga je zo'n 80 km achter iemand zitten?
Gebeurt wel vaker dat mensen (graag) bij mij in wiel zitten en sommigen vragen zelfs of ik het niet erg vindt of wat dan ook. Ik zie het meer als een bevestiging dat het nog aardig gaat.
Bij het losgewaaide lint twijfelde ik ook heel even maar zag iedereen toch rechtdoor gaan.

@ Tekkie2009: Met een cyclecrosser mag je mee doen en ik weet nog in 2006 dat ik aardig moeite had om (ik dacht kampioen 40+ bij de veteranen Frans Willems) deze cyclecrosser er af te rijden. Op de stuiterstukken reed ik hem los en op de vlakke stoempstukken kwam hij weer terug. Het is in ieder geval niet verboden, maar daarover zijn al vele topics geweest.

@ Fourty: Mee eens mbt de mopperaars. Voor 20 euro prima verzorgd evenement en het mooie is dat het geld nog bij een goed doel terecht komt.

Algemeen: De uitslagen zullen nog aangepast worden als ik het goed begrijp, maar ik zie totaal slechts 230 geklasseerden (half en heel bij elkaar). Een aantal niet starters (ziek, slecht weer etc.) maar als er 500 ingeschreven zijn is het vrij dunnetjes.
Hoeveel zijn er echt vertrokken vraag ik me af of hoeveel zijn na 3 of 4 rondjes gestopt vanwege voetbal of wat dan ook?
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Henk van H*
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 15:28

Fred, het was maar een geintje hoor :lol:
Weet iemand wat precies het verschil is tussen netto en bruto tijd?
Henk
cobusstylo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 2 september 2008, 21:50
Mijn mountainbike: idworx MR, C'dale KillerV (strand), Vannicholas Chinook (race) 29Flash

Vanmorgen wakker geworden met toch wel zere benen en het is vaderdag, dus een hersteltraininkje zit er niet in.
Bij de parkeerplaats zag ik een Schoorl shirtje. Henk en Koen? Ik ken ze eigenlijk alleen van de marathon verhalen op de mtb-schoorl.nl site. In het startvak hoorde ik dat Koen één van de favorieten was, maar ik heb hem niet meer gezien.
Henk kwam me ronde twee voorbij en was met z'n inhaalrace bezig. Even blijven plakken, dacht ik. De Klimmetjes waren goed te volgen, maar op de punten dat ik wilde herstellen ging bij Henk de turbo erop om in te halen. Wel jammer dat Henk op de "20 routes route" de moeilijkste route koos. Met de term "gokkasten" excuseerde hij zich.
Ronde vier begon de ellende. De Furious Fred's waren door de regen levensgevaarlijk geworden en de snelheid ging drastisch naar beneden en ook nog een stootlek. Nieuw bandje erin en weer verder. Rondje vijf op precies dezelfde plek weer een stootlek, gvd. De jongens van Eston hadden waarschijnlijk een deja vu, want ik stond in ronde vijf op precies dezelfde plek een band te verwisselen, helaas was deze al lek, dus na honderd meter stond ik weer met een lege band. Gelukkig kreeg ik hulp van twee man van de organisatie die erg behulpzaam en geïnteresseerd waren. De tijd was niet belangrijk meer. Ik had het ijskoud gekregen door de regen. Uitrijden was het doel.
Een mooi en kleinschalige Marathon. Goed georganiseerd en geen asfalt, maar alles door het bos en ook nog redelijke dicht bij huis. Hopelijk volgend jaar weer.

Nico v L.
Je fiets schoonmaken is baggerwerk!!!
Lancer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 14 september 2007, 21:16

Fred (mtb-sport) schreef: Algemeen: De uitslagen zullen nog aangepast worden als ik het goed begrijp, maar ik zie totaal slechts 230 geklasseerden (half en heel bij elkaar). Een aantal niet starters (ziek, slecht weer etc.) maar als er 500 ingeschreven zijn is het vrij dunnetjes.
Hoeveel zijn er echt vertrokken vraag ik me af of hoeveel zijn na 3 of 4 rondjes gestopt vanwege voetbal of wat dan ook?
Het racetimer systeem meet niet alles...

Volgens sms heb ik maar 60 kilometer gereden in 4.38 terwijl ik toch echt de volle 100 kilometers heb gereden. Hopelijk gaan ze nu alles op video terug kijken om de uitslag te corrigeren. Ik sta nu dus ook niet in de uitslag vermeld.

Voor de rest super georganiseerd, zeker voor herhaling vatbaar.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5761
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Henk van H* schreef:Fred, het was maar een geintje hoor :lol:
Weet iemand wat precies het verschil is tussen netto en bruto tijd?
I know, je zult deze kleuter in het zwart/geel vaker bij de M3's tegen komen..........
Bruto/netto. Volgens mij is de netto tijd de tijd gemeten vanaf de eerste doorkomst boven tot de laatste doorkomst boven.
Bruto klopt niet helemaal want als ik vanaf het startschot tot eerste doorkomst kijk is dat volgens mijn Polar 03:41 (1092 meter).
Ik denk dat men op een bepaald moment de klok heeft laten lopen en vandaar verschil in mijn geval van 08:35.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Fred (mtb-sport) schreef:Algemeen: De uitslagen zullen nog aangepast worden als ik het goed begrijp, maar ik zie totaal slechts 230 geklasseerden (half en heel bij elkaar). Een aantal niet starters (ziek, slecht weer etc.) maar als er 500 ingeschreven zijn is het vrij dunnetjes.
Hoeveel zijn er echt vertrokken vraag ik me af of hoeveel zijn na 3 of 4 rondjes gestopt vanwege voetbal of wat dan ook?
Zover ik vernomen heb kreeg iedereen z'n stuurbordje, met tijdmeting erin, al voor de wedstrijd thuis gestuurd?

