04-08-2012 - Ischgl(A) - Ironbike

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
marc29inch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 8 augustus 2011, 16:47

Vandaag mijn vrouw met succes aangemoedigd voor de korte afstand, toch vreemd als je daar bij de start staat en zelf niet mee fiets.
Ik sprak Fred nog net voor de start, maar die voelde zich niet lekker ben benieuwd welke afstand je nog hebt gefietst, bij het wildpark vond ik het er goed uitzien zoals je daar fietste .
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Fred heeft de finish gehaald in iets minder dan 6 uur. Ben zelf 6 uur en 10 minuten onderweg geweest. Parcours lag er perfect bij en het weer was ook prima. Mensen die wat langer onderweg zijn geweest heb nog wel een buitje gehad vrees ik.
marc29inch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 8 augustus 2011, 16:47

faxe schreef:Fred heeft de finish gehaald in iets minder dan 6 uur. Ben zelf 6 uur en 10 minuten onderweg geweest. Parcours lag er perfect bij en het weer was ook prima. Mensen die wat langer onderweg zijn geweest heb nog wel een buitje gehad vrees ik.
Gefeliciteerd knappe prestatie/tijden!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

De Iron Bike ook weer overleefd en op zich al een klein wonder te noemen. Na de Montafon marathon voor het gevoel lekker hersteld en op donderdag en vrijdag de fiets niet aangeraakt. Vrijdagmiddag wat happen en even later een wedstrijd naar het schijthuis, want aan de dunne. Later toch nog wat kunnen eten en toen maar op tijd naar bed. Om 03:00u nog steeds wakker en aan het spoken, dus zag het somber in. Om 06:30u ontbijt en niet meer dan 2 witte bolletjes en wat thee.
Ging er van uit dat het dan wellicht "plichtmatig" alleen de korte ronde van 27 km en 800 hm zou worden. Om 08:30u op pad en maar kijken waar ik uit kwam. Tempo was redelijk op dat moment, maar was ook erg druk met verkeer.
Bij de eerste verzorgingspost even gestopt en flink wat gel genomen met 1 of andere cola smaak en dat beviel prima. Goede gevoel kwam boven drijven en na 27 km op de splitsing besloten om in ieder geval voor de middenafstand te gaan wat 50 km / 2.000 hm zou zijn.
Forse klim dik over de 10 % en heel erg lang, maar met steeds wat gel bij de posten en wat eten liep die ook goed en op de splitsing van midden/lang uiteindelijk ook maar voor lang (79 km / 3.800 hm) gegaan en geen spijt van gehad. Wat een enorm (belachelijk) klimwerk, maar in een schitterende omgeving. Boven aan de top op ruim 2.800 meter hoogte genieten en daarna 1 van de leukste singletracks die ik ooit gereden heb, namelijk over de bergkam heen voordat we omlaag gestuurd werden over opnieuw schitterende singletrack. Vrijwel alles goed te fietsen en wat een genot. Laatste deel ouderwets raggen over de schotter en opmaken voor de slotklim van opnieuw zo'n 1.000 hm, maar wel over slechts 7,5 km afstand........... Blij met mijn 22/36 als lichtste verzet !!!
Daarna via wat singletrack werk uitkomen op opnieuw supersnelle afdaling om regelmatig boven de 65 km/u uit te komen en ook op het laatste schotterdeel. Gewoon je naar beneden laten storten.
Na 5:56u zat de 79 km / 3.820 hm er op onder ideale weersomstandigheden en dat laatste niet vaak gehad dit jaar.
Geen spijt gehad van deze marathon en vooraf nooit durven te dromen dat ik na de lichamelijke ongemakken deze zou kunnen rijden. Aanrader voor iedereen die eens flink wil klimmen................

Afbeelding
Op weg op de 2e klim

Afbeelding
Inderdaad ruim boven de boomgrens
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Die slotklim. Nondeju! Sluit me aan bij Fred: als je van steil klimmen houdt, moet je hier zijn.

