Uiteindelijk zelf een route maken

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik ben van plan om alle "leuke" paadjes in mijn omgeving vast te leggen en daar uiteindelijk een route of route's van te maken. Zijn er gps app's voor android die je kan starten met vastleggen, aan het begin van het padje en stoppen aan het eind ervan. Als er uiteindelijk meerdere dagen gezocht is dit allemaal op 1 kaart leggen en daar dan de verbindingen erin en een route van maken.
Ik ben erg benieuwd of er iets is waar dit makkelijk mee gaat, of dat je alles zelf in moet teken en avonden moet knippen plakken.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

naze1975 schreef:Ik ben van plan om alle "leuke" paadjes in mijn omgeving vast te leggen en daar uiteindelijk een route of route's van te maken. Zijn er gps app's voor android die je kan starten met vastleggen, aan het begin van het padje en stoppen aan het eind ervan. Als er uiteindelijk meerdere dagen gezocht is dit allemaal op 1 kaart leggen en daar dan de verbindingen erin en een route van maken.
Ik ben erg benieuwd of er iets is waar dit makkelijk mee gaat, of dat je alles zelf in moet teken en avonden moet knippen plakken.
Ik heb geen idee wat je precies bedoelt , maar Mapsource en / of basecamp zijn daar bij uitstek geschikt voor.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Kan dat niet gewoon in GPSies?
Ik experimenteer als volstrekt GPS noob een beetje met OSMand; heb er werkelijk de ballen verstand van maar de opgenomen ritjes kan ik in GPSies gewoon importeren, bewerken, exporteren en met de verwerkte aanpassingen vervolgens fietsen.
Dat neem ik dan weer op en kan dit bestandje weer verder uitwerken etc etc.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

waar het mij om gaat is dat ik met een app. de tracking kan laten starten, als ik "wild" aan het fietsen ben, aan het begin van het paadje en weer stop aan het eind van het paadje, en tijdens de zelfde rit een volgend leuk paadje weer verder ga met tracken. Als ik dit gedaan heb tijdens verschillende ritten, wil ik al deze stukjes projecteren op bv. GPsies oid en dan de stukjes aan elkaar zetten voor een complete route.
Ik hoop dat dit nog iets duidelijker is.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
terp1234
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: di 17 december 2013, 07:41
Mijn mountainbike: Cube LTD 29

Ook ik doe dat soort bewerkingen van tracks gewoon in Basecamp. Genoeg mogelijkheden om een opgenomen track aan te passen of verschillende tracks samen te voegen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

--
Laatst gewijzigd door bert l. op zo 11 december 2016, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Ik heb een soortgelijke aanpak als bert l., al gebruik ik vooral Google Earth omdat je dan satelietbeelden als achtergrond hebt, vind ik prettiger als basis achtergrond dan een kaart. Ik heb daarin wel een OpenStreetMap layer geladen omdat je op satelietbeelden weer niet alle paden kan zien. Daarnaast laad ik vaak veel tracks van b.v. gpsies in Google Earth zodat ik weet waar de paadjes liggen.

Om zelf het een en ander te tracken met een app op je smartphone kan je eens kijken naar Oruxmaps. Uiteindelijk is een dedicated GPS device wel aan te raden, zeker als je je eigen route wilt gaan volgen.

Tot slot is de heatmap van Strava echt een hele mooie kaart om zonder ooit ergens gefietst te hebben, in te schatten waar de leuke paadjes liggen. Je kan er zelfs nieuwe paadjes mee ontdekken in gebieden waar je dacht bekend te zijn. :wink: Helaas kan je deze kaart niet elders inladen zoals b.v. in Google Earth.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

De heatmap van Strava heb ik ook wel eens gebruikt. Als je er ergens gefietst wordt, dan wordt dat vanzelf zichtbaar. De combinatie GE met OSM kende ik niet. Dat ga ik eens uitproberen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Ik gebruik deze: http://ge-map-overlays.appspot.com/openstreetmap" onclick="window.open(this.href);return false;

De laatste tijd moet ik hm wel elke keer weer downloaden omdat het anders simpelweg niet verschijnt in GE (al vink ik het aan). Best irritant. Voorheen stond het gewoon permanent onder mijn Plaatsen. Dus als je iets vind dat beter werkt... :wink:
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik heb even met basecamp gespeeld, en denk dat ik daar wel mee weg kom. Dus nu nog even een aantal keer met dubbelle gps rijden en kijken of dit ook een leuke route oplevert.
Allen bedankt voor het mee denken.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Met Strava en heatmaps heb je in ieder geval de "populaire" stukjes te pakken.
Als is STRAVA niet echt MTB georiënteerd, want als er geen echte wegen zijn met je "direct routing" toepassen (rechte lijnstukjes), maar dat hebben alle routering programma's denk ik.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Als je het moeilijk vindt om overzicht te houden bij een langere tocht (welk paadje wilde ik ook alweer onthouden), maak dan even een waypoint aan met een heldere notitie. Achteraf zie je in Basecamp de waypoints in je track staan, zo weet je waar de te bewaren stukken waren. Met de notitie erbij weet je nog meer van de bedoeling die je onderweg had.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik denk dat Naze in de afgelopen 2 jaar wel een oplossing voor zijn vraag heeft gevonden ;)
Wellicht heeft hij inmiddels ook een echte gps aangeschaft, ipv. een appje op z'n foon.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Ik heb idd al een oplossing. Ps ik had een echte gps. Maar wilde en mijn normale tracking via een app en de leuke stukjes via de garmin loggen.
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
WelkomBuiten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 243
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Titus Ti Fireline Evo
Contacteer:

Daar ben ik weer mooi ingetrapt... Zag tussen dit topic tussen de nieuwste berichten staan, verder niet naar de datum van de OP gekeken. Misschien heeft iemand er nog iets aan, jet weet nooit.
Buitenspeler met extra aandacht voor moeilijke mensen.

Buiten is het beter! - Facebook - Instagram - Twitter
Plaats reactie