Misschien een tip voor volgend jaar om dit niet te doen. Er zijn altijd mensen die afhaken om de meeste simpele smoesjes, waardoor mensen die, misschien wat aan de late kant, graag mee willen doen een startplek ontnomen wordt. Ik zeg, tot een half uur van te voren je bordje ophalen. Doe je dat niet, dan wordt deze vergeven aan eventuele bijschrijvers. Grote kans dat dit extra werk met zich mee zal brengen, maar ik denk dat er vrijwilligers genoeg zijn. Zo niet, dan wil ik altijd mijn steentje bijdragen!
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
ZIP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 368
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 17:50
Mijn mountainbike: Canyon Exceed

Het viel allemaal erg zwaar voor mij (de 100 km), en ik ben na 70 kilometer afgedropen. Ik heb wel gereden met een blessure aan mijn bovenbeen. Jammergenoeg heb ik hem dus niet uitgereden, maar vond het wel mooi om mee te doen!
"If you will it, Dude, it is no dream." Leb. 7:19
Bulletnurse
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: do 11 maart 2010, 16:58
Mijn mountainbike: Trek Superfly Comp

Lekker de 50 km uitgereden ondanks valpartijtje (au). Fijn dat mijn directe achtervolger zo geinteresseerd was om zelfs NIET te vragen hoe het ging :(( Had echt last van mijn ribben en schakelen met rechterduim was niet meer mogelijk.

Jammer dat mijn geregistreerde tijd alleen mijn doorkomst van 30 km is. Zo kan ik inderdaad een supertijd neer zetten. Hoop dat mijn volledige tijd toch nog een keer in beeld komt.

Prima organisatie en leuke dag gehad! Nu herstellen :-D
tjebbert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 19 maart 2008, 20:12
Mijn mountainbike: Eentje met grote wielen

Zo alles is weer klaar, ik had hem graag willen fietsen maar dit keer stond ik aan de andere kant van het verhaal, namelijk als een vrijwilliger!!



Vrijdagochtend om een uur of 9 de spulletjes bij één van de organisatoren in de aanhanger laden, snel naar Amerongen om daar de uiterst aardige, gastvrije en behulpzame boswachter Jan de Groot te ontmoeten, twee auto's van Staatsbosbeheer ter beschikking gekregen om de baan uit te kunnen zetten. Ik heb me hier zo vreselijk in vergist en had echt het idee dat ik om een uur of vier weer aan de koffie zou zitten. Dit pakte iets anders uit aangezien het 22.00 zou worden, dit mocht de pret niet drukken aangezien we een boel lol gehad hebben die dag. :-q

Op de terugweg naar huis nog snel de bewegwijzering vanaf de snelweg geplakt om en 00.30 uur thuis aangekomen om even lekker te douchen en scheren en het mandje in te duiken om er om 5.45 weer naast te staan aangezien we om 7.00 uur weer op Amerongen aanwezig moesten zijn om de EHBO, de arts, de posten, de tijdregistratie en mensen die ik nog vergeten ben te ontvangen en op weg te helpen. Daarna snel naar de eenzame eik om daar de tent en de versnaperingen op hun plek te zetten. Huub was onderweg om de route nog te controleren en te herstellen aangezien er verschillende linten stuk getrokken of gewaaid waren en er diverse borden verzet omgedraaid of omgevallen waren.

Tien uur start en op dat moment zijn we begonnen met het aanlengen van de sportdrank, het inschenken hiervan en het klaarmaken van de banaantjes, koeken en noem het spul maar op.

En mijn hemel wat eten en drinken die lui veel, het was echt niet aan te slepen en we hebben vanaf ongeveer 10.20 aan een stuk door staan schenken en uitserveren tot een uur of 2.

Daarna ben ik de laatste jongens op de 100 gaan aanmoedigen op de lange klim naar de eik en dat was voor sommige echt nodig op dat moment, hulde aan de vuurvreters die toch gewoon doorknalde............... :-q

Laatste 100 kilometer deelnemers waren binnen en het evenement was klaar waarna we de rotzooi weer bij elkaar hebben gescharreld de linten en de borden weer hebben weggehaald om daarna tevreden een biertje te kunnen drinken op het terras van het Berghuis op een geslaagd evenement!! Trouwens ook wel eens leuk om met een volgeladen tandem-asser door het bos te rijden met een dikke 4x4 waarvan de bestuurder constant antwoord "tuurlijk kom ik daar naar boven met dat ding, hij hoeft me alleen maar te volgen"! :D



Ik wil hierbij graag de stichting Mountainbike Promotie Nederland, de leden van de Lions Club Utrechtse heuvelrug, de arts en de heren en dames van de EHBO, de mannen van de tijdregistratie, de rijders, Staatsbosbeheer en iedereen die ik met mijn warrige kop vergeten ben bedanken voor een voor mij erg leuk en geslaagd evenement!!



Grtz Tjeb die nu aan zijn toetsenbord geplakt zit van de resten sportdrank.......................... :D
Laatst gewijzigd door tjebbert op zo 20 juni 2010, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Size does matter!! Try it with 29 inches...
Plaats reactie