Omzetten .GPX naar .FIT

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
sherpaT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 24 april 2007, 22:42
Mijn mountainbike: Merida Ninety-Nine 2000

Ik heb een Garmin 500 en wil een gedownloade route daarop zetten maar dit is een .gpx bestand, de garmin 500 werkt alleen met .fit bestanden.
Na een hele middag google-len naar omzetsites en pogingen met basecamp en mapsource van Garmin bijna de Garmin samen met computer in het haringvliet gesmeten. :evil:
Heeft iemand misschien een handig tooltje om zo'n gpx of ander bestand om te zetten naar .fit zodat ik dat in de koersen van mijn Garmin kan plakken, via Strava kan ik wel een route aanmaken en uploaden zonder problemen maar van Garmin zou je het aan je hart krijgen.
doe dit, doe dat, doe zelf ook eens wat
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

JaVaWa RTWtool kan tracks en routes in GPX-bestanden opslaan als koersen in FIT- en TCX-formaat (ik geloof dat de Edge 500 ook met TCX overweg kan).
http://www.javawa.nl/rtwtool.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

http://www.gpsies.com/convert.do?language=nl

Hier kan het ook. Hoeft trouwens geen Fit te zijn. Ik heb ook wel eens gpx naar gp omgezet. Daarna geïmporteerd bij Garmin Connect en het werkt wel. Waarom heb ik wel geweten maar ik weet nu alleen dat het werkt. Misschien dat iemand de achtergrond van deze oplossing nog kent?
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gloster
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1284
Lid geworden op: do 25 juni 2009, 17:03
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015
Contacteer:

Bestand hoef je helemaal niet om te zetten!
Sluit je Garmin aan op je computer en zet het gpx bestand in het mapje NewFiles.
Als je daarna Je Garmin loskoppelt zet hij het bestand automatisch om in een fit bestand en kom je hem dus tegen tussen je andere routes.
Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!
sherpaT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 24 april 2007, 22:42
Mijn mountainbike: Merida Ninety-Nine 2000

Gloster schreef:Bestand hoef je helemaal niet om te zetten!
Sluit je Garmin aan op je computer en zet het gpx bestand in het mapje NewFiles.
Als je daarna Je Garmin loskoppelt zet hij het bestand automatisch om in een fit bestand en kom je hem dus tegen tussen je andere routes.
Dat heb ik ook al geprobeerd maar werkt niet met een Garmin 500

TCX files werken ook niet en ik weet niet hoe ik een bestand kan importeren bij Garmin Connect of doe je dat ook met upload?

Zal eens proberen om te zetten met de link van Javawa, gpsies zet alleen om naar tcx en nog wat maar dat werkt dus niet bij mij.
doe dit, doe dat, doe zelf ook eens wat
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Je kunt daar ook gewoon weer omzettenaar gpx. Werkt bij mij altijd. Dan uploaden met de knop en dan kiezen voor manual upload.
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
sherpaT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: di 24 april 2007, 22:42
Mijn mountainbike: Merida Ninety-Nine 2000

Met Javawa tool omgezet naar koers, wordt dan wel tcx, en ingeladen in de new files op mijn Garmin en nu kan ik het eindelijk openen in de koersen.

Bedankt voor de info :-q
doe dit, doe dat, doe zelf ook eens wat
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Is het ook mogelijk een fit bestand om te zetten naar gpx vroeg iemand aan mij.En is daar dan ook een programma voor?Ik heb het niet kunnen vinden.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

RTWtool van JaVaWa of via gpsies
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Plaats reactie