Normaal hou ik daar wel van, maar dit was wel extreem. Mijn ervaringen komen in het eerstvolgende Bikefreak-Magazine. Ik zat overigens niet zo ver voor Fred: 5.37u. Vond ik lang zat voor 80 km..
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vandaag alles maar eens op een rijtje gezet op mijn site ( http://t.co/cqasVaVX) en kijk er steeds meer met een lekker gevoel op terug.
In mijn Polar uitdraai van het laatste stuk gezien dat echt onbenullig hard ging. Geloof niet dat ik ooit eerder 750 meter gedaald heb in iets meer dan 8 minuten tijd.
Nu weet ik ook waarom dat zelfde stuk op de heenweg zo dom lang duurde.
Overigens kwam mijn triple hier meer dan van pas want kon van 22/36 t/m 44/11 draaien en beide echt gebruikt waarbij vooral de 22/36 er het langst op gelegen heeft.
Wat zal verderop in het seizoen het Sauerland meet vals plat zijn tov deze sloper...............
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Op de site van Ischgl staat nog een leuk youtube filmpje: http://youtu.be/5n-TD9lSiKA" onclick="window.open(this.href);return false;

Moest het doen met een 22/34 op mijn fiets. De eerste lange klim kon ik vaak achter nog met het op één na grootste tandwiel fietsen. Op de laatste klim zat dit er niet meer in. Zoals gebruikelijk kon ik bij het klimmen wat plaatsen winnen om deze weer in te leveren bij de afdalingen.

Hopelijk komen zieke geesten nooit op het idee om het Montafon M3 parcours van vorig jaar en de ronde van de Ironbike van vorig jaar aan elkaar te knoppen. Dit zou een leuke marathon opleveren van rond de 220 km en zo'n 7.400 hoogtemeters.
2times
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: do 27 augustus 2009, 10:28
Mijn mountainbike: Specialized SJ Comp carbon 29

faxe schreef:Op de site van Ischgl staat nog een leuk youtube filmpje: http://youtu.be/5n-TD9lSiKA" onclick="window.open(this.href);return false;

Moest het doen met een 22/34 op mijn fiets. De eerste lange klim kon ik vaak achter nog met het op één na grootste tandwiel fietsen. Op de laatste klim zat dit er niet meer in. Zoals gebruikelijk kon ik bij het klimmen wat plaatsen winnen om deze weer in te leveren bij de afdalingen.

Hopelijk komen zieke geesten nooit op het idee om het Montafon M3 parcours van vorig jaar en de ronde van de Ironbike van vorig jaar aan elkaar te knoppen. Dit zou een leuke marathon opleveren van rond de 220 km en zo'n 7.400 hoogtemeters.
Mmm dat lijkt me juist wel wat, je moet ergens een nieuwe uitdaging zoeken na de Salzkammergut trophy, en dan zou zoiets wel heeeel mooi zijn. (uiteraard kan je de uitdaging ook gewoon zoeken in meer snelheid, maar zo'n afstand geeft toch wel echt een kick :wink: )
Meedoen telt pas als je ook finished
Salzkammergut trophy A-Strecke finisher
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Dit is het gebied waar ik tussen m'n 5de en 26ste elk jaar 2 weken op skivakantie ging... hier wil ik dus ook wel een keertje naartoe.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Je kan elke marathon wel combineren, maar laat deze 2 maar lekker los van elkaar verreden worden.
Overigens de foto's van SportoGraf bekeken, maar helaas (weer) tegenvallend. Ze lijken steeds vaker onderin te blijven waar de meeste rijders langs komen.
Hier zou men toch ook bij de Palingkopf, Greitspitz etc. iemand moeten hebben.

Overigens ook Faxe gespot door mijn "eigen sportograf". Ik zatte "spelen" met m'n Polar........
Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Juul schreef:Die slotklim. Nondeju! Sluit me aan bij Fred: als je van steil klimmen houdt, moet je hier zijn.

Normaal hou ik daar wel van, maar dit was wel extreem. Mijn ervaringen komen in het eerstvolgende Bikefreak-Magazine. Ik zat overigens niet zo ver voor Fred: 5.37u. Vond ik lang zat voor 80 km..
Dat klinkt allemaal veelbelovend, ik vertrek donderdag naar Ischgl en als er en goede dag tussen zit wil ik deze zeker gaan doen. :)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Leuk verslag van Juul in de Bike Freak Magainze van september :-q
Plaats reactie